Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless topic

Het gaat om de bulkhead, niet het diffhuis zelf :p(beetje slecht vermeld). Het diffhuis kan idd aardig heet worden, de bulkhead echter niet.

Ik ga het eventjes proberen en zie wel of het werkt of niet, komt de speling terug vervang ik het diffhuis. In het ergste geval help ik mijn diff om zeep, gelukkig wachten er nog 3 om gebruikt te worden.

Maar bij mij is volgens mij de diffcase niet te ruim ofzo, alleen die ene outdrive heeft wat speling. De rest zit nog stevig op zijn plek.

Ik heb een aantal van die ESC's, de blauwe versie. Ze zijn wat groot en zwaar maar zeker soepel. Ook blijven de fans bij mij draaien en zijn ze daardoor wat lawaaierig. Qua soepelheid is het geen Tekin maar voor het geld zeker goed. Beter dan Castle, maar dat is ook niet zo moeilijk...:mad:
Ik ga nu de Ezrun SC8 proberem in de MBX6, eens kijken hoe dat gaat, wat minder gewicht, kleiner en bijna net zo krachtig, schijnt ook heel soepel te zijn.

Eergister weer wat delen binnen gekregen, inclusief mn kapotte draagarm :). Zo had ik ook de kyosho bladders voor de shocks besteld om te kijken hoe dat werkt. Ze zitten er nu op maar wat een wereld van verschil!!! De demping wordt echt een stuk beter in het laatste gebied van je shocks, dit resulteert dus in minder snelle chassis bottomming zonder je olie dikker te maken. Ben er nu al blijf mee lol :D

Rijtijd accu's

Mannen,

Ik heb eindelijk ook een MBX6 ECO aangeschaft en heb een vraag over de accu.

Heb een 2200kv motor met mamba monster esc en vraag me af welke capaciteit accu's, 4S natuurlijk, ik zal kopen.

Hoelang rijden jullie ongeveer met een 5000 mAh accu?

Voor wedstrijden hoeveel mAh heb ik dan nodig om een race uit te rijden?

Zelf zou ik sowieso voor 2x2S gaan, je heb wat ruimer aanbod en het past vele malen beter dan een enkele 4S. Ik gebruik als lipo's de Turnigy nanotech 5800mah 30-60C 2S (x2, je houdt nog over na een wedstrijd). Zorg ervoor dat je kwaliteit bullet connectoren koopt (heb zelf van NEU, nog bedankt daarvoor Ruud ;)) dan smelten ze niet weg in de accupack. Op onze club zie je weleens packs langskomen waar de terminals van de lipo's gesmolten zijn en niet meer recht zitten. Gebruik goede connectoren en je heb er geen last van.

Op 5000 mAh reed ik ongeveer 12 tot 15 minuten. Dit is wel een beetje afhankelijk van de baan waarop je rijdt en de instelling van de throttle punch.

Zelf zou ik sowieso voor 2x2S gaan, je heb wat ruimer aanbod en het past vele malen beter dan een enkele 4S. Ik gebruik als lipo's de Turnigy nanotech 5800mah 30-60C 2S (x2, je houdt nog over na een wedstrijd). Zorg ervoor dat je kwaliteit bullet connectoren koopt (heb zelf van NEU, nog bedankt daarvoor Ruud ;)) dan smelten ze niet weg in de accupack. Op onze club zie je weleens packs langskomen waar de terminals van de lipo's gesmolten zijn en niet meer recht zitten. Gebruik goede connectoren en je heb er geen last van.

Op 5000 mAh reed ik ongeveer 12 tot 15 minuten. Dit is wel een beetje afhankelijk van de baan waarop je rijdt en de instelling van de throttle punch.

Okee, bedankt voor de tips.
Dan hou ik 5800 mAh aan als minimum.

Gr.

Hallo,

Ik heb een kort vraagje. Ik zou een hobbywing esc kopen maar voordat ik dat doe wilde ik nog vragen of jullie misschien een beter alternatief kennen van ongeveer dezelfde prijs.

Back