Ik weet niet exact wat ik op de kop heb staan aan toeren.
Maar ben de laatste weken wat gaan zakken in toeren, mijn lipo's werden me iets te heet, en ik ben wat dingen aan het oefenen.
Ik zit met Outrage op 70% op de Jazz 80, en met FP's op 80%.
Ik schat mijn toeren nu op 2700 in (in het filmpje zit ik ongeveer aan 2800 Rpm denk ik).
Dan is hij wat rustiger en wordt het vliegbeeld wel iets mooier ook vind ik.
Zonde van dat staarthuis...
Wat jij nu hebt kan je eigenlijk weinig aan doen, als een lager het begeeft dan gaat alles mee helaas en daar is weinig tegen opgewassen.
Die staartonderdelen zijn trouwens vanaf heden aangepast.
Hij ging ook nog wel eens makkelijk stuk bij een wat ongelukkige autorotatie of harde landing.
Ze hebben nu meer materiaal erin gebracht en extra verstevigingsribben.
De staartgrips en maingrips zijn ook voorzien van extra verstevigingsribben.
De bronzen bus in de pitchslider hoef je tegenwoordig ook niet meer zelf te schroeven, worden vanaf heden voorgemonteerd geleverd.
En de uit twee delen bestaande staarttandwiel hoef je ook niet meer zelf te lijmen als het goed is, komt ook voorgemonteerd heb ik begrepen.
Ben er van overtuigd dat de staart veel steviger zal zijn na deze aanpassingen.
Het pitchwieltje mag/moet gewoon meedraaien, niet op volle snelheid uiteraard

Als je vliegt hoort hij nagenoeg stil te staan.
Je moet hem wel makkelijk met de vingers kunnen draaien, dat is namelijk een teken dat de pennetjes (boutjes met draadloos deel) mooi vrijlopen in de ring.
Je pitchvork beweegt die pennetjes in een bepaalde straal.
Om de weerstand zo laag mogelijk te houden in die wringende en schuivende belasting laten ze het pitchwieltje draaibaar.
Ik controleer wel zo nu en dan of de pennetjes er niet in slijten en of het pitchwieltje nog soepel draait.
Grt,
Eric