Bouwverslag MOSQUITO PR XVI BRIAN TAYLOR 81” 205.74

Gisteren met de UHUHard300 de hoogteroer aansturingen gelijmd en een koordje rondom ingesmeerd .
IMG_0908.jpeg
IMG_0912.jpeg
IMG_0909.jpeg

Lijm onder de stoel en lood op schoot.

IMG_0951.jpeg
IMG_0950.jpeg
IMG_0952.jpeg
IMG_0953.jpeg
IMG_0954.jpeg
IMG_0955.jpeg

Uit de losse pols vanaf de foto’s een opzetje gemaakt met tekening voor het archief.
Misschien een dieptrek plug want dan hoef ik alleen de andere zijde nog te maken .
Anders toch gewoon 4 maal hetzelfde.Eerst laten drogen en dan glas met G4 erop.
Kijken of dit hard genoeg wordt als dieptrek mal.

De onderkant van de motorkappen ga ik weer dichtmaken.Die had ik uitgezaagd om de Cylinders naar beneden te plaatsen.
Dat maakte voor de uitlaat eigenlijk niet zoveel verschil, die stak daar ook gewoon helemaal uit.
In het geval van LASER 70 viertakt motor,met de cylinders naar beneden,was dit luik wel een goede optie geweest.
Maar dan had ik het brandschot flink moeten aanpassen in verband met de uitlaten en carburateurs.
Toen kwam ik met het idee om de cilinders van de OS 48 zijwaarts onder de spruitstuk afscherming te plaatsen.

Heeft er iemand ervaring met het achteruit laten draaien van een OS 48FS viertakt ,zoals Brian Taylor dit beschrijft oven zijn OS 40 FS?
“ starboard engine reverse rotation “
IMG_0933.jpeg

Ja,dan gaat er een andere nokkenas in.
En loopt de motor ,reversed......
Maar.....bijna niet te vinden......
Vroeger kon je die bij os bestellen......
Je kunt eeen poging wagen bij osmax japan.....
Onderdeelnr 45262091....

Laatst bewerkt:
De linkerkant.
IMG_0976.jpeg
IMG_1026.jpeg

Waarschijnlijk best hard genoeg voor twee maal dieptrek dan heb ik ze meteen alle vier.
De koelers aan de onderkant maak ik wat steviger.Indien er ooit een engine down landing komt moet er zonder landing gear in het gras worden geland.
Massief balsa en G4/Glas en vast met Zapp 5 min epoxy.
Deze is al een beetje over de datum dus dat werd twee minuten epoxy !
Ze zitten net op tijd aardig recht.
IMG_1027.jpeg
IMG_1031.jpeg
IMG_1034.jpeg
IMG_1035.jpeg
IMG_1036.jpeg
IMG_1037.jpeg

Woody Woodcarver

Woensdagavond het Mossie en de andere modellen in het echt mogen aanschouwen, zeg het nog maar een keer 'wat een vakman is die Hans' :worship:

Goedendag,
Nou ben ik geen vlieger (van de scheepjs), maar lees wel vele verhalen hier en zag laatst toevallig dit verslag over de mosquito (ik bouw ze dus niet, maar heb wel diepgaande interesse in oude vliegtuigen en daarom volg ik dit verslag ook.
Nou wil het geval en misschien ken je deze al, dat ik op fb dit fantastisch filmpje tegenkwam van deze gerestaureerde Mossie.
https://www.facebook.com/share/r/NSsQstvuqafbHbMd/
Misschien heb je er wat aan.

Back