Bouwverslag MOSQUITO PR XVI BRIAN TAYLOR 81” 205.74

IMG_9682.jpeg

Dan nog maar even een plankje tussendoor op de rechter romp helft.
Wat mij is opgevallen op allerlei foto’s is dat er een “balk” buiten op de rechter romp is gelijmd omdat er op die plek scheuren ontstonden.
Blijkbaar niet op de linker zijde.
IMG_1899.jpeg
IMG_1898.jpeg
IMG_1889.jpeg
IMG_1364.jpeg

op links niks
IMG_1737.jpeg
IMG_1735.jpeg

Heeft waarschijnlijk met het dubbele koppel te maken van de props. Die draaiden dezelfde kant op.

Bekijk bijlage 559287

Dan nog maar even een plankje tussendoor op de rechter romp helft.
Wat mij is opgevallen op allerlei foto’s is dat er een “balk” buiten op de rechter romp is gelijmd omdat er op die plek scheuren ontstonden.
Blijkbaar niet op de linker zijde.
Heeft waarschijnlijk met het dubbele koppel te maken van de props. Die draaiden dezelfde kant op.
Of, en dat denk ik dan, omdat er alleen rechts een verzwakking in de romp zit van dat deurtje.
Die verzwakking vangen ze dan op met de extra balk aan de buitenzijde.

Je bent lekker bezig zo :thumbsup:

Time for a nose job
IMG_9701.jpeg
IMG_9703.jpeg
IMG_9704.jpeg
IMG_9705.jpeg
IMG_2049.jpeg
IMG_2050.jpeg
IMG_2051.jpeg
De twee helften zijn nog niet gelijmd want er moet nog aan de binnenkant gewerkt worden.
Servo plekken met de koolstof buis stokken voor hoogte , de servo voor richting zo ver mogelijk naar voren meteen closed loop.
Spanten uitfrezen , neus uithollen voor accu’s en hopelijk geen lood .

:stout:Plamuur op en de polyester plamuur is heel erg snel hard:hammer: Dan maar even naar de bouwmarkt .

kwam ik daar een leuke, eindelijk een keertje niet zo dure, kruislaser van Bosch tegen!!
Daar kan ik mooi de romp mee recht kijken want die tape, daar staat best wat spanning op door de balsa krimp na drogen.
IMG_9713.jpeg
IMG_9712.jpeg

En de nieuwe verse allesvullert van superlichter kwaliteit!! Droogt snel en is heel makkelijk schuurbaar ten opzicht van balsa:yes:
IMG_9714.jpeg

IMG_9740.jpeg
IMG_9742.jpeg
IMG_2059.jpeg
IMG_2057.jpeg
IMG_2058.jpeg
IMG_9736.jpeg
IMG_9737.jpeg

de 1/4x1/4 balsa liggers zijn vervangen door hardhouten .van tip naar tip boven en onderkant simultaan gelijmd.
IMG_9741.jpeg

Toch maar wat koolstof buizen verticaal erin gezet want op de tekening staat er niks ? Waarschijnlijk zo op zijn rug vastgelijmd in de 80ies.
0,6 multiplex met balsa spanten uit de losse pols

IMG_9739.jpeg
IMG_9738.jpeg
IMG_1968.jpeg
IMG_1970.png

Tussendoor kwamen al heel vlot na bestelling bij JP de motoren voor de LG binnen!
Dan ook maar even de alu bevestiging beugels gezaagd .
De 150 is voor vliegklaar gewicht van toestel tot 15 kilo in de LG van JP.Deze heeft vanaf 150 ook een 4 mm schroevendraad.
Hopelijk zijn ze sterk genoeg voor de Unitract constructie.

IMG_9789.jpeg
IMG_9790.jpeg
IMG_9791.jpeg
IMG_9792.jpeg
IMG_9793.jpeg

De hoogte roeren maak ik niet massief zoals op de tekening maar een 0,6 mm multiplex plaat met aan weerszijden balsa .
Of indekken met balsa of indekken met Ortex?! Ga eerst het richtingsroer doen met Oratex en dan kijken hoe dat wordt.
De meeste Mossie ‘s hadden al de hoogte roeren met triplex - balsa- triplex ingedekt.

Back