Bouwverslag MOSQUITO PR XVI BRIAN TAYLOR 81” 205.74

.
Mooi werk weer Hans :thumbsup:

Qua opgegeven motorisering; Brian Taylor bouwde zijn modellen opmerkelijk licht!
Het opgegeven vlieggewicht voor deze Mossie is 6.18kg!

Brain werkte bijvoorbeeld de Mossie af met tissue en lak i.p.v. glas en epoxy o.i.d.
De Mossie`s uit Arnouds voorbeeld wegen vaak meer dan 8kg, dat is 2kg verschil!
Dan zijn sterkere motoren zoals Arnoud aangeeft inderdaad wel gewenst denk ik.

ps. [edit]
Lekker bezig Hans....

Hier zou een Brian Taylor Messerschmitt Bf-110 erg gaaf naast staan/vliegen! ;)

Groeten, Ramses

.

Laatst bewerkt:
De bijgevoegde BT wheels zijn inderdaad best licht
IMG_9626.jpeg

Als lager toch maar een messing buisje passend gemaakt.
IMG_9625.jpeg

Heb ook eens de balsa planken gewogen en daar zit best wat verschil in
IMG_9629.jpeg

17 t/m 13 gram voor de staart met 1/16 “ =1,6 mm en de “ zware planken naar de neus

Nou vond ik nog een mooi setje mechanische retracts van OK Models in de ouwe doos en met een beetje passen meten en buigen , past.
IMG_9623.jpeg

IMG_9630.jpeg
IMG_9631.jpeg
IMG_9632.jpeg

De balk is 6 mm berken multiplex en loopt door naar achteren voor later de hoogte roeren aansturingen .
Links en rechts krijgen een eigen servo .
IMG_9627.jpeg

In de aanbiedingen voor € 20,- ,1:48 van Revell die kon ik niet laten gaan. :rofl:
Heeft erg veel kleine details zoals bijvoorbeeld de uitlaat kappen , dan hoef ik geen heleboel uitlaat spruitstukken te maken en er is een mogelijkheid voor extra koeling in de motorkap.
IMG_1942.png

Deze kleuren zijn ook wel erg mooi maar ik weet nog niet echt welk het gaat worden.:koud:

IMG_9662.jpeg

Nu is de bestelling van Unilights.at binnengekomen en de romp mag een poosje drogen en ja er moet nog een romp :stout:
Maar die landingslichten moet kunnen
[/ATTACH]
IMG_9672.jpeg
IMG_9673.jpeg
IMG_9674.jpeg
IMG_9675.jpeg

eerst een kartonnen doosje van de servo gebruikt voor een malletje ,
En deze uit een alu plaatje o.6 mm geloof ik gesneden met een carborundum schijfje.

Voor de servo keuze ben ik vooral het gewicht niet vergeten en dan met name ook de stelkracht
Met zowel SAVOX,HITEC en KST heb ik de stelkracht en het gewicht vergeleken en ook wel naar de prijs natuurlijk.
Qua gewicht op 567gram Savox , op 493 gram en KST kwam op 355 gr.

Deze nieuw modellen van KST kunnen ook met gemak op 8,4 V met een zeer gunstig kracht/gewicht verhouding.

De zwaarste de CM653 gaan op de flaps vlak achter het zwaartepunt voor in de vleugel eentje voor richting kan gewoon ergens in de neus met closed loop. Een bijzondere stelkracht van 18kg.cm tegen 43 gram op 8,4V.

De A-12-610 heeft een wopping 9kg.cm op 8,4V en deze gaan op de beide hoogteroeren eentje en op de ailerons omdat daar de vleugel al best een stuk dunner in dan op de plekken van de flap-servo’s. Dit worden er 4 omdat ik de vleugel deelbaar maak vanaf buitenkant motorgondel.

De allernieuwste KST DS113MG geven 3,5kg.cm op 8,4V en deze gaan twee maal op gas , twee maal op de uitklapbare landingslichten
en eentje op de tailwheel retract..
Het prijsverschil was niet veel maar het verschil ingewicht was aanzienlijk temeer omdat de twee hoogteroer servo’s en de tailwheel servo achter de vleugel in de romp komen.(2x 20gr + 1x12 gr.)

IMG_1861.png
IMG_1860.png
IMG_1858.png
IMG_9665.jpeg
IMG_9666.jpeg

Back