Mini H blackout

Ben inmiddels "deels" achter waarom nou die voorste motor uitgefikt was. Heb wat meer testen gedaan en bleek dat ik mijn CG net te ver naar voren had. Hierdoor moesten mijn voorste motoren gedurende de hele vlucht veel harder werken, waardoor ze inderdaad sneller op hun max waren. Uiteraard is het zo dat de motoren ver boven hun specificaties belast werden.

Maar mini hexa is weer vliegklaar!

7gjs.jpg

Er zit idd lekker wat power in.
Persoonlijk vind ik het niet teveel, maar ik hou wel van veel power :D

Laatst bewerkt door een moderator:
je kan ook voor de ZMR 1804 gaan, zijn prima om mee te cruisen op 3s zolang je maar niet heel erg acro gaat vliegen, dan worden ze te zwaar belast

Dat is natuurlijk ook wel een beetje waar een mini voor is, maar het lijkt mij leuk hem zo licht mogelijk te maken om lang te kunnen vliegen. Hoe lang vlieg jij met welk gewicht en lipo? Ik dacht aan een Zippy compact 2200 mAh, die is niet heel zwaar en goedkoop, kan ik er 2 nemen. Wel raden ze 6 inch props aan, ik had liever een 5 inch formaatje aangezien ik de mini heel compact wou maken, middenplaat ongeveer 16 cm lang en 8 cm breed, en de armen van 5 mm plexiglas ongeveer 10/11 cm lang en 2.5 cm breed. Dan moet ik de precieze sterkte nog uitrekenen maar dat lijkt me haalbaar vanwege de kleine onderdelen. Uitgerekend dat hij dan ongeveer 500 gram wordt :-)

EDIT: Rubaaaa: bedankt voor de tip, die zien er ook wel goed uit. Beetje vreemd dat in dit geval de motors in clockwise en anti-clockwise zijn, niet de propellers, haha :P

ik vlieg ongeveer 7/8 minuten op een 1300mah 45/90c nano tech op die FC 2805 motoren met een zelfbouwframepje, acro iets van 5 minuten

Haha, dan zal ik ook maar een iets lichtere nemen :-) Is het niet zo dat je dan wel veel langer kunt vliegen? Qua gewicht scheelt het niet heel erg veel namelijk! Bedankt voor de reacties, aangezien ik wel goede dingen hoor over de FC2805 motoren denk ik dat dat ze gaan worden. Hoe groot is jullie H-Quad eigenlijk? Naar mijn berekeningen zouden de onderdelen moeten passen op een middenplaat van ca. 16 bij 8 cm, maar ik zie weinig zulke kleine Mini's. Is er een maar waar ik nu tegenaan loop?

En gebruikers van de FC2805 motoren: welke grootte props hebben jullie? Bij 6x4 inch zou de motor op Acro ongeveer 12A gebruiken, dus welke grootte ESC's hebben jullie?

Die 2805 met 6x4 props op 2s trekken 18A. wat op de HK site staat klopt dus niet.

Ik gebruik ze met 5x3 Gemfan props en dan trekken ze op 3s 14,5A.
De 12A Afro ESC's kunnen dat net aan.

Heeft iemand een tip voor een goedkope motor? Ik wil met wat materiaal dat ik nog heb een mini H maken maar ik heb nog motors met ESC nodig. Ik dacht aan deze: FC 28-05 Brushless Outrunner 2840Kv alleen die lijken me iets te veel power hebben.

@Daniel44, ik heb Turnigy 1811 brushless Outrunner 2900kv (EU warehouse)

deze kleine maar rappe 2S motors erop zitten, samen met ESC 16gr na verwijderen van overtollige kabels.
TURNIGY Plush 6A /.8bec/6g Speed Controller (EU warehouse)

kijk voor info op mijn blog:

mini

Laatst bewerkt:
@Daniel44, thanks

@DannyMetall, ik ga een nieuwe mini maken, heb die van jou effe nodig om Emil's werk te bekijken.... dus hopelijk regent het morgen...heeft die mini eens rust...(koopavond bij die zweedse parkeergarage)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back