Mijn vlieg ervaring van vandaag

Eén vleugel kwam roterend naar beneden, vrijwel aan mijn voeten.
De andere helft hing nog wel aan de romp, roteerde ook heftig maar wel anders.
Om die te recupereren moest ik toch een flink eind naar beneden klauteren.

Daarvóór had ik wel ruim 2 uur fantastisch gevlogen.
 
Heerlijk ouderwets vertrouwde omgeving.

IMG_20190805_161540.jpg
 
Vakantie in Oostenrijk.
Familiebezoek en met mijn vrouw lekker wandelen in de bergen.
Modelvliegtuigen mochten niet mee op vakantie, we zien elkaar al zo weinig zei mijn vrouw… Ze heeft helemaal gelijk. :)


Maar we kregen een uitnodiging van mijn broer Franz om zijn Huis in aanbouw te komen bekijken.
Het wordt een prachtig huis en dat niet alleen, het is ook een mooie locatie voor modelvliegen!
Franz wist ik te overtuigen dat hij vanaf zijn terras een modelvliegtuig kon starten en naast het huis weer landen.
De vrouwen waren lekker aan het kletsen, Franz en ik snel naar de Schweighofer een vliegtuigje met besturing halen.

En zo heb ik doch nog heerlijk kunnen modelvliegen in de vakantie. :)

Cdnb0x.jpg

hCYGSu.jpg

20q0UG.jpg



Johannes
 
Vandaag even de Aquila van stal gehaald.
Er was weinig wind.
Dus met de gummystart kon ik hem maar op een beperkte hoogte krijgen.
Geen nood, deze kist, wanneer men er een beetje mee kan vliegen reageert op het kleinste stootje thermiek.
En van deze was er geen gebrek.
Van 40m hoogte tot de limiet van mijn zicht (400m en meer), keer op keer.
Op de duur begon het pijn aan mijn hals te doen.

upload_2019-8-23_20-54-55.jpeg


Nogmaals bewezen dat het de moeite was om deze klepper te bouwen.

upload_2019-8-23_20-58-15.jpeg


En al deze mooie vluchten met een afstands vintage zendertje van de jaren stillekes.



Mvg,
Aurectar.
 
Je hebt meer geluk gehad met de thermiek dan ik. Bij MVSB de oude Gentle Lady een keer of tien aan het elastiek gehangen, de langste vlucht was 4 minuten. Het veld is op dit moment omgeven door maisvelden.
Wel plezier gehad, heel strak draaien in het enkele beetje stijgen dat langs kwam.
Verder mijn sleper een paar keer met een lege koppeling de lucht in gestuurd.
 
Afgelopen dagen gevlogen met de RES en m'n Pike (F5J). Wat een heerlijke dagen, idd aan thermiek geen gebrek. Vanaf de stiek of na een kort motorloopje zo een bel in. Hoogtes rond 80meter en dan lekker doorschroeven naar +-300mtr, weer dalen en weer door, vluchten van 30minuten worden met gemak gehaald. Nu hebben wij sinds dit vliegseizoen een bankje gesponsord gekregen in onze pilotenbox (in de schaduw). Wat is dat relaxed zeg. Dat maken die vluchten zeer dragelijk [emoji28].
 
Eindelijk de Alula geprobeerd. De dag begon windstil maar na een paar worpjes op het strand begint er n zacht briesje. Toch maar even op het duin gaan staan, en ja hoor, hij blijft lekker plakken. Echt een altijd bij kistje wat heerlijk vliegt.
Ik heb wel 90% expo op de uitslag staan anders reageren de roeren iets te heftig ;-).
48b27c14b53520ae09ec6cc90bc59886.jpg
93869e5fe22ea8d85ec8d9d53fc7ce3a.jpg
 
Willem,
Als ik het goed zie op de foto hebjij een Futaba 14 SG. Daarmee kun in het menu Dual Rate uitslagen instellen en die activeren met de gasknuppel. Bevalt mij goed. Stationair is kleine uitslagen, vol gas grote uitslagen, in vier stappen.

groet,
Erik
 
  • Like
Reactions: jve
Bij ACK hebben we gisteren een mooie vliegdag gehad. Tevens gelegenheid om het glider-spotting cameraatje op mijn sleper te proberen.

IMG_1297.JPG

Een Minimoa op sleeptouw

IMG_1298.JPG


IMG_1299.JPG


IMG_1302.JPG

Een circuitje over het veld
 
Laatst bewerkt:
Back
Top