Mijn vlieg ervaring van vandaag

Zo de piper is ook ontmaagd Door Arjan met zijn asw22.
Met 3m per seconde omhoog .ik vind het goed voor die combo.
ik Denk dat 5 kg voorlopig de max is .
het was wel lekker genieten ondanks de crosswind en de turbulentie.
 
Zo de piper is ook ontmaagd Door Arjan met zijn asw22.
Met 3m per seconde omhoog .ik vind het goed voor die combo.
ik Denk dat 5 kg voorlopig de max is .
het was wel lekker genieten ondanks de crosswind en de turbulentie.
De smaak van het slepen gelijk te pakken zeker?:p:D:D
 
Ik heb de smaak wel te pakken . Het is juist leuk om met reëel vermogen toch wat weg te kunnen zetten .
voor mij hoeft het niet hard en als een takel omhoog. Ik vind het juist leuk om te moeten sturen. Enigste nadeel was wel vandaag de vl a gorigheid van de wind en dat hij goed cross stond. Betekent dus met de piper sturen op vol vermogen.
 
Ik heb de smaak wel te pakken . Het is juist leuk om met reëel vermogen toch wat weg te kunnen zetten .
voor mij hoeft het niet hard en als een takel omhoog. Ik vind het juist leuk om te moeten sturen.

Kijk, daar kan ik me helemaal in vinden.
Daarom zet ik op mijn elektro piper gewoon een kleinere prop als ik weet dat de zwever die ik moet slepen wat kleiner is.
Alles onder het motto worstel en kom boven.
Hopelijk mag je nog vele zwevers slepen. Misschien lukt het wel eens om mijn ask 18 te slepen als we elkaar ergens treffen.


verstuurd met mijn smartphone
 
Hallo Serge, wat voor maat is jouw Piper als ik vragen mag? Heb bij mijn Piper van Hangar 9 met span van ca 2 meter nu ook een sleephaak erin en ben benieuwd wat deze maat zou kunnen slepen (e.e.a. natuurlijk ook afhankelijk van setup maar die kan altijd wat aangepast worden).

Groeten Peter
 
mijn piper is 230cm span .gewicht is rond de 5,5kg schattend .
ik vlieg hem met een rcgf 26cc op een eigenbouw uitlaat met een 18x6 graupner prop (dit gaat dus een mejzlick worden ).
als ervo gebruik ik springer servo's SM-S4309M Strong Analog (9.8 kg / 0.16 sec / 60 gr)

de motor RCGF 26cc modelvliegtuig benzine motor (2.6hp, 1020gr) | RCGF-26cc

de piper is van hk Radio Control Planes, Helicopters, Cars, Boats, FPV and Quadcopters - Hobbyking  cub


de piper van hangar9 is ook een zeer fijne vlieger .

de rcgf motor is geen vermogens monster ,maar draait gewoon mooi rond en reageert goed .een DLE 20 is sterker .
 
Oke, ik vlieg hem elektro dus net even wat anders man maar ga hier (ver weg) even kijken naar de power van de motor en wat ik heb aan elektro. Aan de hand daarvan kan ik een schatting maken denk ik. Bedankt!!

Groeten Peter.
 
Onweders

Met al die onweders weinig zin om het luchtruim te toetsen.
Kleinzoon voortdurend "Opa, ik wil je vliegtuigen eens zien vliegen".
Mij dan toch laten overhalen.
Geen mooi materiaal in auto met dat instabiel weer.
In dit geval een BMI 555 met al 7 levens achter de rug.
Dus, toch wat gevlogen.
Mijn zoon heeft er wat beelden van gemaakt.

[media=youtube]0npEMwStbko[/media]

De volgende maal zal er wel een betere camera aan te pas komen.

Mvg, Aurectar
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Crash of niet ?

Vandaag ben ik er voor het eerst met heel wat schrik en vooral zoekwerk afgekomen.

Ik heb vorige week een mooie supra over genomen en die ook ingevlogen (2 vluchten vorige week zaterdag)

het kriebelde al heel de week om te gaan vliegen maar het weer was alles behalve en als het dan mogelijk was waren er andere verplichtingen.
Vandaag dan toch maar de lucht in wel wat wind maar daar kan de supra tegen .

Na 3 starts lukte me het dan eindelijk om het gedrag goed in te schatten en kon ik een belletje oppikken en bijhouden. Toen sloeg het noodlod toe.
De volgende 10seconden gingen als volgt : geen controle, wat een k*t bel ik ben er uit oef er terug in en weer controle oo f*ck geen controle ai ai ai die gaat de grond in zender omhoog, ja ik heb hem weer F**************** toch ni vol flaps en lopen s***t net achter de mais de wei in.

Aan de wei aangekomen (200meter verder) geen kist of restanten te zien, ok niet tever gaan zoeken hij ligt dichter dan je denkt ( of toch niet ). Na 1uur zoeken kwam er een clublid toe dat direct bereid was om mee te zoeken. Een uur later niets te vinden (zucht).
Dan maar wat verder zoeken in het grote maisveld dat nog eens 30meter verder lag. Na 5 meter vinden we de kist zonder ook maar iets van schade.

Lipo was ondertussen helemaal dood.

Ik zou denken dat de bec voor voldoende ontvangerspanning zorgt.
Kan het zijn dat de rem te hevig staat en dat die de lipo leeg trekt ?
 
Ik neem aan, dat je de rem op de motor bedoelt. Die trekt geen stroom, maar sluit alleen de motor kort. De motor werk namelijk bij het windmillen van de prop als generator, en door die generator kort te sluiten wordt er een hoop energie afgenomen. Hierdoor krijg je een hoop weerstand.

Wel een geluk bij een ongeluk dat je die kist heelhuids hebt teruggevonden. Dode Lipo stinkt naar de misdaad... Ik zou in eerste instantie de accu zelf verdenken, of iets in je elektrische systeem trekt teveel stroom... Kwestie van meten...
 
Hoe staat je regelaar ingesteld?
Is er een minimum celspanning ingesteld, zo nee dan kan de aandrijving je complete accu onderuit trekken en doet je BEC ook niks meer.

Thuis even uittesten of de motor wel afslaat en je ontvanger nog wel genoeg voedingsspanning krijgt.

GJ
 
Je zou zeggen dat je BEC 2 weken geleden ook al te kort zou hebben geschoten.
Dus wat is er anders aan 2 weken geleden?
Meer functies / klepstanden geprobeerd (meer servo's simultaan in gebruik)?
Heb je jouw accu gemeten tussen de starts door?
Recent had iemand bij ons ook een storing, bleek een slecht gesoldeerde accu connector te zijn die los kwam.
Zoals GJVO schreef hoe is je regelaar ingesteld?
 
En waar bestaat je setup uit?
Welke servos?
Welke regelaar
Motor?
Prop?
Hoeveel A trek de combo?
Wat voor lipo? Capaciteit, C rate?

Meten is weten!
 
Vandaag een mooie sleep gedaan met de ka8 van Arjan . Het span liep mooi omhoog .
Alleen jammer dat mijn ontvanger kuren ging vertonen (gelukkig op de grond) .
 
Weinig zo lekker als na gedane arbeid even uitwaaien op een duin!




Wat ik wel kan verzinnen hoort niet op dit forum thuis :p
 
Vandaag aan een wedstrijdje op onze club meegedaan "Goud van Hout". Houten kisten dus. Ik heb met mijn Sniff meegedaan. Niet echt compleet hout, maar de vleugels wel. Die deed het prima in de toch wat opstekende wind. Na een lekker lange vlucht vloog ik om voor de doellanding. Ik schatte de stand van de kist verkeerd in, en de Sniff dreef nog verder af. Nog een stuurfoutje (slechte oriëntatie) en de Sniff landde in een weiland tussen de paarden :(
Nou, dan maar zoeken dus. Gelukkig ben ik niet bang voor paarden. Ook ik dacht dat een kist altijd dichterbij was dan je denkt. Na een half uur zoeken niets gevonden. Clublid John benadrukte dat de Sniff wel erg klein was geworden. Ik moest verder weg zoeken. Weer door de prut en over slootjes springen. En ja hoor, daar lag hij. Onbeschadigd :).

Ik kreeg van de wedstrijdleiding nog punten voor deze vlucht ook, en werd uiteindelijk 3e. Ze zijn wel erg (te) aardig voor buitenlanders.
 
2 maidens achter elkaar, eerst de Epsilon XL V2 en daarna de FVK Super Ava Pro. Misschien de goden verzoeken maar eindelijk even een middag tijd en mooi weer. Zonder kleerscheuren thuis gekomen op 1 tipje na die een iets te harde landing nu weer vast gelijmd is. Het zwaartepunt van de Super Ava moet wat naar voren, is wat erg gevoelig over het hoogteroer. En ruimte heb ik daar nauwelijks voor, misschien net een paar stukjes balanceerlood die ik daar kwijt kan, de accu etc kunnen niet meer naar voren
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ben ik er voor het eerst met heel wat schrik en vooral zoekwerk afgekomen.

Ik heb vorige week een mooie supra over genomen en die ook ingevlogen (2 vluchten vorige week zaterdag)

het kriebelde al heel de week om te gaan vliegen maar het weer was alles behalve en als het dan mogelijk was waren er andere verplichtingen.
Vandaag dan toch maar de lucht in wel wat wind maar daar kan de supra tegen .

Na 3 starts lukte me het dan eindelijk om het gedrag goed in te schatten en kon ik een belletje oppikken en bijhouden. Toen sloeg het noodlod toe.
De volgende 10seconden gingen als volgt : geen controle, wat een k*t bel ik ben er uit oef er terug in en weer controle oo f*ck geen controle ai ai ai die gaat de grond in zender omhoog, ja ik heb hem weer F**************** toch ni vol flaps en lopen s***t net achter de mais de wei in.

Aan de wei aangekomen (200meter verder) geen kist of restanten te zien, ok niet tever gaan zoeken hij ligt dichter dan je denkt ( of toch niet ). Na 1uur zoeken kwam er een clublid toe dat direct bereid was om mee te zoeken. Een uur later niets te vinden (zucht).
Dan maar wat verder zoeken in het grote maisveld dat nog eens 30meter verder lag. Na 5 meter vinden we de kist zonder ook maar iets van schade.

Lipo was ondertussen helemaal dood.

Ik zou denken dat de bec voor voldoende ontvangerspanning zorgt.
Kan het zijn dat de rem te hevig staat en dat die de lipo leeg trekt ?

Als de Supra nog zo is als hij bij mij vandaan komt dan ligt het niet aan de setup ik heb hem vaak gevlogen zonder problemen ik denk dat je de oorzaak in een defecte accu moet zoeken.
 
Back
Top