Mijn vlieg ervaring van vandaag

Gisteren (en eergisteren) hebben Hue en Ik met Mees en MEike gekampeerd en gevlogen op Marknesse. Zowel model (als alle zwevers binnen waren) als met de echte grote jongens....twin astir en en DG 1000....twas geweeeeeldig ! (en om 0800 zondagochtend in het opkomend zonnetje op de strip gewoon thermiekjes pakken met de zwieperts!)

_MG_6241.jpg

_MG_6299.jpg

ik begrijp van max dat de kleppen van de DG1000 bij HobbyKing vandaag komen ;-)

_MG_6290.jpg

jaaaaa weer zo'n fantastische dag!

Met Jacob en Terence de nieuwe F5J-doelen uitgeprobeerd

140530_vliegen_Gerrit1_zpsb34ef055.jpg

Gerrit was er natuurlijk ook bij

140530_vliegen_Gerrit2_zpsd8d7ab45.jpg

Zonnetje, vliegtuigen, versnaperingen......

140530_vliegen_Gerrit3_zps15548a27.jpg

Kortom....top!

140530_vliegen_Gerrit5_zps99243428.jpg

Zooo kon je hem wel de lucht in krijgen?
En wel op 300m afgezet neem ik aan?
:rolling:

Serieus:
Knap! dat verschil in formaat geeft waarschijnlijk ook een enorm verschil in snelheid. Het zal niet simpel zijn geweest om ze netjes naar boven te werken.

Dirk

Vanmiddag fijn gevlogen op de club bij Lyckele. Nog bedankt. En nu zit ik relaxed voor de caravan. Het was een mooie dag!

Vanmiddag fijn gevlogen op de club bij Lyckele. Nog bedankt. En nu zit ik relaxed voor de caravan. Het was een mooie dag!

??? Ede of Soest?
Ik was van plan geweest om naar Ede te gaan, maar Hannie begon de dag met migraine :-(, en ik moest nog wat klussen. Dus ...

Vandaag lekker gevlogen op de "postzegel" in Montfort met de Diva van Topmodel
5 of 6 sleepjes gehad van de Teletubbie met Huey aan de knuppels.
Op zo'n klein veldje is de eerste sleep start altijd spannend, maar de sleepjes gingen zonder probleem. (We hadden nog een half veld over).

Een paar keer wat thermiek kunnen pakken, al moest dat wel zonder ondersteuning van mijn vario (waarschijnlijk zat de vario antenne niet netjes, dus het bereik was een meter of 50).
Franck heeft zijn cameraatje 2x op de vleugel van de Diva geplakt, dus er komt nog wat videomateriaal van zijn kant. Ik ben zeer benieuwd naar de beelden hiervan.

Heren bedankt, het was weer zeer gezellig!

Eric

Leuk dat je er was eric....ervaren vliegers, daar kan je wat van leren :D..al heb ik de KA6 voor vandaag in het gras laten ligen...voelde niet goed. Twas vandaag een soort mini electro sleeptreffen :D

Hier het eerste filmpje

rest (foto's) / next video komt eraan !

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag bij ons in Zwitserland ook een super vliegweer.
Ik heb vanmorgen moeten werken, maar ik had al een Nan Orion, Steigeisen Race en een ELF in de auto gegooid en ik ben ook direct naar m'n werk naar de vliegclub gereden.
Daar waren al zo'n 20-25 personen aanwezig dus het was best druk.
Ik heb alle modellen super kunnen vliegen en er was behoorlijk veel thermiek.

M'n gezicht heeft aan één kant een lichtrode kleur gekregen en ik zal morgen wel last van m'n hals hebben....
Zal ook wel niet de laatste keer zijn ;)
Fantastisch om zo'n hobby te hebben!

Groetjes,

Jordy

Franck,

Erg leuk om weer terug te zien, duidelijk is te zien dat het klittenband los laat wanneer er kleine foutjes met slepen worden gemaakt.
1ste filmpje. De sleper gaat vrij plotseling de bocht om en ik (zwever) zat niet op te letten en ga dus gewoon rechtdoor :D

2de filmpje. Het span gaat de hele tijd netjes, maar aan het einde van de down-wind leg neemt Huey gas terug en de Teletubbie houdt de (klim)snelheid van de zwever niet meer bij.
Erg leuk is de flyby om 6.37.
Ook had ik niet verwacht dat mijn stuurmanskunst zo onrustig is tijdens het cirkelen. Het lijkt vanaf de grond redelijk strak.:schrik:

Ik heb de filmpjes nu een paar keer terug gekeken, en moet zeggen dat dat erg leerzaam is. Ook de tips vandaag van Eric heb ik een hoop van opgestoken.

Ik was om de een of andere reden wat nerveus bij het eerste sleepje, ik weet eigenlijk niet waarom. De volgende paar gingen telkens ietsje beter. Hopelijk gaan er nog vele sleepjes volgen, al doende leert men !

Al met al een topdag gehad !

Ook had ik niet verwacht dat mijn stuurmanskunst zo onrustig is tijdens het cirkelen. Het lijkt vanaf de grond redelijk strak.:schrik:

Wanneer je het vergelijkt met een videotje van mijn Alula boven een industriegebiedje bij l'Argentière (F) vlieg je super strak.

Rick

Laatst bewerkt door een moderator:
Vanochtend had ik zin om met elastiek en Starlight naar de wei te gaan. Wel erg weinig wind (eigenlijk helemaal geen wind) dus veel hoger dan 65 meter kwam ik niet van de lijn. Dan zit je al heel snel al weer op 33 meter en bam....daar gaan we :-)
Voor het eerst het geduld op kunnen brengen een vol uur te vliegen (zonder de vario te gebruiken).

Kicken!

140603_tarlight_1uur_zpsfb2827ec.jpg

Back