Mijn vlieg ervaring van vandaag

Niemand ervaringen vandaag? Of hangt iedereen nog steeds op 800 mtr?

Hier boven het Schoonhovense land heerlijk gevlogen. Het was lastig weg komen omdat we in de luwte van de stad stonden, maar eenmaal boven.... ;)
Ik heb het grootste deel van de dag op -1 meter doorgebracht: de kruipruimte van mijn woning. Vorige week een nieuwe CV laten installeren, en op een nieuw punt van het leidingenstelsel aan laten sluiten. Daar werd ontdekt dat een van die buizen forse roest had. Daardoor bleek een knelkoppeling dus ook niet dicht te krijgen. Vandaag die buis vervangen. Wat een kl..te klus. Het schijnt vandaag heel aardig weer te zijn geweest, maar ik ben niet bruin geworden van de looplamp. Wel van het stof en de smurrie ....:neutral:

Maar jij wil wat delen, meen ik te horen. 900 VOET? ;-)

Dirk.

Maar jij wil wat delen, meen ik te horen. 900 VOET? ;-)

Ik heb niet idioot hoog gezeten met de DLG. Dat kunstje heb ik wel gezien. Daarintegen lang gevlogen, en vaak thermiek tegen gekomen. Dat vindt ik het mooiste.

Ook hingen/vlogen/hoe je het noemen wil, die mannen in d'r luchtmeetzeppelin naast Schoonhoven. Ik moet altijd aan '" Licence to kill" denken als ik die dingen zie ;)

O ja, mochten die mannen mee lezen, ik vind dat er vanmiddag niks mis was met de "luchtkwaliteit" naast Schoonhoven. ;)

Info over metingen in de lucht:

ECN: Zeppelin meet Nederlandse luchtkwaliteit

Meetstation Cabauw, ook vlak bij ons:

Meetstation Cabauw voorbeeld voor Nederland | RTV Utrecht

Je ziet het, wij hebben hier hardstikke interessante lucht om in te vliegen!!!! Ze willen allemaal meten.

Vandaag even met een explorer van 4meter mogen vliegen. Man wat vliegt dat lekker zeg.
Ik begrijp volledig waarom mensen daar mee willen vliegen

Vandaag was het prachtig weer hier in kampen en omdat het een lekkere luie zondag is de EZ*2 mee naar het veld genomen. Ik heb heerlijk relaxed rondjes kunnen tuffen, thermiek zat. Motortje niet echt veel gebruikt. Genieten geblazen.

Vandaag was het een super mooie dag hier in Noord Zwitserland.
Mijn Moeder is ook op bezoek uit Nederland dus heb ik maar heel de familie in de auto gepakt en zijn we met z'n alle naar de Club gereden.

Omdat ik nog steeds een beetje aan het "stoeien" ben met de nieuwe MC-32, heb ik alleen maar de Cularis mee genomen.
We hebben een hele leuke dag gehad.
Als "bewijs" nog een foto van mij en m'n zoontje Tim.

img_9907.jpg

Groetjes uit Zwitserland,

Jordy

Sorry, die pagina is niet gevouden.
Staat er echt (valt het iemand anders ook op wat er niet klopt? :-) )

Dirk, gisteren is je romp uit de mal gekomen. Jij nu dus als een haas vleugels baggen!
Ja meester. ;)
Alle panelen had ik al aan elkaar gelijmd. Zowel vleugel, slabilo, kielvlak, onder- en bovenschaal. Ben gisteravond begonnen met de panel-overgangen netjes rond te schuren en kleine oneffenheden af te vlakken.
Deze week zijn kielvlak en stabilo waarschijnlijk klaar. Vleugel volgende week?

Kun jij de exacte locatie van de schroeven aangeven op de wortelrib?
- afstand neuslijst-hart schroef-1, en
- afstand hart-afstand schroef-1 en -2?
Dan kan ik de hardpoints vast voorbereiden.

Dirk

Dan kan ik de hardpoints vast voorbereiden.

Die hoef je niet voor te bereiden.

Nadat de vleugelhelften met glasstroken aan elkaar zijn bevestigd boor tpv de vleugelbouten gaten. Dan peuter je met een klein schroevedraaiertje wat schuim weg, en vul je het gat met micro ballonnen. Klaar.

Tegelijkertijd vliegen en fotograferen blijft lastig maar het geeft wel leuke plaatjes!

maasmond3.jpg

maasmond2.jpg

maasmond1-1.jpg

Was weer even heerlijk uitwaaien na gedane arbeid!

Justus

Back