Mijn vlieg ervaring van vandaag

sleepteam touwtje-trek! ;)

vandaag was het op ons veld ook turbulent, zeker zo op boomhoogte, was het soms fel.

helaas geen belletjes op DLG hoogte... wel kwamen buizerds en andere (trekvogels) gevederde vrienden draaien op een 200-300m.
maar deze waren gewoon onbereikbaar.

het einde van de week ziet er anders wel veelbelovend uit!

Gister zag het er inderdaad super uit! Was graag even met m'n dadalus omhoog gegaan maar helaas geen tijd.

Vandaag leek het zonnetje nog even door te komen. Maar die was helaas ook weer snel weg en was het een bewolkt. Had vanochtend eventjes een simpel drop mechanisme onder m'n mentor gemaakt. Aan de ene kant een post elastiek met wat plakband (scotch) en aan de andere kant met dubbelzijdig tape een servo. Ben na school even langs de bart Smit geweest en heb even een werpvliegtuigje van playmobil gekocht. Die er toen onder gehangen en omhoog :) Erg veel lol gehad. Bovenop zou wat makkelijker zijn. Hij had soms moeite met loskomen. Maar dat is wat lastiger te bouwen. Uiteindelijk ontdekt dat als ik de mentor liet overtrekken en hij begon te duiken dat het zwervertje eronder weg wou. Ik wou geen gaten in m'n mentor dus heb gekozen voor een manier die er zo weer af kan door het tape.

Het verbaasde me trouwens hoe goed het zwervertje het deed! Misschien maar eens rc maken :)

Huckepackje maken! Geen gaten, enkel wat elastiekjes.

Zie Robbe Cardinal

081221Huckepack1.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja huckepackje is inderdaad een leuk idee. Als ik tijd over heb:rolleyes:
Ben ook al bezig met een sleephaak en ben natuurlijk de medicine man nog aan het bouwen. :)

Is die vliegplek op de Ginkelse Hei een openbare vliegstek of een clubveld? Mooi biljartlaken :)

De Ginkelse Hei kent de laatste tijd een groeiende belangstelling (oa. door de mooie berichten/plaatjes hier op MBF) en is idd een prachtig vliegterrein. Wij zijn echter ook gebonden aan een milieuvergunning en zoals Dirk S. al aangaf is het vliegterrein niet openbaar maar gereserveerd voor de 2 vliegclubs: ELC & VZG. Toeschouwers zijn natuurlijk van harte welkom (via de wandelpaden, met de hond aangelijnd... )

Tot hoe groot zal ik eigenlijk kunnen gaan als ik een huckepack bouw op mijn mentor? (spanwijdte?) Zou het haalbaar zijn om bijvoorbeeld mijn deadalus om mijn mentor te huckepacken? :)

Natuurlijk een beetje afhankelijk van je motorisatie, maar ik denk dat een deadalus met gemak op een huckepack omhoog kan op een standaard Mentor. Heb je je sleephaak niet ingebouwd trouwens?

Er zijn gevallen bekend dat 4 meter zwever door een 1m50 motorkist gehuckepackd wordt. Alleen moet de zwever dan sturen, en de motorkist 'volgen'. Starten moet misschien wat geholpen worden door een startelastiek.

Dirk.

In de mentor zit een himax 3528-1000. Regelaar is een Turnigy dlux 70A met een 4S 4000mAh accu. Het probleem is dat m'n zwevers twee assers zijn.

Sleephaak zit er inderdaad niet ingebouwd. Heb hem zelf niet gebouwd. Maar de mogelijkheid is er nog wel dus wil het nog wel doen.

Vandaag weer eventjes het playmobil zwervertje eraf gegooid. Het blijft leuk:rolleyes:

Als sleper heb ik toch liever een sleephaak. Als zwever zou het wel gaan met klittenband. Maar hoe krijg ik de kabel van het sleepvliegtuig met klittenband. En wat als het zweefvliegtuig niet kan ontkoppelen?

Dan ben je de klos.....net als wanneer de zwever op lage hoogte in de problemen komt, die kan er dan ook niet af (je moet een looping maken om het klittebandje los te scheuren).
Een sleephaak is in principe heel makkelijk te maken, ik laat het je wel eens zien. Is vele malen veiliger.

Ja hoor. als je nou eens rap mode 1 gaat vliegen heb ik zelfs een leskist bij, met sleepkoppeling en rolroeren....

110710_Discus_Elten.jpg

Hahaha, sorry blijf bij mode twee :p maar mode 1 moet wel lukken. Maar waarom moet ik mode 1 vliegen? Ik kan toch ook mijn ontvangertje erin stoppen?

Omdat veruit de meesten mode 1 vliegen en je dan ook eens met kunt ruilen....je eigen ontvangertje kan natuurlijk maar is veel meer werk.

Euuuhhzzz ,nou hecht ik persoonlijk geen waarde aan de noemers mode 1 en 2 en 3 en 4 .Daardoor vergeet ik altijd keihard wat mode 1 is ,dat was toch gas en rol op rechts ?

Back