Mijn vlieg ervaring van vandaag

zaterdag 45min gevlogen met men "zelfbouw briljant zwever" , en dan maar geland wegens nekpijn.... zalige lucht, maar t was een makkie , zelfs bakstenen bleven boven!

Gisteren wat gezweefd met de Elektromaster. De thermiek was redelijk zwak.
Vandaag weer een poging gedaan, maar nu wat het bijna niets. Moeilijk om in de lucht te blijven.

Denk ik de Robbe Freewind maar proberen morgen.

Taco.

Vanavond even een paar sleepstarts vanuit de tuin gemaakt. Hier een filmpje van een van de landingen met de easyglider.

Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt maar het moet ook wel allemaal gemaaid worden hoor! Maar ik geef toe dat dit wel een modelvliegers dream come true is. Vooral 's avonds even met je zoon samen slepen is wel heel gaaf.

Vandaag wezen vliegen met de Elipsoid, de eerste 2 starts was er ff geen termiek. Na 1 praatje met een mede zwever clublid zagen we beiden 2 ooievaars een belletje pikken. De zwever de lucht in gestuurd, en de komende 1,45 uur niet naar beneden te krijgen....

1 bel, 2ooievaars, daarna 3 ooievaars, 4 roofvogels en ik. Wederom een topdag...

gisteren ff gevlogen met men helios DLG.

de lucht onder de 50 meter was ongelofelijk dragend, je kon er vlot 10min vol vliegen.... als een bel passeerde nam je die simpelweg mee.... maar op "120" meter hoogte (max hoogte in belgie) ging je uit de bel om dan vervolgens als een baksteen in daallucht te vallen.
2-3m per seconde ofzo was geen uitzondering....
en zo belande je dan weer snel op die 50meter zone, waar je kon blijven hangen....

kortom, erg rare lucht.

vandaag heerlijk gevlogen . thermiek kwam los om 10:45 en bleef tot een 1400 uur sterk aanwezig .
zelfs de briljant bleef ruim 5 minuten hangen op 30 meter .

met de metrick ook nog heerlijk thermiek gepakt (met en zonder rechterduim)zelfs nog 3 minuten de spoilers omhoog gehad en zo op hoogte gebleven .

hendrik was er ook met zijn bonte kip arjan en ronan vlogen ook lekker hun rondjes in de bel .

mika heeft diverse malen de chute voor me gehaald ,alleeen had hij hem iedere keer bij de ring vast ,dat heeft hem helaas een paar sneetjes op laten lopen toen de chute los schoot .

kortom het was lekker genieten boven de hei.

vandaag heerlijk gevlogen . .

hendrik was er ook met zijn bonte kip arjan en ronan vlogen ook lekker hun rondjes in de bel .

Ja, ik ben niet lang geweest (van half 11 tot half 1), maar het was weer heerlijk. Bijna geen wind, maar wel lekker hoor blijven. Ideaal Bunte weer.

Helaas brak de prop van Arjan zijn Taxi, nadat ik hem hardhandig op de grond drukte na een start (Met Ronan erachter). Waarschijnlijk toch overtrokken vlak na de start. Ronan was gelukkig héél goed bij de les en koppelde gelijk af. Hij lande de sirrus veilig. Bij de taxi leek eerst de neus beschadigd te zijn, maar dat viel mee. Alleen boven op vlak voor het voor-ruitje iets gekreukeld, maar na een nieuwe prop kon ie weer slepen. Sorry Ajan.....

Vanmiddag ben ik met vrouwlief nog even op teuge geweest (vliegveld bij Apeldoorn in de buurt). Hier vliegen de 1:1 sportvliegtuigjes, parachute springen en zwevers. En in de laatste categorie was er een zeldzaam exemplaar! Tenminste, ik ben er al veel geweest (met een biertje op het terras), maar deze heb ik hier nog nooit gezien. Helaas, tijdens zijn landingssircuit was de stroom uit mijn camera :onweer:, dus de schitterende landing staat er niet op...

Kijk maar:

Da's een Slingsby T21B Sedberg

BGA3221.jpg

BGA3221.jpg

MaartenX heeft er een bouwdoos van volgens mij!
Het ding staat sinds vorig jaar op Teuge las ik HIER

Over die Taxi...niet over in zitten hoor. Als ik daar niet tegen zou kunnen zou ik je er niet mee laten vliegen. Zoals ik vanmiddag al zei, ik heb liever dat mijn Taxi wat kraakjes oploopt dan je Big Lift straks. Alle foutjes die je nu maakt heb je maar vast gehad :-)

Laatst bewerkt:
Tegen de avond nog ff met de Funcub (ex Hendrik) wezen slepen samen met Steven

Filmpje......

Back