Mijn vlieg ervaring van vandaag

vanavond de briljant ingegooid welke ik van arjan overgenomen/gekregen heb .

heb van wat oude 2800mah lipo's een 2cellen lipo gemaakt .hierop een bec voeding voor 6volt . genoeg sap dus voor een volle dag thermieken .
zwaartepunt op 97mm van de voorlijst gezet,wat volgens de gravity calc moet kloppen .
als ontvanger heb ik de ar6200 uit de condor geroofd .

na 1 worp was het al duidelijk dat dit alles wel goed zat .

hopenlijk is er zaterdag middag een hoogstartje aanwezig (arjan als je gaat vliegen ,help graag ,gaat de 1e keer na 20 jaar worden )

arjan nogmaals hartstikke dank ,ik sta bij je in het krijt.

Helemaal goed :-)
Ik zou die BEC alleen op 5V zetten als ik jou was. Die C577's zijn denk ik niet bestand tegen 6V.
Of ik zaterdagmiddag ga vliegen weet ik nog niet, zondag ook al de hele dag vliegen in Enkhuizen (of bedoel je dat?)

omdat mijn Cirrus vorige week bij de landing een breuk gaf op een oude reparatie heb ik deze wat serieuzer gerepareerd en vandaag getest. Heden middag was er ruimte voor een flauw zonnetje.
De indruk was op het oog/gevoel positief maar dat moest zich vanmiddag dan wel bewijzen. De reparatie blijkt goed gelukt te zijn ook bij landingen in hoog gras. In hoog gras gaat de landing meestal wat ruwer en is de kans op een breuk groter.
De werking van de remkleppen heb ik wat getemperd omdat dat de vorige keer aanleiding voor de breuk was. De remkleppen heb ik teruggezet van 80° naar ongeveer 45°.
Dit is ruimschoots voldoende om zonder stukken snel aan de grond te staan.
Verder heb ik mijn Robbe Tonga na een jaar weer eens uitgetest, dit omdat ik hem naar Enkhuizen wil meenemen. Het is een 2 kanaals electro zwever 100% hout.
Kwa zweven is hij goed te vergelijken met de Cirrus, een rustige langzame zwever die bij wat meer wind achteruit gaat vliegen :D en een eindeloze glijhoek heeft.
Hij vloog nog erg goed alleen zag ik dat een scharniertje van het hoogteroer kapot was. Dat moet dan voor zondag gerepareerd zijn
Ik hoop dat we zondag goed weer krijgen..........voor een geslaagde dag !

Helemaal goed :-)
Ik zou die BEC alleen op 5V zetten als ik jou was. Die C577's zijn denk ik niet bestand tegen 6V.
Of ik zaterdagmiddag ga vliegen weet ik nog niet, zondag ook al de hele dag vliegen in Enkhuizen (of bedoel je dat?)

Specification
Operating voltage: 4.8 ... 6 V
Torque approx. 40 Ncm
Transit speed approx. 0.123 s / 40°
Dimensions*** (L x W x H) approx. 38 x 19 x 37 mm
Weight approx. 39 g
Bearings* PB
Gearbox** PG
* PB --> Plain Bearing --> Gleitlager
BB --> Ball Bearing --> Kugellager
** PG --> Plastic Gearing --> Kunststoffgetriebe
PGCA --> Plastic Gearing Carbonite --> Kunststoffgetriebe Carbonit
MG --> Metal Gearing --> Metallgetriebe
*** Rounded up to 0.5 mm

ze mogen 6 volt .

enkhuizen laat ik schieten ivm pechdienst .

en anders zullen de f3j jongens daar vast wel eventueel ook willen helpen .
was wel leuk geweest als je erbij kon zijn .

Een beedje gefrustreerd omdat morgen het VGT is afgelast ben ik vandaag maar gaan vliegen met de Cirrus aan het elastiek.
Helaas was er geen thermiek en alles was egaal bewolkt.
Er stond wel een gunstig windje. ik heb een aantal starts gemaakt tot 133 meter. dit stemt mij zeer tevreden. 133 meter is een leuke uitgangshoogte om thermiek te gaan vinden. Dit moet er dan wel zijn....helaas vandaag niet.

Afgelopen zaterdag een sleepje gedaan met mijn ASK 21 van 3 meter, en wat vluchtjes met de Jantar (240) van Lenger.
Vrij veel wind, weinig thermiek.
Het was dus een beetje rondprutsen............

Taco.

zondagavond

Zondagavond nog even vliegen aan de fietslier. Inclusief crash door een loszittende servo. Gelijk 's avonds maar wat epoxy aangemaakt en de schade gerepareerd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zondagavond nog even vliegen aan de fietslier. Inclusief crash door een loszittende servo. Gelijk 's avonds maar wat epoxy aangemaakt en de schade gerepareerd.

Gaaf filmpje! :D

Gerben jij hebt talent!
Verder zo, en laat ons meegenieten.

Johannes

Ik vraag me wel af hoe de fietsers bij jou op de dijk reageren als je je fietslier in gereedheid brengt. Da's vast ook een filmpje waard :-)

Maar guttoguttogut wat heeft die Ka-8 het zwaar te verduren bij jullie........vorige week op de dijk en nu dit weer.

Ik vraag me wel af hoe de fietsers bij jou op de dijk reageren als je je fietslier in gereedheid brengt. Da's vast ook een filmpje waard :-)

Maar guttoguttogut wat heeft die Ka-8 het zwaar te verduren bij jullie........vorige week op de dijk en nu dit weer.

Ja we krijgen inderdaad wel hele verbaasde gezichten te zien. Waarschijnlijk denken ze dat wij de 's-Heerenbroek Bastards zijn.

Dat ka-8je krijgt het inderdaad zwaar voor zijn kiezen maar in essentie gaat er niet heel veel kapot. Alleen het hoofdspant moet er dan weer even in gelijmd worden. Zondag heb ik met een -in de gasvlam- verhit mes eerst maar eens de dikke laag epoxy er van afgeschraapt die was ontstaan door alle reparaties.

Max

Eindelijk hadden we vandaag de juiste combinatie van goede wind(kracht/richting), geen regen en een gaatje in de agenda om de Climaxx met de EVO-romp in te vliegen. (de originele V-staart was kapot geflutterd)
Na een half uurtje vliegen had ik zo'n lekker gevoel in de vingers dat ik het niet kon laten om al vliegend de filmcamera van mijn nieuwe mobiel eens uit te proberen (en ja...ik had van te voren kunnen verzinnen dat ik hem een kwartslag moet draaien maar ik was ook met wat anders bezig):

Het spreekt 100% voor de Climaxx, dat die zo lekker vliegt dat ik al filmend de butterfly op gas tijdens het aanvliegen even kon over pakken....wat een superkist zeg!

Vliegen bij Thermiek 58

Vanmiddag lekker gevlogen bij die gastvrije lui van 'Thermiek 58' in Nuth met hun prachtige terrein. Gezellig gebabbeld met Arno( 888 ).

Van de ruim 2,5 uur dat ik daar was heb ik ongeveer 100 minuten gevlogen op één motoraccu, verdeeld over twee vluchten. Slechts 3000 van de 5000mAh gebruikt. Da's niet slecht. Ze hebben daar niet alleen een mooi veld, maar ook een beter soort thermiek als bij ons. :confused:
De thermiek was ruim aanwezig, maar je moest er toch voor blijven werken. Kortom: hat kon niet leuker.

Het was een heerlijke vliegmiddag, en ik kom graag weer een keertje terug.

Dirk.

vandaag op de hei gevlogen , er was tot een uur of 12 lichte thermiek aanwezig .

maar tot 2x toe in een bel gezeten die je geen paard en wagen thermiek meer kunt noemen .
als je op een hoogte zit waarop je bijna je ribben kunt tellen . en opeens wordt je toestel traag ,zowat niet te besturen . en opeens zie je hem een paar stappen omhoog maken alsof er een fikse trap tegen gegeven wordt (zo blij dat ik de vleugels zelf gebouwd heb van de metrick)en je echt in een tiental seconden op een hoogte zit dat je denkt dat de spoilers wel uit mogen , je doet dit en het gaat door in een ietsje trager tempo .enigste remedie was dus loopings en halve rollen vliegen (je krijgt de metrick van mij niet in een vrille )

was wel ernstig bizar om dit mee te maken die thermiek was er ook maar even ,daarna was de hele omgeving ernstig negatieve thermiek ,waardoor dat vluchtje ook maar 16minuten heeft geduurd .

de brilljant heb ik in de auto gelaten aangezien deze vleugels niet aan die belastingen kunnen weerstaan .

Ook hier wat lekkere belletjes gehad!

25911_EC.gif

Na het uitzetten van de motor op 230m knalde hij als een gek omhoog. Op 500m vol de rem open gezet omdat de kist nu wel erg klein werd. Nog lekker even kunnen blijven hangen. Een mooie vlucht van 22 minuten was het resultaat. Lekker dagje zo! Al was ik graag vandaag in Enkhuizen aanwezig geweest op de VGG meeting, toch lekker een belletje kunnen meepakken.

Verder vliegwerk van vandaag:

@ Serge: als er dalen zit, zit er ook ergens stijgen!:)

Gisteren op de(zelfde) hei gevlogen. Was inderdaad even een momentje rond een uur of 12 dat er geen stijgen was te vinden (of we zochten in de verkeerde hoek, of het stijgen lag buiten range voor de zwever). Daarna ging het weer als vanouds. Over het algemeen was het thermisch goed genoeg om regelmatig "volle bak" te kunnen vliegen met een F3J zwever en hoogtes te bereiken van rond de 300 m.

ik vloog wat meer richting de A12 boven dat groepje van de 3 bomen en dan iets terug (daar liggen ook wat oude grafheuvels ,dus drogere grond op dat moment en eventuele thermiekbronnetjes aangezien de rest van de grond nog vochtig was. savonds kun je dan daar gebruik maken van het langere gras wat er omheen staat , gaat er maar eens wandelen )
en als er dalen is moet er inderdaad ook stijgen zitten (aktie is reaktie )

waar die thermiek ook vandaan kon komen is het afdak van de esso station die er achter ligt (die zendmast staat daar pal naast). windsterkte was er goed genoeg voor dat die bel op + _ 200meter hoogte daar dreef waar ik zat .

maar een f3j zwever tegenover mijn metrick met thermiek pakken is wel een wereld van verschil . ik heb gisteren nog regelmatig naar jullie vluchten zitten kijken .

Zo, vanmiddag ook maar even gevlogen met de tenerife ,wat is dat een fijne termiekvlieger.
Met 2 keer de motor aan gehad een bel te pakken ,en toen een half uur bovengebleven .
In totaal met 1 accu dik een uur gevlogen ,en hij was nog niet eens helemaal leeg (20%).
Dat is nog eens ,wat je zegt ,ff vliegen .:D

Gr paulus

Back