Mijn vlieg ervaring van vandaag

Heerlijk

Hier niet anders! Heerlijke blauwe lucht waar de witte vogel doorheen zwierde, samen met een groep zwanen stukje meegevlogen, word je stil van . .

Wel erg koude vingertopjes, ben blij dat er stoelverwarming bestaat in de auto, lekker op je handen zitten. Wie heeft dé tip voor warme vingers tijdens het vliegen? En als je volgende week ook nog op de Vintage Meeting bent krijgt de beste tip een zak Fryske Dûmkes van mij!

Jacob Bos

hahaah die Arjan, het beste paard van stal vergeten ze :P
Ik heb vanmiddag ook nog even gevlogen, de eerste keer met de Great planes Spectra die ik van Adebliek gekocht heb.
Vliegt mooi, en het was goed weer, weinig wind maar KOUD!!8-O
Kolere!!, na 10 minuten vroren mijn poten er al zowat af zeg...
Desalniettemin lekker gevlogen en alles heel gehouden.

Een Graupner Clou !!? dat zal smullen geweest zijn, schitterende vintage kist is dat:thumbsup:

Hallo allen,
Vandaag heb ik met mijn Robbe Dura de eerste, Maiden, handworpjes gedaan. Dit om te zien of het ergen op gaat lijken. Hij wilde wel zweven maar ik moest wel wat UP trimmen.
Dit moet nog bijgesteld worden. Helaas was mijn veld te nat om lekker een lijntje uit te zetten om te lieren. dat komt de volgende keer.
Verder heb ik ook mijn Limbo een Maiden gegeven. Omdat deze electro is kon ik wel een paar rondjes vliegen, een looping en een rol geprobeerd. Alles is goed verlopen.
Als ik hem op de wind zet kan ie lekker rustig zweven, als ik hem iets down trim gat hij er als een haas vandoor en is hij erg bewegelijk maar wel goed onder controle te houden.
Ik denk een leuke kist aan het duin

Waarschijnlijk heb ik mezelf niet meegeteld............:rolleyes:

Ohja en de twee lieve zoontjes van Arjan waren er ook nog, dus uiteindelijk waren we niet met zn vieren, maar met zn zessen.. toch?

Maargoed dat neemt natuurlijk nooit weg dat dit een heerlijke gezellige vliegdag was.

Jacob,

Ik heb van een oud winterjack het voor en achterpand tegenelkaar genaaid. Daardoor onstond een hoes die ik over mijn zender kan doen (wel een gaatje voor de antenne maken) Dit werkt alleen voor de handzenders. Met een pult wordt het lastig.

Max
ps ik heb 5 jaar in Leeuwarden gewerkt dus ik ben nog lichtelijk verslaafd ;) aan de duumkes.

Hallo Jacob

Ik herinner mij nog dat bij de ERMVC een lid (S. Jissink) was die een verwarmde zenderpult had gemaakt. Volgens mij was dit al in de eind jaren 70 of begin 80.
Ook toen hadden we al koude vingers.
Waarschijnlijk ligt er nog wel ergens een oude HB (Hobby Bulletin) waarin dit beschreven is.

Jacob,

Ik heb van een oud winterjack het voor en achterpand tegenelkaar genaaid. Daardoor onstond een hoes die ik over mijn zender kan doen (wel een gaatje voor de antenne maken) Dit werkt alleen voor de handzenders. Met een pult wordt het lastig.

Max
ps ik heb 5 jaar in Leeuwarden gewerkt dus ik ben nog lichtelijk verslaafd ;) aan de duumkes.

Supertip! Heb geen oude winterjas bij de hand, maar misschien is er bij de kringloop wat te halen :) Morgen een vrije dag, ga er zeker even langs!

Jij bent wel van de handige dingen, fietslier en zo. . .

Jacob

PS Duumkes zijn op dit moment voor Max, wie heeft een nog betere tip?

De Clou, klaar voor zijn eerste vlucht in Tom's handen.

091213_Oxe009.jpg

Je verwacht van een 14-jarige eigenlijk dattie gewoon thuis poept, maar nee.....

091213_Oxe007.jpg

De grote kindervriend! Handelen in radiografisch speelgoed maakt je geliefd bij groot en klein (nee hoor, Tom is echt een aardige vent.)

091213_Oxe014.jpg

De oude meester aan het roer.

091213_Oxe026.jpg

Mannen, bedankt voor alweer een zeer geslaagd middagje. Volgens mij is de afdeling Oost gereed voor het treffen volgende week.

Laatst bewerkt door een moderator:
Jacob,

Max

Max,

Vanavond voorzichtig aan moeder de vrouw gevraagd of we nog ergens een oude winterjas hebben. Misschien nog van de kinderen of zo. . .

Wat schetst mijn verbazing, ligt er een compleet nieuwe winterjas klaar die ik mag verknippen :thumbsup: De kleur is zwart, pas er perfect bij dus. Blijkt dit een jas te zijn van de Zeeman van € 8,- die ze vorig jaar al eens gekocht heeft maar nu toch maar niet draagt. Nou, vooruit, is ook geen rib uit ons lijf.

Jas is inmiddels verknipt, nu eerst maar eens op zoek naar iemand die handig is met de naaimachien. Hmmm, zal schoonmoeder wel worden denk ik.

Deze tip van Max zal wellicht door meer mensen nuttig worden gevonden, daarom open ik er een apart draadje voor, met alle credits voor Max.

Jacob

Lekker in de sneeuw vliegen

Dit is dan mijn vliegervaring van afgelopen vrijdag 18 december.
Met MadDuc op de fietshelling in Nieuwegein gevlogen. Nauwelijks wind dus prima weer voor de Junior Sport om van de mooie dag te genieten. De foto's spreken voor zich. Landen in de sneeuw is wel grappig, de ervaring van deze dag heeft geleerd dat de kist niet over de sneeuw glijdt.....
MadDuc bedank voor de foto's!!
full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Fietshelling in Nieuwegein?
Waar is dat dan?
Mijn zwager woont daar en als ik in de buurt ben kan ik natuurlijk ook eens een zwevertje meenemen!

Back