Mijn vlieg ervaring van vandaag

Ga je theorie een opnieuw bekijken; elk vliegtuig op finale in het circuit heeft altijd voorraad op andere start of land beweging binnen het circuit.

Rode pet ofniet gewoon oprotten ja..

Het was inderdaad super zondag. Ook al waren er van die brokkenpiloten op het veld…..

Zo heren ik weet niet hoe het jullie vergaan is deze prachtige vlieg dag?? maar hier in iedergeval mijn vlieg ervaring van vandaag. Dit keer had de Carrot WEL een fatsoenlijke spinner...zie filmpje!!
het was prachtig rustig weer met zon en weinig wind, dus niets voor helling zwevers.
daarom maar opzoek naar thermiek gegaan, en......jawel af en toe een "nulletje" mee kunnen pakken. Verder gewoon lekker genoten. van de natuur, de muziek (radio in de auto)en het vliegen.

hieronder een korte inpressie.

_lN6NdkL0_E[/media] - Teltech Carrot flycam 2

En jullie ervaring????

Helaas is de muziek weer gedempt. Vorige filmjes gingen in één keer goed.

Inmiddels is de muziek weer wel actief

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb wat met men highlight staan smijten, maar erg leuk vond ik het weer niet.
koude noordenwind hier, en niets thermiek kunnen vinden.
tegen 5u ging de wind ff liggen en was het "dode" lucht.
dan waren de vluchten wat rustiger.

Nog iets noordelijker was er geen zon, geen wind en geen zicht . . maximaal 100 meter door de mist. Balen!

Beetje aan de Beta geknutseld, verder niks.

Maar wel leuk voor je Willem dat je nog wat vliegtijd hebt kunnen pakken!

Jacob

Maar wel leuk voor je Willem dat je nog wat vliegtijd hebt kunnen pakken!

Jacob

IDD ik geloof dat ik me gelukkig moet prijzen.

@Arjan ik zal eens proberen de muziek terug te krijgen.
Moet je deze procedure bij elk filmpje herhalen??
Vreemd dat eerdere muziek bij vidio's wel geslikt werden(filmpje van de Robbe Nova)

hier ook knudde weer :(
had grote planningen qua slepen/gesleept worden vandaag, helaas maar 70 meter max zich maar alsnog lekker gevlogen. gewoon met de methanol 3s kist en wat krapper vliegen. maar met beperkt zicht en dan met 4 man inde lucht wordt het wel lekker spannend :P

Het was hier in Boxmeer prima vliegweer, zweven had geen zin maar met de brandstof kist heb ik een paar rondjes heerlijk gevlogen.

Groot nadeel op ons veld is dat de zon recht voor je staat en die staat laag dus dat vliegt niet fijn.

Thee drinken in de zon was dan weer wel heerlijk.

We hadden zelfs een big lift met een flinke v-stelling in de lucht (allebei de struts los), gelukkig zonder schade geland.

In Heteren prima weer. Lekker de kleine mannen even laten vliegen met de EasyGlider en de Sunny. Harry (Return) was er ook met zijn Uhu. Lekker zonnetje waardoor het minder koud was dan gisteren.

Groeten,

Johan

Zoals Arjan al zei was het aan deze kant van Nederland eigenlijk ***weer. Wel was er weinig wind dus ook ik heb nog even gevlogen, alleen al snel begon de Calmato verdwijnings-verschijnselen te vertonen in de mist, dus echt lekker vliegen was het niet, helaas.
Vreemd, dat het verder bijna overal in het land heerlijk weer was!:cool:

Eigenlijk zou het moeten zijn van "Hoe was de vliegervaring van gisteren?".
Maar goed, gisteren nog even de Fox laten vliegen.
Windkracht varieerend tussen de 3 en de 5 dus ging best goed, wel een berg turbulentie.

Bij de laatste momenten van de laatste vlucht van de dag dacht ik van 'ik breng hem nog ff een stukje hoger tegen de wind in en dan kan ik hem binnen draaien'.
Maar daar ging iets mis :confused:
Eerst zie ik mijn cockpitkap eraf vliegen, deze had ik weliswaar met een elastiekje 'geborgd' aan de romp zodat die aan de kist bleef hangen als die eraf zou wapperen maar uiteindelijk niet afdoende gebleken.
Dan een paar hele rare capriolen waar ik nog wel enige controle had en niet al te lang daarna kan ik alleen nog maar even iets roepen als 'Storing!' en verder kijken hoe die al loopingdraaiend van een meter of 80-90 richting de Zeeuwse klei ging. :(
Tussen rare capriolen en loopings zag een mede-vlieger nog iets afscheid nemen van de Fox en ik vermoed dat dit de accu was.......dan is BEC niet zo erg handig hoewel het ontbreken van 130 gram accu in de neus van 680 gram piepschuim niet echt bevorderend zou zijn geweest voor enigerlei controle :nooo:

Goed, ik maakte me klaar voor een lokale sneeuwbui van piepschuim maar wonderbaarlijk genoeg draaide hij zijn laatste looping net op het juiste moment zodat hij eigenlijk een hele nette landing maakte op de klei. :zon:

Moraal van het verhaal, de yoghurtklopper op de neus van de Fox welke door moet gaan als klapprop was gehalveerd en dat ene blad was nergens te vinden dus ik vermoed dat deze in de laatste stijgvlucht was gebroken en een dermate onbalans veroorzaakte dat mijn accu er uit werd gewipt.
De accu zat wel vast met klitteband maar tegen zulks geweld was het niet opgewassen want accu en klitteband waren foetsie.

De Fox is dus eigenlijk heel, alleen de klapprop is kaduuk en de accu is pleitestein.
Het cockpitkapje landde ong. 10 meter naast de kist dus dat was ook weer klasse :banana:

Maar ja, wat zal ik nu doen?
Een leuke klappropset kost iets van 4 tientjes, de accu kostte 3 tientjes en een ander motor kost wellicht ook 1 of 2 tientjes (de originele is een leuk ding maar eigenlijk te zwak).
De Fox kost 99,- pleuro en vliegt eigenlijk heel leuk.
Mmmm, die DG-1000 met klapprop is ook erg leuk en kost ook maar 149,- pleuro.
Dus ja, 60E repareren, 99E nieuwe Fox, 149E nieuwe DG-1000.
Die 30 pleuro voor een nieuwe accu ben ik bij alle drie de mogelijkheden kwijt.
Ik ga daar nog maar eens een nachtje over slapen en ga nu ook maar weer eens verder met m'n Blizzard :D

amai !!!

vandaag tot aan de helling gereden in henry chapelle...
ik kom daar aan...
staat er een duitser met een snelheidsmeter ...

ik even nieuwsgierig kijken... (50-55km per uur) dat is 7beaufort.

en ik kijk goed, en zie max snelheid staan!
76km/h!!!
das 9beaufort!

amai ik viel bijna achterover...

toch maar mijn 3meter kist uit de auto gehaald...
eigenlijk te zot voor woorden.
mijn zwever is niet gemaakt voor meer dan 5.
na 10min staan wachten tot de wind ging liggen, heb ik hem gesmeten.
heb 10min rustig heen en weer gevlogen, in turbulentie, en boven vermelde windsnelheden.
kreeg het al ijskoud, en toch maar geland in wat rustigere windstrookjes.

ingeladen en wegwezen.

kortweg, dit is er over :)
voor die wind heb ik dus geen kisten meer... je zou al een DS kist moeten hebben, of een ding dat 4-5kilo weegt.

mijn ervaring van vandaag is dus...

het zijn zotten die vliegen!

Vandaag was ook weer zo'n heerlijke vliegdag. Wel koud, alleen lekker windstil dus we hebben er weer een mooie middag van gemaakt! :)
We stonden er met zn vieren; een Filius, Cirrus, Merlin's Magic, MD-500, Calmato én een Graupner Clou (maiden) hebben het luchtruim boven Oxe Airport maar weer eens flink onveilig gemaakt. PH_AJH heeft ook nog gefilmd, komt dat ook nog??

Echt een leuk gezellig middagje was dit weer

Laatst bewerkt:
Heerlijke vliegdag

Vandaag was ook weer zo'n heerlijke vliegdag. Wel koud, alleen lekker windstil dus we hebben er weer een mooie middag van gemaakt! :)
We stonden er met zn drieen; een Filius, Cirrus, Merlin's Magic, MD-500, Calmato én een Graupner Clou (maiden) hebben het luchtruim boven Oxe Airport maar weer eens flink onveilig gemaakt. PH_AJH heeft ook nog gefilmd, komt dat ook nog??

Echt een leuk gezellig middagje was dit weer

Coen, je hebt helemaal gelijk, het was een mooie middag, maar ik heb er vier geteld die daar stonden.
Het is in ieder geval voor herhaling vatbaar.

Back