Eigenlijk zou het moeten zijn van "Hoe was de vliegervaring van gisteren?".
Maar goed, gisteren nog even de Fox laten vliegen.
Windkracht varieerend tussen de 3 en de 5 dus ging best goed, wel een berg turbulentie.
Bij de laatste momenten van de laatste vlucht van de dag dacht ik van 'ik breng hem nog ff een stukje hoger tegen de wind in en dan kan ik hem binnen draaien'.
Maar daar ging iets mis

Eerst zie ik mijn cockpitkap eraf vliegen, deze had ik weliswaar met een elastiekje 'geborgd' aan de romp zodat die aan de kist bleef hangen als die eraf zou wapperen maar uiteindelijk niet afdoende gebleken.
Dan een paar hele rare capriolen waar ik nog wel enige controle had en niet al te lang daarna kan ik alleen nog maar even iets roepen als 'Storing!' en verder kijken hoe die al loopingdraaiend van een meter of 80-90 richting de Zeeuwse klei ging.

Tussen rare capriolen en loopings zag een mede-vlieger nog iets afscheid nemen van de Fox en ik vermoed dat dit de accu was.......dan is BEC niet zo erg handig hoewel het ontbreken van 130 gram accu in de neus van 680 gram piepschuim niet echt bevorderend zou zijn geweest voor enigerlei controle :nooo:
Goed, ik maakte me klaar voor een lokale sneeuwbui van piepschuim maar wonderbaarlijk genoeg draaide hij zijn laatste looping net op het juiste moment zodat hij eigenlijk een hele nette landing maakte op de klei. :zon:
Moraal van het verhaal, de yoghurtklopper op de neus van de Fox welke door moet gaan als klapprop was gehalveerd en dat ene blad was nergens te vinden dus ik vermoed dat deze in de laatste stijgvlucht was gebroken en een dermate onbalans veroorzaakte dat mijn accu er uit werd gewipt.
De accu zat wel vast met klitteband maar tegen zulks geweld was het niet opgewassen want accu en klitteband waren foetsie.
De Fox is dus eigenlijk heel, alleen de klapprop is kaduuk en de accu is pleitestein.
Het cockpitkapje landde ong. 10 meter naast de kist dus dat was ook weer klasse
Maar ja, wat zal ik nu doen?
Een leuke klappropset kost iets van 4 tientjes, de accu kostte 3 tientjes en een ander motor kost wellicht ook 1 of 2 tientjes (de originele is een leuk ding maar eigenlijk te zwak).
De Fox kost 99,- pleuro en vliegt eigenlijk heel leuk.
Mmmm, die DG-1000 met klapprop is ook erg leuk en kost ook maar 149,- pleuro.
Dus ja, 60E repareren, 99E nieuwe Fox, 149E nieuwe DG-1000.
Die 30 pleuro voor een nieuwe accu ben ik bij alle drie de mogelijkheden kwijt.
Ik ga daar nog maar eens een nachtje over slapen en ga nu ook maar weer eens verder met m'n Blizzard