Mijn vlieg ervaring van vandaag

Vanochtend zag ik al torenhoge cumulus wolken opbouwen en de roofvogels cirkelden overal....
Tussen de bedrijven door snel ff een stiek uitgelegd op de Nederrijnse berg en de Eraser eraan gehangen. Omdat er vrijwel geen wind stond was de starthoogte beperkt maar dat mocht de pret niet drukken:D:D.
Ook met een lage starthoogte ging het hard omhoog.
Erg leuk om hard aan te duiken en dan met de volgende bel omhoog. Thermiek was vrijwel overal aanwezig. Echte voorjaarsthermiek is toch wel heel leuk;)

Aan het eind van de middag klaarde het ook hier mooi op!
Zag in de bus van school naar huis toe de buizerds al draaien. Eenmaal thuis mijn nieuwste aanwinst gepakt, de Ximango die ik laatst van Jacob overgenomen heb. En meteen was het raak. Eerst een klein belletje laag bij de grond gevonden waar ik goed wat nulletjes in kon draaien. Vervolgens met de motor omhoog en daar een groep ooievaars getroffen, geweldig! Zo'n vliegende vleugel is haast niet te onderscheiden van een ooievaar op grote hoogte. Een mooie ervaring.

Groeten Rick

En ik zat in de auto naar huis toen ik je bericht las van het vliegen met ooievaars, ik herhaal hier de reactie: jaloers! Prachtige ervaring.

Groet,

Jacob

Vandaag de Briljant ingepakt om toch te gaan vliegen.
Aangekomen op de hei viel de wind nog aardig mee.
Dus de lijn uitgerold en heerlijk diverse starts gemaakt.
na een uurtje of wat ook nog thermiek daar.
Vanaf de lijn toch nog een 9 minuten wegblijven..
Me opgemaakt voor nog 1 vuchtje.Aangezien er aan de horizon wat gerommel aankwam..
Afijn kost losgelaten, en daar ging ze strak omhoog aan de lijn in een bel.
En daar vouwde ze de oren bij elkaar,vol ongeloof heb ik de laatste meters dit schouwspel aangekeken..
Ik baal hier stevig van ,dit was nou net een zeer fijn zwevertje.

Damn, da's balen Serge!

Heb je een idee over de oorzaak?

Ik heb vandaag helemaal geen vliegervaring, alhoewel, zometeen even een handstartje doen met de argo, kijken of alles in orde is....

Sterkte!;)

Das balen Serge, ik leef met je mee. Als ik het goed begrijp was het handje klap ín de thermiek? Is er nog wat te redden of wordt het kachelhout? Je was nog gehecht aan het model.

om even in te pikken op serge's post...

vandaag was het F3J wedstrijd bij ons in herentals (MACH)

ook daar helaas een laatstarter (hij wou voorzichtig zijn en het gezamelijke geweld van de start naast zich laten) die zijn toestel aan de lier liet dubbel plooien...
het hele toestel kwam als confetti naar beneden.

ook meerdere andere toestellen hadden schade.

wanneer een crash zich voordoet, krijg ik nog steeds een steen in de maag... massa's geld dat weer verloren gaat ook...
zonde, maar het is deel van de wedstrijd.

overigens had de junior van de wedstrijd de leiding in handen.

slecht weer, veel wind, maar toch sterke thermiek.

Handje klap in de bel en het elastiek van de lijn was zelfs losgekomen.
De romp zat een 13 cm in hetveld. 1 vleugel helft vliegt nog(wat er nog van over was .
De romp is nog te repareren,maar dat gaat niet voor 6 mei lukken..

Serge,

Ik heb nog een setje ribben voor mijn brilliant liggen, wellicht zijn deze over te trekken en uit te zagen op jouw formaat?

Laat maar weten.

Sterkte met de weder opbouw alvast

Im
Serge,

Ik heb nog een setje ribben voor mijn brilliant liggen, wellicht zijn deze over te trekken en uit te zagen op jouw formaat?

Laat maar weten.

Sterkte met de weder opbouw alvast

Hartstikke dank voor het aanbod.
Maar heb de andere vleugel nog welke ik kan gebruiken voor de maten.
Ik begin pas met de reparatie als mijn hoofd er naar staat.En als ik tevreden ben met wat verbeterpunten die ik in mijn hoofd heb.
De vleugels kunnen wat steviger.
Ik zit aan koolstof te denken.

nou ik heb vandaag mijn kistje in gevlogen, en ben zeeeer tevreden, gezien hoe ruw het is. en de stabiliteit is veel hoger dan men van zo'n staartje en zwaartepunt mag verwachten toch? dit is nog zonder RC. lijkt best te beheersen zo al als ik een zender in de hand erbij had :P en dit is na 1 dag met dit concept dat nog maar een week de wereld kent :D

wow ik zie absurde stijg (en daal) snelheden van zeker 10 m/s vlak onder prachtige cumuli, ben benieuwd of mensen daar mee gevlogen hebben :)

Gisteren heerlijk met Lyckele op de hei gevlogen, Berrie was er ook bij als gastvlieger.
Gosh, wat wordt zo'n F3J snel heeeeel klein als je een tikkie over de max. hoogte komt. :shock: :mrgreen:
Ik moest echt afbreken met de remkleppen vol uit. Triest hoor ;-)

MEGA-thermiek de eerste helft. Toen de bewolking kwam was de thermiek snel over. Maar wat was het een fantastische vliegmiddag!

Dirk

wow ik zie absurde stijg (en daal) snelheden van zeker 10 m/s vlak onder prachtige cumuli
Dat lijkt me heeeel sterk. Zulke stijgsnelheden komen hier echt niet voor.
MEGA-thermiek de eerste helft.
Ik kwam net na de middag binnen op Eindhoven met een vrijwel lege -700 (2 passagiers), geen doen! Het was echt stoeien om dat apparaat netjes voor de baan te houden. Heerlijk hoor die thermiek, maar niet altijd..... ;)

Ik kwam net na de middag binnen op Eindhoven met een vrijwel lege -700 (2 passagiers), geen doen! Het was echt stoeien om dat apparaat netjes voor de baan te houden. Heerlijk hoor die thermiek, maar niet altijd..... ;)
Je moet ook rondjes gaan draaien als je een bel invliegt. ;) Het is juist leuk als je op final nog een belletje oppikt. en die passagiers hadden dat vast ook leuk gevonden .... :rolleyes:

Dirk

wow ik zie absurde stijg (en daal) snelheden van zeker 10 m/s vlak onder prachtige cumuli, ben benieuwd of mensen daar mee gevlogen hebben :)
Berrie kwam gisteren op grond van vario-meldingen en timer op de zender op 3 à 4 m/s.

10 m/s in NL, dan zit je in de kern van een onweersbui ....
Da's lastig draaien hoor. Zichtbaarheid, parapluie ervoor ...
Bovendien wil ik tijdens onweer niet op de hei staan met een parapluie in de hand ... :confused:

Dirk.

Fotor, wolkenplukken verdwenen a'la cumulonimbus in die wolk lol. ik stelde me daar een 2-asser of vrije vlucht in voor :P :weg. :D
ik wil trouwens nog steeds graag eens op de hei vliegen, lijkt me leuk eens wat te organiseren :P
en, iedereen is ook welkom op mijn gast bult/thermiekmagneet te komen vliegen.
dat gaat vaak hilarisch en ik ken de huisbellen.

Dirkschipper dat zag er ook gruwelijk uit.
trouwens, wat is de grens dat je een vliegtuig echt "ziet" stijgen? is dat met vario weleens opgemerkt? (en dan bedoel ik niet aan hoe de kist reageert want zo kan ik zwakste thermiek vinden, maar, echt fysiek goed duidelijk zien stijgen?)
ik dacht zelf zo'n 1 á 2 meter per seconde.

Back