Mijn vlieg ervaring van vandaag

Hendrik ja klopt. Maar dan heb ik nog niet echt een goede motor voor het slepen. Ik zie het als een mooi moment om een nieuwe motor aan te schaffen :)

Misschien kunnen jullie me helpen. Zoek een motor voor in m'n multiplex maar ook de vleugelbevestigingen die zijn ook kapot gegaan. Dit mag samen rond de 50 euro kosten. Het liefst in één winkel ivm verzendkosten. Misschien kunnen jullie wat samenstellen. Ik ben bang dat ik weer vlug wat koop en later er achter kom dat ik beter wat anders had kunnen kopen.

Alvast bedankt.

Hendrik volgens mij begreep je mijn vraag niet helemaal. Ik vlieg/vloog er al heel lang mee. Maar gister dankzij waarschijnlijk een storing zijn de rolroeren soort van blijven hangen tijdens het opstijgen. Waarna die crashte. Nu moet ik dus wel onderdelen kopen :p

Robert,
Zitten hier die dingen bij die je zoekt?

224232%20Small%20Items.jpg

Multiplex MENTOR - Small item set - 224232 - Radio Controlled - rcmodelcentre.co.uk

In dat geval moet je bij de modelbouwwinkel bestellen "Kleinteilesatz Mentor #224232 " (komt bij Multiplex vandaan dus, kost ongeveer 17 euro)

-edit- Bij Hangar.nl zoeken naar "723134" , zijn dat ze? Kost 5,40 euro

Hallo Arjan, ja dat zijn ze inderdaad! Oke dan ga ik denk ik die motor bestellen. Is gelijk wat meer power voor het slepen :) Bij de kleine onderdelen set zit ook al de sleepkoppeling dus ik ben nog even aan het twijfelen tussen die of gewoon de vleugelbevestigingen los.

Ik ga zeer binnenkort naar Hangar dus laat maar weten of ik ze voor je mee moet nemen.
Zo'n zakje reserveonderdelen is altijd handig maar kan ook later natuurlijk. Sleepkoppeling maak ik in een avondje voor je als je wilt.

Hoi Arjan,

Ja graag als je dat zou willen doen! Om gelijk weer al die onderdelen uit Engeland over te laten te komen is inderdaad een beetje overdreven. Als je een sleepkoppeling voor we zou willen maken graag! Moet ook nog even een servootje regelen daarvoor.

Vandaag weer een prachtige dag hier in het noorden van Zwitserland.
Weliswaar windig met af en toe een krachtige windstoot, maar toch een hele mooie dag om te gaan vliegen.

Ik heb dus vanochtend na een uitgebreid ontbijt met m'n vrouw en zoontje de Epsilon Competition en de Super AVA Pro 4 Flaps meegenomen.
Eerst maar eens een paar rondje met de AVA gevlogen, maar helaas waren er te veel en te harde windstootjes en het was niet lekker vliegen.
Vooral de landingen met de AVA waren een echte uitdaging.

Dus heb ik maar de Epsilon uitgepakt en in elkaar gezet.
Dat was wel lekker vliegen en de Epsilon voelt zich perfect met een beetje wind.
De landingen gingen ook heel goed.

Al met al een hele geslaagde dag.
Hier nog 2 foto's van m'n "prachtjongens"

IMG_1018.jpg

IMG_1019.jpg

Groetjes,

Jordy

Vandaag weer lekker gevlogen met de gerepareerde Reichard Surikata. Ik snap nog weinig van thermiek, had met die wind en de hoge bewolking eigenlijk niets verwacht, maar het tegenovergestelde was het geval, bijna niet meer naar beneden te krijgen.
Daarna nog een tijdje naar de 1:1 zweverij zitten kijken (L'veld) waar ook volop belletjes werden uitgedraaid.

Als windfinder zegt dat de gevoelstemperatuur 2 graden Celsius is dan kun je dat gewoon geloven hoor. Man wat was/voelde het koud vandaag. En een tamelijk harde en vlagerige wind maakte dat we de reflexen weer aardig hebben kunnen trainen :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Doordat de wind bij de grond behoorlijk turbulent was, was het landen soms een uitdaging en dat is op de video goed te zien. Wel een lekker dagje trouwens. Ik was er al eerder dan Arjan en heb toen gevlogen met de ASH 26.
Ondanks de harde wind was het onvoorstelbaar thermisch. Ik heb minutenlang met de stoorkleppen vol uit gevlogen en de kist ging gewoon omhoog. Uiteindelijk ging het zo hard omhoog en was de kist al zo slecht zichtbaar dat ik op de motor een heel stuk heb moeten steken om uit de thermiek te komen.

Ik had vanochtend even tijd om een elastiek uit te rollen. Van het lopen ben ik niet moe geworden.... Ik heb enkel de laatste 43 minuten op grafiek, ik was vergeten de logger te starten.

120411_Starlight.jpg

Vliegen in het voorjaar is toch wel erg lekker. Soms even wachten op een mooie dag maar áls er dan een gaatje is, dan knalt het ook echt omhoog.

Ik heb een uur gevlogen, hoogte staat er niet op :-) Ergens rond de 200 meter

Ja, dat zijn de lekkerste vluchten, dat je moet vechten om een beetje op hoogte te komen en ook blijven. Maar dat is je goed gelukt zie ik. En ook mooi dat je de thermiek dan al lekker laag hebt kunnen oppakken. :bye:

Groet,

Jacob

Starlight. Maar hier was er even een "window" waarin de wind wat ging liggen. Nog geen 15 minuten nadat ik ben geland trok het helemaal dicht en begon het te regenen

Back