Mijn vlieg ervaring van vandaag

Filmpje is bijna klaar Arjan.
enne slepen zal je hoor :mrgreen: !

Edit: Filmpje aangepast en Arjan waar haal jij die gezellige instrumentale muziekjes vandaan?

Laatst bewerkt door een moderator:
Vanochtend mn Supra in gevlogen. Wat een super kist is dat, ben helmaal in mn
Nopjes :mrgreen: na 2 uurtjes snel weer naar huis want ome wodan kwam er al aan met
zijn Bokkewagen ;)

null_zpsad727c32.jpg

Mooie Supra!

Ik heb vandaag de maiden gehad van mijn Super AVA Pro 4 Flaps.
De éérste Flapie Pro vloog al heel goed, maar dit is de "light versie"
Dit keer heb ik er (bijna) alles voor gedaan om het zo licht mogelijk te houden.
Ik ben dan ook op 1693 gram gewicht blijven steken.
Dat is 15% minder gewicht als de éérste AVA had.
Ik denk dat dat wel goed is voor een zwever met 3,72 meter spanwijdte en 1,85 meter lengte.

Omdat het vandaag bij ons 36 graden was, en zelfs de boer z'n tractor met lood zwaarder moest maken omdat hij anders ook naar boven ging, was het wel een perfecte dag voor een maiden van zo'n thermiek floater.

Er stond nagenoeg geen wind en je zag overal de buizerds en zelfs nog een echte ooievaar z'n rondjes draaien zonder ook maar 1 keer de vleugels te bewegen.
De AVA vloog nagenoeg perfect.
Twee klikjes down en 1 klikje aileron en de ava vloog heel strak.
Alleen met de Butterfly was ik niet echt gelukkig, dat moet ik nog beter programmeren, maar voor de éérste 6 landingen was het best in orde.
Ik heb echt een hele fijne dag gehad en de kleine ELF, ook een kist(je) van Vladimir mocht ook nog ééns mee op de (Familie) foto. ;)

sava2-2.jpg

sava2-1jpg

Groetjes,

Jordy

Hallo Jordy,

Gefeliciteerd met je maiden, wat een prachige zwever is dat zo.

Jammer dat die wat aan de prijs is:(

Veel plezier nog met deze beauty.

Staat welk leuk zo'n klein Elfje naast de grote Flappie;)

groet

Terence

Laatst bewerkt:
@Jordy, veel plezier. Tot nu toe nog maar weinig klachten gehoord over de nieuwe Flappie Pro... ;-)

Vandaag gevlogen te Ede, waar Arjan en Terence ook waren. Met een hande vol zwevers en 2 slepers een hele gezellige dag gehad. Eindelijk een lekker kunnen vliegen met de Alsema Sagitta en Grote Grunau Baby. Afgewisseld met Toledo voor wat sleepwerk Zodat Arjan en Terence ook konden zweven. Een van de betere dagen zo... (op mijn sleepkoppeling na, die vertoonde wat kuren... Maar dankzij Terence alsnog kunnen slepen)

Zeker Douglas, dat was een heerlijke vliegdag, Arjan en ik bleven tot het laatst en konden niet best wegkomen.

Vandaag opnieuw heerlijk met de Orlice gevlogen, even met de Sagitta van Douglas en Arjan bouwde een zender om van mode 4 naar 2 zodat ik met de mooie Graupner ASW 22B, mocht vliegen.

Dat ging heerlijk op een klein salto'tje na, maar geen echte schade gelukkig. Ik heb de schakelaar van de sleepkoppeling links en Arjan
rechts:oops:.

Bedankt mannen voor de sleepjes, samen erg veel vliegplezier gehad!!!

groet

Ja, was een topdagje :-)
De sleepjes met je Toledo en mijn ASW22 erachter waren tot rond de 300 meter zag ik op de log, met stijgen van ongeveer 6m/s. Aan je ogen mankeert dus niet veel Douglas :-)
De Orlice van Terence vloog ook weer prachtig.

Jongens wat zitten jullie geweldig daar op de hei. Super om te lezen! Ik nodig mezelf graag eens uit om de LS3 bij jullie te maidenen :) Ff een ervaren sleper nodig!

De sleepjes met je Toledo en mijn ASW22 erachter waren tot rond de 300 meter zag ik op de log, met stijgen van ongeveer 6m/s. Aan je ogen mankeert dus niet veel Douglas :smile:

Ah, 6 meter per seconde is nog niet eens zo heel slecht! Wat weegt jouw ASW 20?
Enne die 300 meter, als het weer goed is kan het nog iets verder, maar dan word de 1m70 metende Toledo wel aan de kleine kant. maar met deze waardes kan ik wel zeggen dat ik zeer tevreden mag zijn...!

Ik nodig mezelf graag eens uit om de LS3 bij jullie te maidenen :smile: Ff een ervaren sleper nodig!

Prik maar een datum.... ;-)

Bedankt mannen voor de sleepjes, samen erg veel vliegplezier gehad!!!

Idd, erg veel plezier gehad...

Back