mijn ervaringen met de "searider" brushless mini cat

net even hier op het kanaal geweest....
Had het zwaartepunt van het bootje iets naar voren gelegd en afgetekend.
Ondanks iets golvend water ging ie (plankgas)als een vlakke streep door het water!!!
We hadden de camera bij ons maar deze jongen was zo slim geweest om de mem. card thuis te laten liggen.
Misschien vanavond nog een keer en dan filmen.
Nu kan ik op het vaartje gewoon een 100 meter "volgas"heen en weer varen.
Is echt een geweldige ervaring dat je toch ziet door verschillende dingen uit te testen uiteindelijk resultaat ziet!!:D

gr. Arnold

Laatst bewerkt:
Mooi man!

Zoals de Friezen zeggen: "Langsaam komt Piter yn 'e broek", oftewel; alle goede dingen komen langzaam, er moet aan gewerkt worden...

Misschien de strut nog een tikje hoger?
Voor mijn gevoel komt de motor niet lekker op toeren, maar dat kan ook aan het (te) kleine stukje water liggen...

Complimenten voor de cameraman!

Groeten, Jan.

Mooi man!

Zoals de Friezen zeggen: "Langsaam komt Piter yn 'e broek", oftewel; alle goede dingen komen langzaam, er moet aan gewerkt worden...

Misschien de strut nog een tikje hoger?
Voor mijn gevoel komt de motor niet lekker op toeren, maar dat kan ook aan het (te) kleine stukje water liggen...

Complimenten voor de cameraman!

Groeten, Jan.

Haha dank je Jan namens de cameraman.;)

zoals gezegd heb ik de lipo na dit filmpje wat naar voren geplaatst en
dat werd echt een heel verschil.
ligt op snelheid mooi stil en recht in het water.
Na 10 min. varen werden de lipo motor en regelaar wel wat warm,zal wel normaal zijn denk ik?
Heb er wel wat film materiaal van en kan het wel ff op YT. zetten dan kun je zien wat het verschil is.
Let wel ik had in het begin de mem. card van de camera vergeten(ja is dom) later hebben we die nog ff snel opgehaald en toch nog wat gefilmd.
De lipo zakt al wel wat in maar je kunt goed het verschil zien vind ik.
Vanavond zal ik hier wel ff de link naar het filmpje plaatsen.

Update: link naar het filmpje: [media=youtube]Hpl1vuTciIs[/media]
gr. Arnold

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha dank je Jan namens de cameraman.;)

zoals gezegd heb ik de lipo na dit filmpje wat naar voren geplaatst en
dat werd echt een heel verschil.
ligt op snelheid mooi stil en recht in het water.
Na 10 min. varen werden de lipo motor en regelaar wel wat warm,zal wel normaal zijn denk ik?
Heb er wel wat film materiaal van en kan het wel ff op YT. zetten dan kun je zien wat het verschil is.
Let wel ik had in het begin de mem. card van de camera vergeten(ja is dom) later hebben we die nog ff snel opgehaald en toch nog wat gefilmd.
De lipo zakt al wel wat in maar je kunt goed het verschil zien vind ik.
Vanavond zal ik hier wel ff de link naar het filmpje plaatsen.

Update: link naar het filmpje: [URL="
- rc boat , minicat searider[/URL]
gr. Arnold

update: [media=youtube]Hpl1vuTciIs[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit! zit lekker vaart in dat bootje. je merkt wel goed dat de lipo bijna leeg is, op de andere gaat hij idd harder. niet dat dat uit maakt hoor;) leuk om te zien:D

Groetjes,

Jelmer

ik ben vanplan de boot ook te kopen heeft iemand nog tips voor me?
(of iemand dicht in de buurt woont zou die dan eens willen komen als ik de boot heb gekocht)

MVG Jens

Hoi Jens,

Ik zou me wel ff bedenken of dit een goede aankoop gaat worden.......

Ik heb dit bootje dus ook maar ik zou hem denk ik niet opnieuw kopen.
Hij vaart nu wel leuk hoor(zal deze week ff het filmpje uploaden van de vakantie), maar kijk eens goed rond naar andere boten en stel voor dat je iets koopt veel vragen en LEES vooral veel verschillende topics over RTR bootjes en andere boten.

veel suc6 met je keuze

gr Arnold

Sluit ik me bij aan arnold.
je kan beter een mono romp kopen en die helemaal bouwen.
zal je denk harder mee gaan als de meeste rtr's.

succes.

Ik weet dat dit een oud topic is, maar ik wil geen nieuwe aanmaken:

Ik ben ook in het bezit gekomen van een dergelijke boot, en heb wat vragen.
Ik weet dat dit niet de meest geweldige boot is, maar ik ga er toch het beste van proberen te maken

Kan ik kleine scheurtjes in de hull repareren met epoxy? Moet dit een specifieke epoxy zijn? Kan ik dat daarna opschuren en overspuiten? Kan ik dit doen met auto verf? eerst primer, dan lak, daarna een toplaag?

Verder zit er geen servo in de boot, aan de mount te zien zou die max 32mm breed mogen zijn, maar ik kan nergens specs of dimensions vinden, en ik heb zelf alleen micro en grote servo's. Iemand een tip of afmetingen misschien?

de flexshaft is volges mij 2.3 mm en de motor as 3,17

bestaat er een collet-type coupler zoals eerder beschreven in dit topic? IK kan wel andersom vinden, weet niet of dat iets uitmaakt?

Werkt een Octura 432 of 431 prop op deze flexshaft? of wat wordt aangeraden

Alvast bedankt!

niemand die mij kan helpen met bovenstaande vragen?
Ik ben erg zoekende naar een oplossing om dit dit goed op te knappen, vooral mbt repareren scheurtjes en krassen en verven, onderdelen ben ik inmiddels al een stuk verder.
Dus, zonder te drammen ;-) , nogmaals de vraag:
Hoe kan ik kleine scheurtjes en putjes het beste repareren in een abs / fiberglas hull?
Epoxy? en dan schuren? dan spuitprimer en met motip verven?
Alvast bedankt!

Back