mijn ervaringen met de "searider" brushless mini cat

Mirakel!

Net even een reikwijdte test gedaan met een van mijn NANO S6 ontvangers en blijkbaar komt het protocol van de zender overeen, want alles functioneert tot minstens 50 meter van de zender.

De 'kapotte' ontvanger, die al een paar dagen in de zon lag te stoven er nog even aangehangen om te zien of 'ie wérkelijk kaduuk was en het wonder voltrok zich; alles functioneert (voorlopig) weer !

Arnold, je kunt 'm ophalen en de boel weer vaarklaar maken.

Groeten, Jan.

Net even een reikwijdte test gedaan met een van mijn NANO S6 ontvangers en blijkbaar komt het protocol van de zender overeen, want alles functioneert tot minstens 50 meter van de zender.

De 'kapotte' ontvanger, die al een paar dagen in de zon lag te stoven er nog even aangehangen om te zien of 'ie wérkelijk kaduuk was en het wonder voltrok zich; alles functioneert (voorlopig) weer !

Arnold, je kunt 'm ophalen en de boel weer vaarklaar maken.

Groeten, Jan.

Geweldig Jan,
Ik heb je een PM gestuurd.

Hartelijk dank voor al je moeite die je gedaan hebt!!!!:thumbsup:

gr. Arnold

en zo ziet ie er van binnen nu uit.
full

full

Foto's zijn niet al te scherp maar er is toch duidelijk een grote verandering te zien.(Bedankt Jan!)

Zaterdag de eerste proefvaart en ik zal proberen om het een en ander te filmen.
morgen even kijken waar ik een nieuwe koppeling van motor naar as kan vinden voor dit bootje ...dan issie er klaar voor.:-D

gr. Arnold

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er weer mooi uit Arnold! Wat voor koppeling heb je nodig? misschien heb ik hier nog 1 liggen die past..

De motoras is Ø 3,17mm en de flexas is Ø 2,2 mm.

Mijn voorkeur is een spantang koppeling, want het bijgeleverde messing deel met z'n enorme M5 inbus stelboutjes is niet recht op de as te fixeren, op den duur zal dat lostrillen en/of je motorlagers naar de gallemiezen helpen...
Daarnaast is het lastig, als je na elke vaardag twee stelboutjes moet lossen om de as eruit te krijgen, je drukt op den duur de flexas toch plat op die manier (of de boel schiet los tijdens het varen, ook 'leuk', flexas weg).

Groeten, Jan.

hmm ik zal eens zoeken. Ik weet dat ik een koppeling 3.17 > 2,2mm heb. Maar dat is geen spankoppeling helaas. Laat morgen van mij horen..

arnold?
pm me even je adres.
dan stuur ik je een koppeling in een brief.
heb het opgemeten met een diameter meetlat.
ik denk dat het de goeie is ;).past hij niet ?
Houd hem maar vaar meschien een volgende boot ;).

Laatst bewerkt:
Hallo Arnold,

Hij gaat inderdaad als de brandweer!
De vijver is aan de krappe kant...

Heb je nog verschil kunnen merken in vaarbeeld (wippen) nu de strut een fractie negatief staat?

Een half lege Lipo kun je gewoon aan de lader hangen en 'm vol laden voor je gaat varen.

Groeten, Jan.

Hallo Arnold,

Hij gaat inderdaad als de brandweer!
De vijver is aan de krappe kant...

Heb je nog verschil kunnen merken in vaarbeeld (wippen) nu de strut een fractie negatief staat?

Een half lege Lipo kun je gewoon aan de lader hangen en 'm vol laden voor je gaat varen.

Groeten, Jan.

Hoi Jan,

Ik heb gezien dat ie iets schuiner staat(zoals je zegt negatief) en idd. is wel veranderd, bootje heeft nu eerder de neiging om vlak op het water te komen.
De vijver is idd niets te groot maar ik kan daar mooi het een en ander uitproberen.
Ben nu bezig met de doorvoer van het stuurstangetje .
Heb net een alubuisje afgezaagd met een binnendiameter van 2 mm en een buiten diameter van 5.8 mm en heb een gaatje geboord ,zometeen ff vastzetten met 2 componentenlijm.
Moet ik alleen nog een balgje hebben dan issie daar "ook" waterdicht.
als ik dat niet kan vinden rijdt ik vanmiddag wel ff naar Oudega, daar zit een rc shop, die heeft ze vast wel.

Als ik het klaar heb zal ik er even een foto van maken en hier plaatsen.

gr Arnold

"rubber"op zijn plaats , de boel lijkt nu waterdicht na een kleine proefvaart!!
Ook kwam ik vanmiddag tot de ontdekking dat er een scheurtje in de spiegel zat.
Alles gerepareerd.......
hier nog 2 foto's

Gr. Arnold
full

full

en ja die sticker op de spiegel gaat er vandaag nog af:-D

Even vraagje , hoe groot is je prop ?
Michiel.
Ø 30mm (toevallig opgemeten toen ik de boot thuis had).

@Arnold,

Dat ziet er goed uit!
Het wordt nog wel eens een boot met een professioneel uiterlijk...
De stickerlijm even opweken met terpentijn, komt het zo los.

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Jan ,

Bedankt , hij lijkt nml zo groot in verhouding met het bootje en zeker omdat het dogdrive is en die niet onder 40mm zijn bij graupner had ik een ander formaat verwacht.

@Arnold,

Mocht je geen terpetine hebben of je lak kan er niet tegen dan werkt WD-40 ook heel goed tegen stickers en plakresten.

Michiel.

@michiel,
sticker is er al af met terpentine...lijkt weer wat beter:) iig. bedankt voor je tip.
eneuhh de prop lijkt zo groot omdat het bootje zo klein is.........................

@Jan,
Ja ziet er al weer wat beter uit maar net nog even naar de vijver geweest en na een 3 a 4 minuten varen stond er toch nog weer wat water in het bootje.
Dus de zoektocht gaat verder...................
Ik heb zelf het idee dat via de as wat water naar binnen komt.

btw. verder issie wel waterdicht want tijdens het varen kwam ie een iets te hoog golfje tegen en dacht ik ga spelen voor duikboot.................volledig met neus naar beneden onder!!
na 2 sec(leek wel een half uur) kwam ie weer boven en....niets aan de hand.
Vrijwel droog van binnen(afplakken is idd geen overbodige luxe).

ok...ik ga BBQ en :proost:

gr. Arnold

ps. @ silverlit: de koppeling past niet, helaas

Laatst bewerkt:
morgen weer ff een proef vaart of ie nu waterdicht is.
In de badkuip is het bootje gewoon dicht.........
Ben zeer benieuwd , heb nieuw iets dikker vet voor de as , harmonicarubber op de stuurstang van het roer , scheurtje in de spiegel gerepareerd........

laat morgen ff horen hoe het was.

gr Arnold

Yep,
ontvanger heeft eindelijk de geest gegeven(zat eingenlijk wel aan te komen)
Moet dus eerst ff een nieuwe bestellen voordat we weer gaan spelevaren.

ga niet meer teveel geld in dit bootje stoppen want ik ben op zoek naar wat anders.

voorlopig kan ik me met de searider nog wel ff lekker uitleven:mad:(lol)

Gr. Arnold

Gisteren,

Gevaren en bootje is eindelijk waterdicht(op een paar druppels na dan)
Bijna 10 min. in de vijver heen en weer geragt , ging voor de verandering perfect.

Volgens mij moet alleen het zwaartepunt wat naar voren gebracht worden,
dat ligt nu op zo'n 30% van het bootje.

Link naar het filmpje van gisteren:
oApmY_2BqHI[/media] - rc boat , searider ,

gr. arnold

Back