Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Mooi strak werk. Is toch mooi om een model op deze manier te bouwen. Er gaan heel wat uren in zitten waar je veel plezier aan beleeft.
Dat missen de schuimvliegers allemaal.
Ga zo verder.
Korte update, ik heb de bouw van de 263 weer opgepakt na het afronden en de succesvolle maiden van de Micro P51 met mijn zoontje, en ook nog een heerlijk modelvliegweekend in Duitsland!
De romp en vleugels na het glassen in een laatste laagje epoxy met microballoons gezet en (na deze foto) alles geschuurd met 180 grit. Klaar voor de verdere afwerking en het uitsnijden van de roeren:
Ook de vleugels voor het eerst geprobeerd te passen in de romp, de opening is nog wat te krap, maar het binnenwerk van de spanten zat ook nog wel wat in de weg. Daarom het binnenwerk van de spanten F4 en F5 verwijderd tot aan de buitenste ring, en aangezien de romp aan beide zijden geglast is op die plek is dat nu nog steeds net zo sterk! Prima gewichtsbesparing dus, en ook wat meer ruimte in het kistje straks voor de installatie van motor en regelaar:
Nu de romp en vleugels af zijn en stevig genoeg door glas en epoxy, kan ik de uitsparing in de romp voor de vleugels in de juiste vorm gaan schuren. Een klusje van veel schuren, passen en meten. Dit is toch zeker niet mijn favoriete constructie, en zou hier in de toekomst niet snel weer voor kiezen, maar het past nu en is aardig gelukt:
Daarmee kan het kistje voor het eerst in elkaar, leuke vorm!
Volgende stap is het uitsnijden van de rolroeren en het maken van het kielvlak met richtingsroer.