ME 262

  • Topicstarter Topicstarter Dickie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Prachtig project om te volgen.
Heb je genoeg vertrouwen in 1 enkele ontvanger die dan wel de stromen aankan.
Dacht eigenlijk altijd dat zeker in zo,n grote en dure kist een powerbox met 2 ontvangers de manier is.
Aan de andere kant wanneer heb je tegenwoordig nog een ontvanger probleem eigenlijk nooit natuurlijk.
En het scheelt gewicht natuurlijk ruimte is geen probleem hier.
 
Hey Arjan,
Bedankt!
Dit is een van de nieuwste ontvangers met een dubbele stroom voorziening en een Sbus2 systeem. Ik heb hier genoeg vertrouwen in, heb verder in de jaren dat ik met futaba 2,4Ghz vlieg nooit problemen gehad. Top spul dat futaba vind ik.

We hebben in een T33 twee ontvangers in combinatie met een powerbox deze combi werkt ook perfect.

Gr Leon
 
Laatst bewerkt:
De ontvanger is van het type futaba R7018SB is al voorzien van twee inwendige ontvangers (Redundantie) systeem en een powerbox systeem 12A continu 20A piekbelasting
en 2 inwendige spanning sensoren met telemetrie 32 kanalen, S BUS 2 systeem en HV
Geeft een alarm systeem af op de zender bij problemen met een van de accu,s
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helemaal duidelijk heren bedankt voor de verdere info.
Had deze al wel een keer gezien maar er blijkbaar nog niet goed genoeg in verdiept.
Vlieg zelf ook al dik 18 dik jaar met futaba misschien niet de goedkoopste maar altijd goed.
Hoe minder spul erin hoe netter het ook vaak word.
En zeker als de ruimte wat beperkt is.
Succes met het bouwen komt vast en zeker helemaal goed.
Gr,
Arjan
 
Vanavond weer wat kunnen doen.

Bevestigingen gemaakt voor de radio plaat. en een nieuwe radio plaat gemaakt die netter aansluit in de romp.
Radioplaat alvast in de grondverf gezet.

Steunen gemaakt waar de radio plaat op komt, iets dikker gemaakt zodat de romp gelijk meer stevigheid krijgt. en met de proxxon cirkelzaag een kleine hoek in gemaakt zodat hij netjes tegen de romp aan ligt.
360.jpg


In de romp gelijmd en 3mm inserts geplaats om de radio plaat straks vast te maken.
360.jpg


1ste laag grondverf erover en kijken of ie mooi past.
360.jpg


Kijken of dat mooi uitkomt zo.
360.jpg


Van de week verder met de 2de deur aan de romp vast lijmen en kijken hoeveel meter kabel en slang ik nodig heb voor deze kist.

Gr Leon
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen 2de deur ingelijmd.
En ook aan het kijken geweest wat voor een tanks er in moeten komen. 2 losse tanks of 1 tank met 2 doorvoeren (voor iedere motor een eigen).
Hoeveel liter kero voor 2x P100 jetcats? Zelf een tank maken of een bestaande tank ergens vandaan zien te toveren?

Als iemand tips heeft of ervaring met een dubbele turbine kist ik hoor het graag.
 
Frank Hartog, de Gloster Meteor heeft dezelfde motor configuratie.
Groet Ger en bouw ze.
 
Vandaag een test opstelling gemaakt voor de motoren om te kijken hoe het werkt met opstarten van beide turbine motoren. Dat wil ik apart van elkaar kunnen doen en met de jetcat ECU's kan dat met de juiste instellingen.
Na alles ingesteld en ingeleerd te hebben alles buiten uitgestald en starten maar.
360.jpg


Motoren starten mooi op apart van elkaar en blijven ook mooi lopen. Alleen beide motoren/ECU blijven hangen in de mode LearnLow?? tijdje laten draaien maar ze blijven in deze modes staan met de gas handel op Idle. Wat doe ik verkeerd of moet er een aparte instelling zijn die ik nog moet aanzetten?
Hier een foto van beide ECU's:
360.jpg


Gr Leon
 
Was waarschijnlijk een 'trim - RC learn' issue, hij zou het gister weer gaan proberen maar heb nog niet vernomen of het nu eruit was.
 
Van alles en nog wat geprobeerd maar krijg het nog niet voor elkaar. Op en neer aan het mailen met Jetcat maar krijg de indruk dat ze zelf ook niet zo goed weten wat er aan de hand is.
heb hier een link met een video die ik gemaakt heb van het ''learn RC'' gedeelte en het opstarten van de motor. Is ook te zien dat hij in de learnlow modes blijft hangen.

Als er mensen zijn die ervaring hebben met jetcat en weten wat hier fout gaat ik hoor het graag.

link met video:

gr
Leon
 
Hahaha ja inderdaad..
Ga weer verder met het model de motoren schieten nog niet echt op zo.

Wel mooi die panfluiten [emoji2]
 
Even contact gehad met Henky , hij gaat het morgen proberen om het in leren van de max trim niet op 100 % in te leren , maar op de halve trim.
In de ecu gaf hij iets van 26% aan , met de trim op max in geleerd , met halve trim zit het er onder en zal het als het goed zijn opgelost.
bij jetcat is het volgens mij zo:
# 1 : de eerste 25 % is run
# 2 : 25 t/m 100 % is regeling van de turbine.
# 3 : onder ongeveer 15 % turbine uit

Dit is zonder de schakelaar te gebruiken.

Ik hoop dat het nu goed komt.
gr patrick
 
Laatst bewerkt:
Super bedankt voor deze tip!
Ga het eind van de middag proberen. Laat het weten zodra het opgelost is!

Gr Leon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top