me-163

Hoi allen,

Heb weer eens wat ruimte gemaakt op de bouwtafel voor iets nieuws !
Het is de me-163 propjet van het-rc.
Ik ga hem vliegen met een 2w20 motor op 4s , aan ruimte geen gebrek voor de lipo zoals op de foto's te zien is
Voor de geinteresseerden alvast wat pics.

DSCF1202.jpg

DSCF1204.jpg

DSCF1205.jpg

en zo moet het eruit gaan zien

IMG_3488.jpg

grtz Jeroen

heel mooi jeroen

jullie ROB en jezelf verslijten toch aardig wat toestellen als ik da zo zie , of niet?????

ik ben benieuwd hoe deze het gaat doen.

succes

groet Marc

Erg leuke kist, is dat een glasvezelromp?
Deze ga ik iniedergeval volgen:wink:
Succes met de bouw!

Tim

KRAFTEI !!!!
of moet ik "Komet" zeggen ;)

Kijk, dat zijn de projecten, 200+km/h met 2 vingers in de neus :twisted: Vrij nieuw kistje, nog weinig van te vinden. Ben heeeeel benieuwd, ook naar hoe goed ie te starten (zou vanuit hand moeten kunnen) en te landen is. Dus gas erop en vliegen met die handel... :yes:

@ Marc, "verslijten" is niet het woord, meeste kisten blijven tegenwoordig heel, verzamelen is een betere term hahaha :hammer:

Dat wordt afschieten met een elastiek. Werpen is kennelijk nogal moeilijk met zo'n kraftei.
De kleur is ook goed, kan ie echt gaan als de brandweer. Ben altijd gecharmeerd geweest door dit toestel.
(Wellicht ook leuk aan de helling)

Veel plezier met dit raspaardje
Frank

Leuk toestel. Zo te zien zijn er meer mensen die gebruik maken van de korting op HET toestellen bij RBCkits?

Leuk toestel. Zo te zien zijn er meer mensen die gebruik maken van de korting op HET toestellen bij RBCkits?

Volgens mij is er geen korting op deze ME163. Het model is net op de markt.

Volgens een duitse info, zou HetRC de modellen zo goedkoop weg doen. Omdat ze een nieuwe lijn van produceren hebben. Ze zouden nu alleen nog maar epoxy rompen gaan maken, geen polyester rompen meer.

Volgens mij is er geen korting op deze ME163. Het model is net op de markt.

Volgens een duitse info, zou HetRC de modellen zo goedkoop weg doen. Omdat ze een nieuwe lijn van produceren hebben. Ze zouden nu alleen nog maar epoxy rompen gaan maken, geen polyester rompen meer.
ah, dat is op zich wel goed nieuws. Wellicht kunnen we de oudere kisten straks voor een prikkie kopen :p

De ME-163 heeft idd geen korting helaas, maar een dure kit is het gelukkig niet!

erg leuk toestel ik heb er vroeger jaren 70/80 al veel zien vliegen op de shows in harsewinkel:yes: toen ik geloof met 6.5 of 10cc webra,s en die gingen werkelijk als n speer (de brandweer)!! bij deze gelijk ook n abotje :yes:

mvgr johan snijders

ah, dat is op zich wel goed nieuws. Wellicht kunnen we de oudere kisten straks voor een prikkie kopen :p

De ME-163 heeft idd geen korting helaas, maar een dure kit is het gelukkig niet!

Dan moet je nu toeslaan jitze. Want die kortingen die ze nu geven, dat is om de oudere kits de deur uit te doen. Dus goedkoper zullen ze niet worden.

Zie ook maar wemotec, die heeft ook een hele lijst, met omschrijving. Waarom ze goedkoop de deur uit gaan

hoi,

zojuist even goudpluggen aan de esc gesoldeerd , en een nieuw model in mijn zender aangemaakt .Nu ik de middenpositie van de sevo's weet kan ik deze in gaan bouwen.

@ tim hieronder meer specs van het toestel !

@ Bastiaan mooi gedaan hoor :thumbsup:

Features:

- Fiberglass fuselage

- Balsa covered foam wings

- All parts laser cut - Clear canopy

- Decal set

- Photo illustrated instructions on CD-ROM

Requires:

- E-propeller

- 1 x 30mm spinner

- Typhoon EDF motors 2W, 3W, 4W or 2W-20

- 4 Channel radio

- HET-40-75A ESC

- 2 micro servos

Specifications:

Wingspan: 920 mm

Weight : 580 - 1200 grams

Length : 670 mm

Warning: This is an extremely fast jet which can be flied over 260km/hr with 2W-20 motor. Advanced skill is required to fly this jet!!

de complete manual is hier te downloaden

ik houd jullie op de hoogte :pc:

grtz

Kijk, dat is nog eens een nette manual, met foto bij iedere stap!

@Frank,
Lees net in manual dat ie te hand-starten is, Jeroen kennende zal ie dat ook gaan doen, die mikt al zijn snelle kisten/jet-achtigen uit de hand weg.

Citaat Manual:
The ME-163 can be hand launched.

You will find the ME 163 to have very good stability as well as maneuverability. Loops and rolls are easily obtained with adequate entry speeds. Remember to land level so there won't be damage to the jet.

weer even een update

de servo's zijn inmiddels geplaatst
heb hierbij wat balsa gebruikt om het servogat op te vullen en de servo's iets minder diep te kunnen plaatsen zodat het armpje er nog net bovenuit komt

DSCF1225.jpg

de bevestigings en koel gaten van de motor in de neus gemaakt

DSCF1221.jpg

DSCF1222.jpg

DSCF1226.jpg

en het complete landingsgestel zit er ook onder

DSCF1227.jpg

grtz Jeroen

Leuk model, zeker voor de prijs. Maar ik heb al genoeg elektro modellen, en wil een simpel brandstof model. Al meerdere malen naar de toprippin Me-163 gekeken. Maar had geen zin om zoveel te bouwen.

Zou deze hetrc om te bouwen zijn naar brandstof. Een 2,5 of 3,5 cc in de kap, en gaan met die banaan.

hoi Hoeby

heb met brandstof totaal geen ervaring :confused:
dus ook geen idee of het zou kunnen ?
een ding is zeker er is ruimte genoeg in de romp !

op ons veld mag alleen electro gevlogen worden ,wat tegenwoordig geen beperking meer hoeft te zijn.

grtz Jeroen

helemaal juist Rob !

hij is inmiddels klaar en heeft er al een paar vluchtjes op zitten :celebrate:

DSCF1229.jpg

met de eerste vlucht was ik niet echt tevreden, had de uitslagen klein gehouden en begonnen met een 3s pakket zoals dat aangeraden word.
clublid bereid gevonden het toestel te werpen (thnx Emile :thumbsup:)
here we go !!! nette worp .... toestel duikt langzaam naar beneden... vol up en een meter of 20 verderop wil die dan toch eindelijk gaan stijgen.
gelukkig maar want dat was geen halve meter meer boven het veld !
veilige hoogte genomen en trimmen maar ,op rol heeel veel naar rechts moeten trimmen. de regelaar zit links net uit het midden, misschien nog eens proberen deze aan de andere kant te leggen en kijken of dat wat scheelt.
hoogte was weinig mis mee ... paar klikjes down

bij de tweede vlucht de uitslagen wat vergroot en iets verder naar boven laten werpen .... ging al een stuk beter !

nog even wat klitteband op de romp geplakt daar waar je hem vast hebt met werpen om meer grip te krijgen op die dikke gladde romp

DSCF1231.jpg

de derde start heb ik zelf gedaan en dat ging eigenlijk best gemakkelijk
nog even wennen aan de kist en dan gaat er een 4s pakket in :D

grtz Jeroen

Back