Ben blij dat je het eens bent Rob....
Gelukkig weer een kleine update.
Luiken voor de boeg... toch twee luiken. Deze zitten dan wel dicht. Althans dat is wat de bouwhandleiding aangeeft. Ik houd deze net iets open. Het scharnier is uit de kit zelf wat ik heb aangepast. Er zat een aangegoten oog aan. Dat is er af gehaald en het scharnier is ingekort versmald en de nagels zijn minder grof. Denk dat wanneer dit mooi zwart is en het luik gelakt een goed resultaat oplevert wat wel dicht bij de werkelijkheid staat.
De man overboord trappen. Hier moesten er niet zo heel veel op. Toch vond ik het echt te weinig. Zeker na wat nazoeken zag ik dat deze toch een best eind doorloopt op Kotters. Wel moet er nog een stel ogen en touw bij waar je je aan vast kan houden. Dit is voor de volgende keer. Eerst alles weer netjes beitsen in de goede kleur.
Ankerkluisgaten zijn gemaakt. Deze moesten gewoon geboord worden. En ik heb deze toch voorzien van de versteviging. Binnenzijde is gezwart met inkt. Dit moet nog een keer om dit wat egaler te krijgen. De luiken geplaatst. Er moeten nog ogen aan en een touw. Maar moet nog even uitzoeken hoe dit loopt bij zo'n Kotter.
Kortom, een kleine update deze keer, maar toch in iedergeval weer iets. Ben namelijk ook nog met andere dingen bezig die ik ook leuk vind.
Gereedschap is ook onder mijn aandacht geweest. Zo heb ik het één en ander gerestaureerd en voorzien van handvatten en zelf gemaakt.
Een paar voorbeelden.
Center zoeker
relief-vijlen
Handvatten-vijlen
Etc, etc. Maar dat kun je verder op de website zien. :lol:
Wanneer je kritiek, commentaar of suggesties hebt... Laat het maar weten.