Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
lijkt me een beetje vreemd als zij hem al hebben liggen, dan ligt hij eerder in de winkel dan dat de abonnees hem hebben, niet echt netjes. Dat is al een keer eerder gebeurt en daar waren Fred en Anita ook niet echt over te spreken.....
Helemaal correct. M-auto wil toch een fun-faktor? Nou weet je, wij ook. Wat is nou fun aan het afdraaien van een collector, tig verschillende veren en borstels, powerdrops in gaatjes... hoe maak je het complex en duur. Het leukste is nog dat het allemaal mag t.o.v. echte "stock" niet. Controle kost te veel effort en geld. Deze benadering kost ons veel fun.
Posted via Mobile Device
Ook bij ons in België ligt hij al in de winkel voor we ons abo-nummer in de bus hebben. ted's opmerking verbaast me een beetje. De mensen van m'n lokale dealer (MCM) vertelden me eens dat het nét de bedoeling was dat de nummers eerst bij hen zouden liggen. Misschien verstond ik het verkeerd.
Mij lijkt zo'n 1/14 wel leuk.
Maar een complete cup met een klasse waar nauwelijks mensen een wagen voor hebben. Die wagen gaat dus plots netjes veel verkocht worden... maar anderzijds is dat misschien wel leuk omdat het een goeie leerwagen kan zijn natuurlijk. (Ik zie dit niet wit-zwart).
Wat mezelf betreft, als beginner zag ik met veel plezier die 1/12 wagens rondrazen vorig jaar en dat smaakt wel naar meer ... voor in de toekomst. Voorlopig denk ik echter nog veel te kunnen leren met m'n swiftje.
Besides, al dat geklooi met die banden-afdraaimachine... liever niet zeg
Swift een handout-motor: Vind ik ergens jammer. Ik had er m'n lol in om m'n motor te vertroetelen en zo optimaal in te lopen. Dan was het ook plezant om er mee te rijden, wetende dat ik zeker kon zijn van m'n motortje.
Met een handout-versie gaat dat dus niet meer ... of mag je dan ter plekke nog wat aan je motor werken: laten ruime tijd inlopen ...
Ik verzorgde m'n motors ook altijd optimaal, probeerde met een comm-stick de comm netjes te houden doorheen de brush-opening ...
en dan krijg je de volgende heat plots een motor met zwarte randjes toegedeeld ... lijkt me allemaal niet ideaal en wat jammer
MAAR ... ik ga er van uit dat er een goede reden is om dit te doen en dat doet me wat schrikken.
Zijn er dan vermoedens van zwaar getunde motoren, voorbij de grens van het "legale" ... dat ze plots beslissen voor deze "handout-oplossing"??
Andere bemerking die ik in dit topic nog niet zoveel aan bod zag komen: de accu's.
We hebben in onze Belgische Tamiya-cup ook een discusie lopen ivm het reglement van volgend jaar.
Mijn standpunt hierin is dat een beginnende rijder veel handiger af is met een Lipo: qua onderhoud van accu én qua kostenplaatje. Daarom zou ik ook opteren om Lipo-accu's toe te laten ... zelfs in de swift. Zo'n 3200-Lipo (Hardcased natuurlijk!) past netjes in het M-03-chassis. (niet enkel van Orion, er zijn er ook andere)
Anderzijds brengt dat natuurlijk een verschil qua prestatie in vergelijking met een eenvoudig stickpack + een verschil in gewicht.
En men dient in het oog te houden dat er al stickpack-lipo's op de markt zijn. Als men beslist om geen Lipo's toe te laten zal men hier ook strikt moeten op controleren want zo'n stickpack-lipo ziet er op 1m afstand uit nét zoals een gewwon NiMH-stickpack (Heb er al eentje in mijn handen gehad).
Ik denk dat je beter af bent met het "vrij" laten, want als je restricties oplegt, heb je dikkere kans op gesjoemel.
Volgens mij is het nog nooit een probleem geweest om je motor bij een wedstrijd in te laten lopen. Vorig jaar bij het NK deden we dat ook gewoon met de handout Element. Afhankelijk van de regels kan je hem inderdaad niet meer 'vertroetelen', maar volgens mij is dat nou juis het hele idee achter de 'handout motor'...... Er zijn mensen die niet weten hoe je de motor moet vertroetelen/kietelen en die rijden dan 'dus' achteraan.... Juist in de Swift klasse wil je een gelijke strijd want dat is toch wel de ultieme instapklasse.