Luchtfoto´s

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Mooie foto's Wartexx ,en mooi scherp ik vlieg zelf met 7.1 camera.

Vlieland op de achtergrond

mijn werk

Ton

Laatst bewerkt:
Over de plek zal ik niks zeggen, maar jonge jonge, weet je wel hoe gevaarlijk dat is wat je daar doet :rolling:

Grapje... :proost: In dit draadje zitten alleen maar wildvliegers, als hier alleen foto's van het veld van de club en het stukje eromheen te zien zouden zijn, waren er niet zoveel pagina's geweest :mrgreen:

Foto's van je woonplaats?! Wijchense meer wat ik daar zie?

Nu komt natuurlijk de grote vraag, wat was de camera opstelling? Aan beeld te zien stond de camera rechtop (op 1 van de smalle zijden), waar normaal cockpit kapje zit??? Wat voor 'n camera heb je gebruikt?
Afdrukken met een extra servo?

Gemaakt in zweefvlucht of ook met draaiende motor?

Ziet er prima uit, mooie kwaliteit foto's! :thumbsup:

Filmpje komt me erg bekend voor, is die al eens eerder voorbij gekomen???

Idd staat de camera een beetje schuin in cockpit , gewoon dubbelzijdig tape erom gewikkeld en dan erin steken, zit goed vast, en nog geborgd met een draadje naar het landingsgestel, een stervo om af te drukken is op de camera gelijmd met hete lijm. ( haal je er zo weer vanaf dus)

oke foto's dan maar teruggezet :p

Nijmegen, industrieterrein en berendonck op de achtergrond( op de grote foto zie je zelfs de brug over de waal!!:P)

532569528_5_nb-9.jpeg

Wijchens meer en treintjuuh!!

532569748_5_TF7h.jpeg

Zoek de wijchense skiberg!!, de molen! en het kasteel!!
532569948_5_vL-O.jpeg

Weer berendock, waalbrug, nijmegen, misschien een stukkie duisland en een molen:)

532570190_5_4vHa.jpeg

Politiebureau, zwembad, blue boot, kasteel, marktplein, kerk, begraafplaats en duitsland???

532570395_5_pVAT.jpeg

o ja , ze zijn niet de originele grote, mocht iemand het leuk vinden om wat verder in te kunnen zoomen en de grote foto's te hebben, pm me;)

Laatst bewerkt:
Mooie foto's Wartexx ,en mooi scherp ik vlieg zelf met 7.1 camera.

Vlieland op de achtergrond

mijn werk

Ton

Hallo Ton,

eindelijk weer eens wat foto's van Texel.

Helaas zal ik je dit jaar niet bezoeken. Door het "gedoe" met De Barak hebben we inmiddels een vakantie naar Denemarken geboekt.
Natuurlijk wel aan het water!
Nog steeds niets gelezen over De Barak in de TC.
Heb jij al andere berichten?

Die eerste foto: het nieuwe pad naar de vuurtoren is goed te zien. Ik zag er ook al een foto van in de TC. Mooi helder! Je zien Vlieland inderdaad mooi liggen.
Die 2e en 3e zijn Den Burg, maar waar is de 4e genomen?
Ik zie een dorp liggen in de rechter achtergtond. Oosterend is het niet, dat heeft meer kerken. De Cocksdorp is het ook niet, die heeft er 2. De Waal heeft 1 kerk, maar ligt niet zo dicht aan het water.
O vergis ik me?

Wim

Oke bedankt, maar er zaten ook heel wat onscherpe foto's tussen.
Verder ook heel wat foto's met scheve horizon, ben nog aan het kijken hoe ik die kunstmatig recht kan krijgen.
Maar al met al valt het me voor een polaroid cameraatje van 60 euries nog niet tegen
inderdaad.

MVG, Moelie.

niet zo bescheiden .....
mooie scherpe foto's !!! :thumbsup:

grt jeroen
[zeur-modus aan]
Nou, die laatste foto is niet helemaal scherp hoor
[zeur modus uit]
;)

Schakel je de motor uit tijdens het maken van de foto?
Misschien is dit motor trilling die doorgegeven wordt naar de camera?

Wim

Laatst bewerkt:
Hallo Wim.

Op foto vier zie je wel Oosterend op de achtergrond.

Aanleg duikers tussen Eijerlandskanaal en polder 't Noorden
Wat gaat er gebeuren en waarom?
De afwatering van de polder Eijerland is een knelpunt, met name in het zuidelijke gedeelte van de polder. Door een doorsteek te maken naar polder ’t Noorden kan bij extreme regenval het water in het Eijerlandskanaal deels via gemaal Krassekeet richting Waddenzee worden afgevoerd zodat gemaal De Cocksdorp minder wordt belast. De capaciteit van gemaal Krassekeet is inmiddels verhoogd van 300 naar 375 kubieke meter water per minuut.

We brengen drie betonnen duikers van Ø1500mm met bijbehorende kantelstuwen aan. Eén in de dijk van de polder ’t Noorden naar het Eijerlandskanaal, één ter plaatse van de Schorrenweg en één ter plaatse van de Buitenzwin. Verder wordt de bestaande watergang van het Eijerlandskanaal naar de Buitenzwin verbreedt en voorzien van een natuurvriendelijke oever.

Waar vindt het project plaats?
We brengen de duikers aan in de watergang die haaks staat op het Eijerlandskanaal en Schorreweg, 1794 te Oosterend (Texel).

Wanneer vindt het project plaats en hoe lang gaat het duren?
Op 25 februari 2009 is het explosieven detectie onderzoek afgerond en het tracé vrijgegeven. Inmiddels is de duiker ter plaatse van de Buitenzwin aangebracht. De graafwerkzaamheden voor het aanbrengen van de duiker ter plaatse van het Eijerlandskanaal en het verbreden van de watergang zijn begonnen. In de periode van 9 maart 2009 tot en met ca. 18 maart 2009 worden de werkzaamheden ten behoeve van de duiker ter plaatse van de Schorrenweg uitgevoerd. De verwachting is dat het merendeel van de werkzaamheden voor eind maart zijn uitgevoerd. De groenwerkzaamheden, her asfaltering Schorrenweg en dergelijke zullen in een later stadium nog dit jaar worden uitgevoerd.

(De Barak is nog niks te zien van bouwplannen)

Gr Ton

Laatst bewerkt:
Het wordt me duidelijk Ton.
De foto is dus genomen vanaf de kant van de Hoofdweg, met rechts de Zaandammerdijk.
Ik heb er inderdaad over gelezen, maar dacht dat het dichter bij De Cocksdorp zou zijn.

Weer twee mooie foto's van Oudeschild.
De haven blijft toch steeds weer een mooi onderwerp. (Ook vanaf de grond)
Wanneer is de 2e genomen? D'r loopt zoveel volk op straat?

Wim

Schakel je de motor uit tijdens het maken van de foto?
Misschien is dit motor trilling die doorgegeven wordt naar de camera?

Niet echt rekening mee gehouden, maar ik zal dit volgende keer wel eens proberen.
Verder vind ik het wel gemakkelijk dat er op dit cameraatje een optie zit dat als je de
ontspanknop indrukt hij oneindig foto's blijft maken tot je de ontspanknop weer los laat.
Hierdoor zitten er altijd wel wat goede foto's bij.

MVG, Moelie.

Bedankt, zal het van het weekend is proberen.
Mooie foto's van jouw ook, maar met een beetje fotobewerking nog mooier te krijgen.
Ik gebruik hier het gratis programaatje photoscape voor, waarbij je met een simpele druk
op een knop al direct een beter resultaat krijgt.
Voorbeeld;
20090331_180622.jpg

MVG, Moelie.

Dat is het net, daardoor lijkt de 2e foto (van Moelie) veel scherper, net alsof die foto met een camera met meer megapixels gemaakt is.

grts

niels

hij is levendiger. de tinten zijn niet feller maar juist meer natuur getrouw. als je op de camera een polaroid filter kon plaatsen dan krijg je meteen al zon effect.

Oke, toegegeven een kwestie van smaak mischien, maar ik vind de originele foto's een beetje flets overkomen.
Met photoscape heb je verschillende mogelijkheden om de foto te verbeteren.
Hier nog een voorbeeldje.
Originele foto
20090331_180356.jpg

Bewerkte foto
b.jpg

MVG, Moelie.

Back