Luchtfoto´s

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Echt mooi al die foto's!! welke camera zou het makkelijkste zijn op een C-182 electro (foam) spanwijdte +/- 1 mtr ??

Oh ja Ben, die foto's van die fabriek in scheemda, dat was toch de locatie van de dropping scene bij zwartboek als ik t me goed herinner...?

ASH

Laatst bewerkt:
Echt mooi al die foto's!! welke camera zou het makkelijkste zijn op een C-182 electro (foam) spanwijdte +/- 1 mtr ?? ...
Als het zo'n Chinees RTF kistje is ... geen enkele, die kistjes zijn al aan de zware kant, ga je daar nog eens 100 gram (of meer) aan toevoegen dan vliegt het helemaal niet meer (lekker) ...

Ah ok en dan maakt t nie uit of ik er een obl 400 in zet?

ASH
Eh ja en nee ... met voldoende (BL) motorisatie zal het kistje wel wat extra last mee kunnen zeulen, maar gaat daarmee wel veel sneller (en onrustiger) vliegen, wat weer niet bevorderlijk is voor het foto-resultaat ...

Voor "kleine" cameratjes is de MultiPlex EasyStar onder tussen wel het field-proven platform.

Voor "kleine" cameratjes is de MultiPlex EasyStar onder tussen wel het field-proven platform.

Of een GWS Slowstick met de juiste aanpassingen ook perfect model om een camera onder te hangen. (zoek maar eens op youtube)

Gr, Moelie.

Laatst bewerkt:
GWS SlowStick is niet echt geschikt in Nederland. We hebben hier niet voor niets zo veel windmolens. Verder is de vleugel te zwak, moet flink verstevigd worden als je met de extra belasting van een compactcamera van 160+g wilt vliegen.

Je bent veel beter af met een EasyStar of EasyGlider met motor in duwstand. Die kunnen meer wind hebben maar toch ook rustig zweven en kunnen makkelijk startgewichten van 1.1 (EZS) tot 1.5kg (EZG) aan en dan bij gunstig weer nog thermieken. Met de motor in duwstand zijn ze ook geschikt voor handvangen wat in ons volle land een techniek is die zo zijn voordelen heeft. Ander geschikt alternatief is een depron ZagNutz vliegende vleugel die ook zowel wind aan kan, als bij voldoende lage vleugelbelasting langzaam zweven.

Ipv youtube kan je mi beter rondkijken in het RC Aerial Photography forum in rcgroups.com.

Ik sluit me bij Arthur aan. Alleen al het landen is voldoende reden om niet voor de slowstick te gaan. :rolleyes:
Bij het maken van luchtfoto's kom je op allerlei plekken en zul je zelden een mooie start/landingsbaan ter beschikking hebben. Met die wielen kun je een wei direct vergeten, daar zijn ze VEEL te klein voor. :(

De Easystar/Easyglider landen op hun buik, dat kan wel in bijna iedere wei :thumbsup: of natuurlijk het vangen waar Arthur het over had.

Enige voordeel wat ik zie bij de stick, is dat camera perfect onder zwaartepunt kan hangen (zwaartepunt hoeft ook geen probleem te zijn bij Easystar/Easyglider). Als dat de reden is, kun je ook voor een Wingo Porter gaan bijvoorbeeld, die is ervoor gemaakt om lasten mee te slepen, maar dan zit je nog steeds met dezelfde start- en landings problemen.

Oke, de easystar/glider is dus bij uitstek mischien wel het beste cameravliegtuig.
En inderdaad de slowstick is best wel windgevoelig, maar ik vlieg meestal tegen de avond als de wind wat gaat liggen.
Verder is mijn slowstick voorzien van brushles aandrijving en een steviger landingsgestel met grote schuimwielen, en ook de vleugel flink verstevigd met filamententape.
(Maar zal eens overwegen om ook een easystar te kopen)

Mvg, Moelie.

deze zijn van vanmorgen genomen

mooi weer om te fladderen en om mooie plaatjes te vliegen

op de onderste foto ,mijn huis rechts

landc.jpg
huiso.jpg

Laatst bewerkt:
het is nog erger ,ik heb achter mijn huis ook nog een vliegveld gemaait op het land .
als je goed kijkt dan kun je het nog net zien ,midden op het land achter het huis
IK heb inderdaad geen klagen

gr paulus

vandaag een erg mooie dag om te vliegen

hier een foto waar ik samen vloog met meeuwen

full

erg veel en mooie foto,s gemaakt vandaag

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha, mooie landingsbaan Paulus :D
Leuk wonen zo, zo'n baan zou ik ook wel in m'n tuin willen :yes:

Vanavond maar even naar de "tuin" van iemand anders gereden en ook nog een paar plaatjes geschoten.

Hieronder zie je ergens een rode auto, daar staan m'n broer en ik ergens.
20090320_174846.jpg

20090320_174858.jpg

20090320_174950.jpg

Plaatsje Beek en Donk op achtergrond
20090320_175248.jpg

dus bij opmerkingen over de plek gaan ze er gelijk weer vanaf.

Over de plek zal ik niks zeggen, maar jonge jonge, weet je wel hoe gevaarlijk dat is wat je daar doet :rolling:

Grapje... :proost: In dit draadje zitten alleen maar wildvliegers, als hier alleen foto's van het veld van de club en het stukje eromheen te zien zouden zijn, waren er niet zoveel pagina's geweest :mrgreen:

Foto's van je woonplaats?! Wijchense meer wat ik daar zie?

Nu komt natuurlijk de grote vraag, wat was de camera opstelling? Aan beeld te zien stond de camera rechtop (op 1 van de smalle zijden), waar normaal cockpit kapje zit??? Wat voor 'n camera heb je gebruikt?
Afdrukken met een extra servo?

Gemaakt in zweefvlucht of ook met draaiende motor?

Ziet er prima uit, mooie kwaliteit foto's! :thumbsup:

Filmpje komt me erg bekend voor, is die al eens eerder voorbij gekomen???

Wat is het probleem Ron, Cumulus is vele km's verder. Die hebben daar echt geen last van.

Zo'n opmerking is hier onnodig, er lopen meer dan genoeg discussies over het wildvliegen, dat zijn niet de leukste draadjes :rolleyes:
Je hebt vaak zat gezien wat het omslaan naar het :offtopic: gediscussieer daarover met een leuk topic kan kan doen, tot uiteindelijk sluiten toe.

Dit topic is bedoeld om luchtfoto's te laten zien en het daarover te hebben.

Ik zou voor willen stellen om hier ontopic verder te gaan, als er behoefte is aan die andere discussie, open daar dan maar een ander draadje voor, maar laat dit draadje na 1100 (!) posts niet de verkeerde afslag nemen a.u.b.

Ontopic maar weer :D

Vorig weekend, Chuckwedstrijd bij (eigenlijk veel te) harde wind.
20090322_153642.jpg

Met het heeeeel ver weg op moeten halen van de balsa zwevertjes tot gevolg :rolleyes: Zie linksboven in de wei :rolling:
20090322_153800.jpg

Back