Luchtfoto´s

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Tja... kijk even rond op dit forum, er zijn verschillende Flycamone draadjes... vergelijk de kwaliteit daarvan met bijvoorbeeld de foto's hierboven... ik vind er wel een tikkie verschil in zitten.
Maar, voor wie het verschil niet ziet is een Flycamone natuurlijk onovertroffen...

Als je beginner bent en om te kijken of je verder wilt gaan met luchtfotografie lijkt mij een FlycamOne best geschikt. Kun je naderhand altijd nog kijken voor een betere camera.

Onderstaande fotos zijn gisteren genomen met een FlycamOne 2.

10Lucht-Grenshoppers21001231.jpg

12Lucht-Grenshoppers21001231.jpg

16Lucht-Grenshoppers21001231.jpg

7Lucht-Grenshoppers21001231.jpg

8Lucht-Grenshoppers21001231.jpg

Dit zijn mijn eerste luchtfotos.
Als vliegtuig gebruik ik op het moment een Multiplex Easystar met een FlycamOne 2.
Gemotoriseerd met een Mega 16/15/3 Yety regelaar en Multiplex rx ontvanger.

Groetjes Conrad

Laatst bewerkt:
Hmm, wel leuke foto's maar geen extreme kwaliteit. Nu kan ik nog niet vliegen hoor dus heb de tijd voor mijn keuze :) .

Vraag me af wat bv mijn ixus 850 doet onder een vliegtuig.

Ik denk dat die wel aardige fotos maakt. Daar zal zeker kwaliteitsverschil in zitten denk ik.
Maar voorlopig ben ik wel tevreden met de resultaten van de Flycam.
Gepubliceerd worden de fotos toch verder niet.
Vanmiddag ga ik weer proberen een paar fotos te maken.

Conrad.

Conrad,

Ik vindt je foto's zeker niet verkeerd.
Het gaat er in eerste instantie om WAT er op de foto staat.
Een slecht plaatje in goede kwaliteit is toch altijd minder dan een goed plaatje in een "FlycamOne" kwaliteit.
Later "upgraden" naar een betere camera kan altijd nog.

(Ik vindt je kwaliteit overigens wel meevallen. Dat het wat grijzig is kan ook door het weer komen.)

Wim

Ik heb tot dusver alleen bewegende beelden gezien van een flycamone, ik moet zeggen dat deze stills me erg meevallen. Maar:
Het gaat er in eerste instantie om WAT er op de foto staat.
Een slecht plaatje in goede kwaliteit is toch altijd minder dan een goed plaatje in een "FlycamOne" kwaliteit.
...hier ben ik het helemaal niet mee eens. Met name bij luchtfotografie zit de lol er vaak in dat je veel details ziet en kan blijven kijken naar kleinigheden. Daar zit 'm precies het verschil.
Voor tweemaal de prijs van een Flycamone heb je een camera die je ook nog op vakantie kan meenemen, met een detailscherpte die vele malen beter is. Natuurlijk kan je die dan weer niet op de vleugeltip van een zwever plakken...

Met de Flycamone heb ik geen ervaring, wel met een Samsung die ik 2 jaar geleden kocht voor 100 euro. Deze compactcamera met 5.1 MP levert voor mij althans een voldoende bevredigend resultaat, zie m'n site hieronder.

Momenteel gooien ze mensen dood met zulke toestellen van die generatie en kan je al vlug een 8 MP camera kopen voor 70-80 euro, niet? Wat kost een FlycamOne?

Trouwens, dit jaar schijnt de multimedia dit jaar zo'n 20% duurder te worden, dus niet te lang twijfelen ;)

Zo ik ben net terug van vliegen, echt héérlijk vliegweer, helder en mooie zon en geen wind.

Helaas kwam ik er achter bij de landing dat de camera uit was.:hammer: Van te voren nog gechekt en gaf 3/2 vol aan... waarschijnelijk is de batterij toch verouderd (2jaar) en loopt hij snel leeg toch maar eens een aan extra (nieuwe) batterij denken.

Helaas dus maar een stuk of 10 foto's kunnen nemen en nog niet eens zo hoog:roll:. Toch maar even een resultaatje.

dscf0022lb5.jpg

dscf0021mv6.jpg

Toch een raar stukje van de neus onderop de foto, deze ga ik wel proberen we te laten.

Momenteel gooien ze mensen dood met zulke toestellen van die generatie en kan je al vlug een 8 MP camera kopen voor 70-80 euro, niet?
Vergis je niet, veel pixels is leuk maar zolang je minstens pakweg 4 Mpixels hebt is een goede lens toch belangrijker.
(4 Mp is ruim genoeg om een A4 te printen, wie print er wel eens groter? Op een pc monitor is de maximale schermgrootte minder dan 1 Mp.)

Matthijs, bij zulk koud weer komt er veel minder pep uit een batterij, dan loont het echt om hem helemaal vol te hebben. Ik heb bij twee digitale camera's trouwens van meet af een tweede accu gekocht, altijd een volle achter de hand...
Ik vind er wel vrij weinig grond opstaan... denk dat het toch mooier is om 'm opzij te laten kijken, en dan een tikje naar beneden. Dan kan je de hoeveelheid lucht in beeld nog regelen door een bocht te vliegen.

Op jouw foto's is het toch heiïger dan ik dacht. Misschien luchtvervuiling of zo, je ziet een bruine laag hangen...

ja klopt bart, maar houd er ook rekening mee dat ik hier nog aan het stijgen was. Ik hield um hier dus ook met het neusje omhoog later heb ik de motor uitgedaan en ben recht gaan zweven en heb foto's genomen (die helaas dus nooit genomen zijn omdat de batterij leeg was).
Die eerste foto is trouwens in de richting van de gamma genomen, die zie je ook nog op de foto.

Volgende keer met 100% volle accu gaan vliegen. Ik moet trouwens zeggen dat ik erg weinig merk van het feit dat die als luchtrem werkt. Beinvloed de vliegenschappen eigenlijk niet op het feit dat hij langzamer stijgt omdat die zwaarder is.

Zo ik ben net terug van vliegen, echt héérlijk vliegweer, helder en mooie zon en geen wind.

Helaas kwam ik er achter bij de landing dat de camera uit was.:hammer: Van te voren nog gechekt en gaf 3/2 vol aan... waarschijnelijk is de batterij toch verouderd (2jaar) en loopt hij snel leeg toch maar eens een aan extra (nieuwe) batterij denken.

???

Ik ben ook verrast door de kwaliteit van die FCo2 foto's.
Hoop dat ik ook zulke mooie foto's zal kunnen maken met mijn FCo2.

jullie horen(of zien) nog van me !:p

grts

niels

Laatst bewerkt:
Een paar luchtfotos uit het Limburgse van vandaag.

Born-Lucht1401200907.jpg

Start van mijn Easyglider.
Hier is ook te zien waar ik mijn FlycamOne op de linkervleugel heb gemonteerd.

Born-Lucht1401200908.jpg

Born-Lucht1401200912.jpg

Born-Lucht1401200917.jpg

Vliegveld van MVC Swentibold.

Laatst bewerkt:
Zo, na de nodige ellende (storing, don't ask :rolleyes:), lijken de problemen eindelijk opgelost :thumbsup:

Ik heb dus weer een functionerend luchtfoto toestel, vandaag de eerste plaatjes geschoten :cool:

20090214_luchtfoto_07.jpg

20090214_luchtfoto_08.jpg

20090214_luchtfoto_04.jpg

20090214_luchtfoto_05.jpg

20090214_luchtfoto_06.jpg

Back