Luchtfoto´s

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
@Conrad, goed voorbeeld doet volgen :yes: Nog een paar plaatjes van een paar "vliegvelden" in Limburg :-D

Met m'n broer aan het vliegen :cool: Op de foto is zijn Twinstar ook in de lucht te zien.
20090214_luchtfoto_01.jpg

Locatie aan de Maas, wij staan rechtsonder in een erg natte wei
20090214_luchtfoto_02.jpg

In de buurt inmiddels meerdere mensen besmet met het vliegvirus, hier met meerdere vliegers aan de gang. Boven in beeld is de Maas nog net te zien.
20090214_luchtfoto_03.jpg

Nog een paar fotos genomen vanaf het vliegveld van MVC Swentibold.

Born-Lucht1401200913.jpg

Born-Lucht1401200916.jpg

Born-Lucht1401200920.jpg

Met links de grensscheidende Maas en rechts het Julianakanaal.

@ rob

mooie plaatjes van de geslaagde middag gisteren :thumbsup:
achter-buren zullen ook wel lachen als ze een haarscherpe luchtfoto van hun huis in de brievenbus vinden
waarom staat er eigenlijk KTA op de laatste foto :rolling:

grt jeroen

Born-Lucht1401200920.jpg

Met links de grensscheidende Maas en rechts het Julianakanaal.

Toch een mooi uitzichtje wat ik hier heb vanuit mijn woonkamer......:cool: jaja, en dat lieg ik niet...........Ik woon 600 meter van het vliegveldje vandaan en heb dit als uitzicht aan de achterzijde van mijn huis.

Links in de achtergrond links van de Maas is de Belgische stad Maaseik, rechts daarvan het Nederlandse dorp Roosteren, een paar kilometer naar rechts is Duitsland. Midden vooraan zijn de gehuchten Illikhoven en Visserweert. Op de voorgrond die bergen grond is de kleiwinning, hier halen ze de rode klei uit de grond voor de dakpannenproductie, in 2012 beginnen ze daar met de grindwinning en komt er een mooi groot grindgat met veel heel veel water. Ons vliegveldje is gelukkig veilig hiervoor en wordt niet afgegraven.

Conrad, heb je ook nog foto's van de andere kant van ons veld met de Berghaven en Schipperskerk?

ps. In 1993 en 1995 tijdens de overstromingen hier stond dit gehele gebied ongeveer 1 meter onderwater

Toch een mooi uitzichtje wat ik hier heb vanuit mijn woonkamer......

Wist niet dat jij zo hoog woonde Theo :rolling:

Waterspiegel van kanaal lijkt stuk hoger te liggen dan omringende landschap, of is dat gezichtsbedrog?

Enneuh... klinkt goed die afgraving! 2013 dus een watervliegmeeting bij jou in de achtertuin? :mrgreen:

Alle huizen staan hier nu op palen.....:rolling:

Het waterpeil van het Julianakanaal is idd een heel stuk boven grond niveau. Als ik het hoogte verschil moet schatten dan is dat een meter of 6.

Watervliegen zou dan moeten lukken als de grindboeren er geen problemen in zien.

Hee, een EZ met rolroeren en wielen zo te zien :twisted:
Mooi geregeld Theo, voor 3 tientjes een mooi resultaat! :D

Is dat met een 480 motor en 3 cell LiPo? Zo te zien trekt ie het prima. Camera zit ook goed vast (aan de vliegstijl met looping enzo te zien, was je niet bang 'm te verliezen ;))

Heb tijdje terug ook filmpje geschoten van het "vliegveld" (achtertuin van m'n broer). Ook met een EZ, met een Finepix Z5 fotocamera (met filmstand dus). Filmpje kun je hier vinden.

Deze easystar is helemaal opgevoerd, rolroeren met grote uitslagen, het klein originele richtingsroer met heel grote uitslag, meer dan genoeg om bochten te vliegen, Mega 15-16-4 of zo aan motor met 3s lipopakketje en natuurlijk wieltjes eronder. Het "taxieën" ging nu niet zo heel goed met die dikke graspollen, als het gras strak gemaaid is dan is het geen probleem, ook de grondstart is geen probleem. De camera zit vast met klittenband in een op maat gemaakte cockpitkap die weer met een elastiek op zijn plaats wordt gehouden. de elastiek zit dan gelijk ook weer over de camera heen. Van de week eens kijken of ik de camera ook in de Mentor kan inbouwen, misschien dat het vliegbeeld dan rustiger wordt.

Mooi van een EasyStar is, vind ik, dat de camera rechtuit kan kijken zonder prop in beeld. Er zijn niet zo veel vliegtuigen die qua grondvorm zo geschikt zijn voor fotograferen...

Deze easystar is helemaal opgevoerd, rolroeren met grote uitslagen, het klein originele richtingsroer met heel grote uitslag, meer dan genoeg om bochten te vliegen, Mega 15-16-4 of zo aan motor met 3s lipopakketje en natuurlijk wieltjes eronder.

Haha, dacht al dat er e.e.a. "aangepast" was :mrgreen:
Filmpje waar ik linkje van poste is gemaakt met standaard besturing, alleen vergroot richtingsroer. Ook een Mega motor op 3S Lipo met 5.5x5.5prop (wat voor 'n prop gebruik jij Theo?). Gaat in ieder geval als de brandweer :twisted:

Terug naar de luchtfoto's. Gisteren was het nogal heiig helaas, toch een paar plaatjes geschoten. Hoe heiig het was is goed te zien op de foto's met horizon. Ben momenteel aan het experimenteren met instellingen van camera, onderstaande foto's zijn met prioriteit voor ISO getal (zo hoog mogelijk). Sluitertijden zo rond 1/150sec.

Als het weer eens helder en zonnig is, moet ik eens meerdere series met de verschillende instellingen gaan maken, kijken wat tot het beste resultaat zal leiden.
20090228_mbf01.jpg

20090228_mbf02.jpg

20090228_mbf03.jpg

deze zijn van vandaag
(met een andere camera die veel lichter is )
dus gaat die ook een keer op de junior met mooi weer
en naar grote hoogte voor een mooi beeld
dus word vervolgd :p
p1010031.jpg

p1010033.jpg

Back