Vandaag dan toch de eerste proefrit gemaakt. Ik had zelf op gevoel toespoor en camber ingesteld, zo vanuit de doos zaten er best wel verschillen tussen het ene wiel en het andere. Blijkbaar is de huidige afstelling bruikbaar, de buggy reageerde neutraal op het stuur. Acceleratie en topsnelheid vielen iets tegen, al werd het later in de rit wel iets beter. Kan dus zijn dat de drive train nog wat moet inlopen. Motor en regelaar werden niet echt warm.
Misschien dat de snelheid nog iets verbetert na een paar ritten inrijden. Maar het kan ook zijn dat de meegeleverde 1600 mAh "Wildpack" NiMh accu niet van super kwaliteit is, en de spanning onder belasting niet goed vast kan houden. Bij NiCads kon er ook wel een flink verschil in prestatie zitten tussen het ene pack en het andere, en bij NiMh heb ik dat ook gemerkt. Ik heb in de Kyosho Lazer gereden met een 2000 mAh en 3000 mAh Conrad pack, en met de 3000 was de auto echt een stuk feller.
Ik probeer het nog een keer met het "Wildpack" en anders met het 3000 mAh pack. Bovendien is de meegeleverde motor aan de tamme kant, het schijnt een 23 turns te zijn, die onbelast slechts 20500 toeren maakt. De regelaar kan 18+ turns aan, dus een 20 turns, zoals in de Kyosho, of een 19 turns, zou waarschijnlijk ook goed moeten kunnen. Helaas ben ik er nog niet achter hoeveel Watt vermogen de standaard motor is, dan kan ik een beetje inschatten in welke prestatie-klasse deze LRP motor zit.
Edit: wat ik nog was vergeten te melden, de stekkers tussen motor en regelaar waren niet echt goed aangedrukt, dus misschien was daar ook wel iets meer overgangsweerstand, en dus spanningsverlies.
Edit 2: Mocht ik een andere motor gaan plaatsen, dan dacht ik aan deze:
http://www.lrp.cc/en/products/electric-motors/brushed/produkt/v10-spec5-19x2/details/
Of de Kyosho 20T stock single. Ook geen al te zware motor qua verbruik, maar hij levert in de Lazer prima prestaties, onbeperkt "donuts" draaien is bijvoorbeeld geen probleem, en dat lukt me met de LRP met de huidige setup met standaard accu niet echt.