Losi TEN-SCTE 4x4

Hey Gies, je kent me misschien niet direct, maar we waren bij de shoot out aanwezig (brabo's). Waarom heb je nu de Losi gekozen, die SCRT10 was toch ook goed?

Ik ben erg benieuwd naar je keuze want ik zit al weken te lezen en schakel tussen de SCRT10, SC10 4x4 en TEN-SCTE.

Oh ja voor de mensen die mij (nog) niet kennen, ik ben een herintreder, heb 15 jaar niets meer met RC off-road gedaan, maar door samenloop van omstandigheden (o.a. door dit forum :-)) ben ik weer aan het orienteren. Heb al een 2,4Ghz zendertje gekocht en ga mijn oude trouwe RC10 ombouwen naar brushless (uitdaging).
 
Tja, we hebben die dag veel te weinig gebuurt omdat ik een beetje hyper was, teveel bezig.
De SCRT10 is inderdaad een goeie wagen, hij reed fantastisch.
Maar ik lees erg veel goeie dingen over de Losi, vooral op Amerikaanse forums, en ik denk dat ik uit die wagen meer kan halen.
Ik zal em wel erg moeten pimpen, want uit de doos is tie veel te zwaar, en er zijn nog wat dingen die kapot kunnen.
Maar dat heb ik er wel voor over.
Trouwens de SCRT10 die ik die dag reed had ook veel alu delen, waardoor er erg weinig speling zat op de wielen en stuurinrichting.
De Losi is in aanschaf wel wat duurder denk ik, maar ik heb dus een 2e handsje kunnen scoren met al wat carbon en alu hopups.
Het is dus een beetje "van horen zeggen" (op forums) en een gevoel dat ik heb.
Trouwens Kema werd die dag dus 3e met een Losi, en volgens mij had ie die nog niet zo lang.
 
Ja Gies, ik herken dat, het gevoel zegt ook wat. En het buurten komt wel, als ik zelf weer een karretje heb zie je me vanzelf op de baan verschijnen.

Die SCRT10 heeft inderdaad wat aanpassing nodig, maar dat is niet al te kostbaar. De TEN-SCTE ziet er ook goed uit en heeft ook wat aanpassing nodig. Hetzelfde geld voor de SC10 4x4 (waar ik naar neig), maar ook die heeft aanpassing nodig. Het is dus lood om oud ijzer, want iedere fabrikant heeft wel iets (of iets niet).

Desalniettemin ben ik wel benieuwd naar de TEN-SCTE, dus kom maar op met die foto's.
 
Vandeweek ook een lichter/stijver chassis besteld van BCE.
Als het goed is moet ik de hele zwik over 14 dagen kompleet binnen hebben (+ wat spares), dan kan ik wat gaan sleutelen!!
 
Ik heb zondag een paar rondjes met de Losi van Diver gereden, maar wouw, wat een verschil met mijn slash. :cool:Nog iemand een slash kopen?:cool:
Het enige waar ik nog een beetje tegen aan hik, is dat het allemaal amerikaanse maatvoering is. Toch?
 
't zijn ook niet alleen die vier imbusjes, maar ook een voorraadje schroeven etc. Die dan weer niet gemengd kunnen worden met mijn andere auto's. Maar dat zijn maar peannuts natuurlijk.
 
Had ik eigenlijk nog niet over nagedacht.
De inbus-schroevendraaiers heb ik al (een heel tijdje).
Dan ook maar een nieuwe schroevenbak aanschaffen bij de Gamma/praxis/formido of zo.
 
Ik meen dat Losi toch over wou stappen op metrische maten.. hebben ze dat bij deze nog niet gedaan dan? (de twentytwo heeft dat wel voor zover ik weet.)
 
Bij deze blijkbaar nog niet, trouwens de basis bestaat al een paar jaar geloof ik, daar zal het wel aan liggen, afgeleid van een Losi Ten-T truggy!!!
 
Heb eindelijk ook ´s een SC truck gekocht. Vroeger altijd met 2WD race trucks gereden bij MVB, maar dat is helaas uitgestorven in NL....Amerikanen rijden er nog wel mee geloof ik.
Ik had mijn oude Losi XXXT om kunnen bouwen naar een 2WD short course, maar ik denk dat die klasse ook niet gaat overleven in NL.
Zat eerst nog te twijfelen tussen de AE en Losi. Toch maar de Losi genomen omdat ik er goeie ervaringen mee heb en Losi bij mij altijd wat simpeler en ongecompliceerder overkomt dan de AE. AE = beetje ´overengineered´ denk ik zoals de nieuwe SC10 4x4.
Dat wil trouwens niet zeggen dat ik het over alles eens ben wat ze bij Losi bedacht hebben over de SCTE.

-je kunt de accu verplaatsen, maar slechts een cm ofzo....maak dan de mogelijkheid om ´m naar voor of achter te verplaatsen en evt te switchen met de ESC.
-gaan de ´kreukelzones´van de voorbumper en sideguards het houden na een impact ? Ik kan ze met 1 vinger induwen...
-er is zo veel plaats op dit 1/8 chassis, waarom dan zo pielen op een kleine ruimte wat betreft de servo en de ontvanger.
-de 2 chassis braces zijn van plastic....geloof niet dat ze hun werk heel goed doen. Was al van plan om aluminium braces te kopen, maar toen zag ik dat de voorste weer vastzit aan een dun plastic plaatje dat boven de servo-saver zit. Dus dan heeft die upgrade niet zoveel nut denk ik dan...

Maar verder....ben er wel tevreden over. Ziet er erg degelijk uit. Lijkt meer op een 1/8 auto. Ik heb ook bewust voor een auto gekozen die wat zwaarder is, alleen zal het nog een probleem worden om een geschikte motor te vinden. Zit nu te twijfelen tussen Tekin SC4X, Tekin PRO4, CC 1410 en Novak 550 (maar alles van novak gaat bij mij kapot....)

In de handleiding van de SCTE staat trouwens dat Losi een 16 pinion voor een 4.5 en een 17 voor een 5.5 adviseert. Wat ik zo op (amerikaanse) forums lees gaat dat niet werken volgens mij....of wel ? Volgens mij zal 13 of 14 een betere keuze zijn om een beetje evenwicht tussen snelheid en overhitting te krijgen ? Zeker met het hogere gewicht van deze auto.

Wat voor pinion met wat voor motor gebruiken jullie ?
 
2wd sterft steeds weer uit omdat 4wd de grootste groep is, ik zal altijd 2wd blijven rijden, dus de teller staat alvast op 1 :)
 
In Duitsland is SC 2wd stock de grootste klasse (wel ooit 22 starters!!!), dus nog lang niet uitgestorven!!
 
Klaar voor het buitenseizoen!!

img1478426328.jpeg
 
Het is oranje, en ik heb em iemand laten spuiten, net achter de achterwielen zit nog een NL-vlagje, omdat ik er hoofdzakelijk mee in Duitsland ga rijden.
 
past een andere kap ook op de losi of moet deze van losi zijn.
of zijn alle kappen gelijk kwa afmetingen en bevestigingspunten?
 
past een andere kap ook op de losi of moet deze van losi zijn.
of zijn alle kappen gelijk kwa afmetingen en bevestigingspunten?

als je er van proline of jconcept koopt, staat het er meestal bij.
Een klaargemaakte body van vb traxxas zal niet passen door de body mount gaten

grz
 
Back
Top