Limes racing

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door stunthenk, 8 okt 2024.

1. jef

jef PH-SAM

Lid geworden:
    14 jan 2011
    Alle OS .15 met glijlager zijn toegelaten

2. Paul van Dort

Paul van Dort

Lid geworden:
    13 jun 2022
    Reminder: On March 16th, friendly Limes racing in Herentals. Friendly means: Opportunity to race according to the rules. Timing/ lap counting is happening by dedicated people, but no ranking etc will be made. It is a fun day with learning opportunities. The real contest will be happening during the KMACH control line Flyinn, first weekend of July.

3. leov

leov

Lid geworden:
    18 okt 2011
    Op de tekening staat schaal 1.5 op 1. Als ik in de PDF (ware grootte) opmeet kom ik op een spanwijdte van ongeveer 720mm. Dat is 28 1/4 ". Dus dan is de tekening wel 1:1 en de spanwijdte 720mm. Klopt dit?

4. Herbie

Herbie

Lid geworden:
    26 sep 2012
    Dus dan is de tekening wel 1:1 en de spanwijdte 720mm. Klopt dit?[/QUOTE]
    Ja ,heb de mijne nagemeten is 72 cm.

5. Paul van Dort

Paul van Dort

Lid geworden:
    13 jun 2022
    Wie komt er zondag naar Herentals voor de vriendschappelijke Limes race dag?

jef en Robert Schulze vinden dit leuk.
  6. Robert Schulze

Robert Schulze

Lid geworden:
    23 sep 2015
    ready for take off, ich habe gehört das auch ein Team aus Würselen kommt.
    Gruß Robert
    ready for teake off.jpg

jef en Paul van Dort vinden dit leuk.
  7. Gea

Gea

Lid geworden:
    23 dec 2012
    Ik was daar om 12H45 met mijn "buster" , maar had geen vraag of mogelijkheid om mee te doen. Jammer :oops:
    Was er een voorinschrijving nodig?
    Dirk

8. Herbie

Herbie

Lid geworden:
    26 sep 2012
    Ik ben vandaag ook gewoon gekomen en ook gevlogen zonder vooraanmelding.super evenement en zeer gastvrij,geweldige dag gehad.
    Gea heb je wel aan de mensen gevraagd dan ?

Robert Schulze, Paul van Dort en jef vinden dit leuk.
  9. Gea

Gea

Lid geworden:
    23 dec 2012
    Ook 12h45 toegekomen?
    Bedoeling was dat ik wat ondervinding opdeed in het racen met twee in een cirkel, dus niet gewoon "nutteloos " rondjes draaien.
    Dat kan ik hier op mijn vliegveld ook, daar heb ik geen helper , tegenstander of teller voor nodig en moet ik maar 10 minuten rijden i.p.v. 1,5 uur.
    Ik kon wel tijdens de pauze vliegen tussen de "wedstrijden" door , solo

10. jef

jef PH-SAM

Lid geworden:
    14 jan 2011
    Sorry Dirk , hier heb je toch ongelijk , er was kans genoeg om met twee te vliegen , ik weet niet wat jij denkt dat er is fout gelopen maar ons hier zo publiekelijk afkraken vind ik niet kunnen en ik word er eigenlijk kwaad over , we doen ons best om er een plezante samenkomst van te maken in een kameraadschappelijke sfeer , jij denkt er spijtig genoeg anders over , dit had ik niet van je verwacht , dit moest ik even kwijt .

Herbie en Paul van Dort vinden dit leuk.
  11. Gea

Gea

Lid geworden:
    23 dec 2012
    Begrijp ik helemaal Jef , en ik zal wel ongelijk hebben. Maar het zo voelde het niet. Het is zeker niet mijn bedoeling om iemand af te kraken.
    Tijd en ruimte zal er wel geweest zijn om te kunnen vliegen , maar niemand die me zegt wanneer en met wie ik moet samen vliegen. Blijkbaar had Mark mij in de voormiddag ingeschreven.
    Ik laat het bezinken en volgende keer wat meer met mijn ellebogen werken en een plaatske opeisen.

12. Paul van Dort

Paul van Dort

Lid geworden:
    13 jun 2022
    Laat ons vooral niet met ellebogen werken en plaatskes opeisen . Beter is: Praten met de mensen. Afspreken met je piloot. Hulp vragen aan de vrienden. Dat hebben we vandaag allemaal zo gedaan. Om 12:45 begon de BBQ en na die BBQ zijn we er gewoon terug ingevlogen met races. En, Gea, er waren mensen op het veld die je gemist hebben vandaag.

Laatst bewerkt: 16 mrt 2025
    Herbie vindt dit leuk.
  13. Gea

Gea

Lid geworden:
    23 dec 2012
    OK , praten en afspreken, ik zal er aan denken.
    Op de rondvlucht dagen 4-5-6 juli zijn het lime wedstrijden , ik had graag meegedaan , maar heb nog nooit met twee in een cirkel gestaan.
    Het lijkt met onlogisch en zelfs gevaarlijk om zo deel te nemen Wanneer zijn er terug vriendschappelijke lime wedstrijden?

14. FCPiek

FCPiek

Lid geworden:
    2 jul 2018
    Zoëven heb ik met Paul Rietbergen gesproken. Hij heeft nog enkele OS MAX 2,5 cc motoren in zijn voorraad. Ook is hij bereid Buster en/of Shoestring kits te maken met een minimum van 5 stuks. Dus als dit wat is om verder de mogelijkheden uit te zoeken, laat het hier weten. En.... is het wat om tijdens de Almere dagen deze klasse te vliegen misschien als vervanging van het zo goed als verdwijnende Flying Circus evenement.

Robert Schulze vindt dit leuk.
  15. jef

jef PH-SAM

Lid geworden:
    14 jan 2011
    Voorlopig geen limes oefen races gepland maar er kan waarschijnlijk wel afgesproken worden om met enkele piloten te oefenen in Herentals of op de Wisse.

Robert Schulze en Gea vinden dit leuk.
  16. Marc V

Marc V

Lid geworden:
    7 apr 2023
    Goed idee, het is een heel leuke discipline. We hebben in Betekom (de Wisse) tegenwoordig ook een mooie rondvluchtcirkel, binnenkort eens werk van maken, oefenen werkt hé.

Robert Schulze en Gea vinden dit leuk.
  17. Paul van Dort

Paul van Dort

Lid geworden:
    13 jun 2022
    Om veilig te racen is het belangrijk dat de piloten cirkel en pit cirkel goed zijn aangeduid op de piste. En pitboys: helmen dragen natuurlijk.

Laatst bewerkt: 19 mrt 2025
    Marc V vindt dit leuk.
  18. Robert Schulze

Robert Schulze

Lid geworden:
    23 sep 2015
    Der Sonntag in Herentals war super!!
    Ihr wollt Limes Fliegen? und noch mehr?
    Hammersbach (bei Frankfurt) 23. – 25.05.2025

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina