Le santisima Trinidad 1:50

hallo luc

prachtig om te zien en ze heeft er toch goed de vaart in
hoe heeft de motor het nu gedaan na de veranderingen ?????
zo te zien is het storing probleem verholpen
gr raf

Geen enkel probleem meer gehad, motor loopt perfect.

Geeft ook de perfecte schaalsnelheid.

Zeer wendbaar, heb mee parcourgevaren en iedereen stond verstomd van de wendbaarheid en manouvreerbaarheid van dit schip.

Eventjes later was ik enkel aan het zeilen en dan is het zicht nog indrukwekkender.

Dan stuwt ze het water vooruit,gaat iets schever liggen waardoor de golf langs het schip den onderste kanonnenrij in het midden van het schip doet verdwijnen in het water.

hallo luc
de trillingen zijn weg maar nu flecxen je masten
ze lijken wel rubber
dus een 400 speed is meer dan genoeg om een boot zoals deze aan te drijven
gr raf

heb het filmpje via Internet Explorer wel kunnen zien, via Chrome werkt het helaas niet.
goed te zien hoe deze dame door het water beweegt.
nu nog een keer zeilend :)

Mooi Luc, proficiat.

Die optie van Youtube die ze bieden om trillingen weg te nemen zou ik nooit gebruiken. Meestal maakt dat het erger, het beste is het gewoon te laten zoals het is.

Groet,

Ad

alvast iedereen bedankt voor de complimenten.

ga het dit jaar nog eens proberen om met wind te zeilen en een filmpje te maken.

gisteren nog eens de boot uitgehaald voor een testvaart. (daarom 1 bepaalde persoon niet verwittigd). voor hetzelfde was er iets gebroken of werkte de hulpmotor niet meer?

Vandaag vastgesteld dat de hulpmotor echt wel nodig is.
Met te weinig wind, krijgt hij zijn bocht niet genomen, hulpmotor opzetten om te draaien.

Is er veel wind, ofwel bocht nemen met de wind mee,ofwel tegen de wind in waardoor de boot eerst achteruit wordt geblazen, daarna alles omgooien en je bent terug weg.

Op een gegeven moment is de reddingsboot in actie moeten komen, ze was te ver weg en we kregen ze niet terug (tegen de wind)

Hier zie je waar ze achteruit gaat geblazen worden om dan te draaien.

Ja, het is ook wel even wat anders zeilen dan met een optimistje.
Ik heb een paar keur mogen meedoen met overstag gaan aan boord van de Shtandart en dat gaat alleen maar goed met een ervaren schipper en ervaren bemanning die de newby's goed weten aan te sturen.

Wat een geweldig schip heb je daar gemaakt Luc. Ik kijk er met veel bewondering naar! :)

Back