Als je echt iets aan die "looks" wil doen kan het ook nog op een andere manier waarbij je het originele bij de doos geleverde landingsgestel kan blijven gebruiken. Je kan het landingsgestel uit draad "bekleden" met balsa (zoals bijvoorbeeld in de vorm van een alu-lanidingsgestel) en het dan gewoon mee bespannen in het kleur dat je wenst. Die oplossing biedt het voordeel dat het zo wie zo lichter blijft dan een volledig nieuw landingsgestel in dur-aluminium. Ik heb een paar keren een "zware landing" gemaakt met het originele landingsgestel en ik moet zeggen, het is ongelooflijk sterk.
Verder is de Lazer 3D een prima kist al had ik het gevoel dat hij niet echt voor het extremere 3D werk geschikt was. Het was naar mijn gevoel meer een 3D trainer dan een volwaardig 3D toestel, zo zie ik het toch. Enkele jongens op het veld hadden een Madness 2 en ik moet zeggen dat ik onmogelijk kon prophangen zoals zij dat konden (met de zelfde motor) In die zin is de Lazer standaard uitgevoerd zwaarder dan een andere vergelijkbare 3D kist. Een punt waar je gewicht op kunt besparen is de rompflanken uit triplex vervangen door 3 mm balsa flanken. De Stabilo is inderdaad een zwak punt en kan wat versterking gebruiken.
De mijne is echter twee weken geleden naar de eeuwige jachtvelden vertrokken na het falen van mijn ontvanger accu. Amen, mea culpa, RIP. (en voor de gene die het zou moeten vragen, neen, noch filmpje, noch foto's van de brokstukken)
Stevo