Bouwverslag Laatste loodjes dji 450

De laatste stand van zaken.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nogmaals gecalibreerd.
Ik heb nu 4 groene sticks.
Dit met de sticks in de middenstand.

Tevens heb ik kanaal 6 vd ontvanger aangesloten op de X2 van de nasa controller.

Ioc staat nu aan evenals de failsafe modus.

Alleen krijg ik die X2 nog niet bediend op de zender.
Ik moet kanaal6 eest toewijzen aan een 3polige schakelaar op de zender..
Iemand een idee?
 
Ik heb met mijn zender (turnigy 9x) ook wat wisselende resultaten, ik beweeg de sticks dus ook enkele keren op en neer, meestal geeft dit het goede resultaat. Heel soms is de software de draad kwijt, en dan staat i kanaal inderdaad helemaal open of dicht.

Misschien nog even noemen welke zender je hebt, is wat makkelijker helpen.
 
Ik heb de taranis met de x8r ontvanger

Waar ik niet zeker van ben is de A stick.
Dat is de throtle dus de snelhid vd propellors dus steigen vd drone.
Als ik die in de middenstand heb staan staat hij al op 1000.
Gevoelsmatig zeg ik dat hij dus gelijk naar maximaal gaat.
 
Het gas staat nu op de T
Nu werkenze ook zoals ik het zou verwachten.
Alle waardes vd sticks varieren tussen de -1000 en de +1000

Het enige waar ik nu tegenaan loop is het toewijzen van een schakelaar op de zender aan de X2 vd naza.

Zoek mede blubbers op internet en you tube.
Maar engels is redelijk maar mijn gehoor super slecht waardoor YT lastig is.

Ga er wel uit komen.....

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De 4 kanalen staan goed.
Lol

Er zaten gewoon 2 draadjes fout,
Op de zender te zien was het gas de A, maar dat is op de naza de T en dat is de derde vanaf de kant.

Ik weet zeker dat de zaak nu goed is.
Alleen zolang ik ik de 3 polige schakelaars niet ingesteld krijg gaat er niet gevlogen worden.

Dus ik zit maximaal te zoeken nu.

Edit.

De throttle ben ik nog niet blij mee.
Als ik die per ongeluk naar beneden druk dan is het een vrije val. Dan stoppen de motoren met draaien
 
Onder de 10% gas stoppen de motoren automatisch dat komt door de Cut off type, daar stel je in wanneer hij automatisch 'disarmed'. Misschien bedoel je dat?
Tabblad advanced, subtab motor.

Met de zender kan ik alleen de handleiding geven van de turnigy, die is zowiezo in het engels, en voor de verkeerde zender..
 
Als ik het gas terug doe gaan ze volledig uit, maar het gas omhoog gelijk weer draaien.
Het is geen disarmed dus.
Op zicht wel logisch dat hij volledig uit gaat.

Op het forum las ik ergens dat iemand er zelf centrerende sticks van gemaakt had.
Daar ga ik tzt ook naar kijken.

Dat youtube filmpje omschrijft wel wat ik moet doen.
Daar ga ik maar even mee spelen.
 
Met veel stilzetten heb ik de control mode switch kunnen inschakelen op de SE schakelaar.
Als ik de schakelaar verzet springt in de naza software de pijl van gps naat atti en als laatste. Naar de manual stand.
 
Als ik het gas terug doe gaan ze volledig uit, maar het gas omhoog gelijk weer draaien.
Het is geen disarmed dus.
Op zicht wel logisch dat hij volledig uit gaat.

Op het forum las ik ergens dat iemand er zelf centrerende sticks van gemaakt had.
Daar ga ik tzt ook naar kijken.

Dat youtube filmpje omschrijft wel wat ik moet doen.
Daar ga ik maar even mee spelen.


lees nou eens de manual.
dat is precies wat ie doet op direct stoppen.

je moet hem op intelligent zetten.
 
lees nou eens de manual.
dat is precies wat ie doet op direct stoppen.

je moet hem op intelligent zetten.

Ik weet dat ik handleidingen moet lezen.
Net zoals ik het forum uit pluis.

Maar zoals ik al schreef is engels niet mijn sterkste kant ondanks dat ik ee eind kom.
Hij staat op intelligent.

En ook dan schakelt hij vrij snel de motoren uit als ik de stick naar beneden doe, oke het duurt een paar sec maar uit gaat hij.
Dan moet ik eerst armen.

Ik ben juist aan het kijken hoe ik hem kan instellen dat hij minimaal 11% blijft draaien. Dan zou hij niet mogen uitschakelen. ( denk ik )

Andere optie is om veren op de linker stick te zetten dat hij zichzelf centreerd.
 
Ik ben klaar

Ik heb hem softwarematig getest.
Gps aangesloten en getest. Dwz kompas gecalibreerd in de open lucht en gewacht of ik genoeg gsatelieten zag.
Na enige tijd ging de led van 3 rood 1 groen naar 2-1 1-1 en groen.

Foto 1 is van de settings van de software.
Waarbij ik ioc op de zender heb ingesteld en werkt,
Waarbij ik gps atti en manual op een andere schakelaar heb ingesteld en ook die werkt perfect.

full


Rood is bij mij naar voren wit is naar achteren.

full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Valt mee hoor, ik heb links ook geen centrerende stick, en als je vliegt gooi ik tenminste niet zomaar het gas dicht.

Ik kan alleen niet goed zien of je GPS unit wel mooi recht zit met het pijltje naar voren. Verder: Mooi dat het allemaal gelukt is.
 
herman de motoren schakelen altijd uit.

op intelligent na 3 seconden in de laagste stand.

het is onmogelijk de motoren langer "stationair" te laten draaien.....
met de instelling pas je enkel de snelheid dat ze die 3 seconde nalopen aan.
 
Back
Top