Bouwverslag Laatste loodjes dji 450

Wat lukt er dan nog niet? Calibreren is toch gewoon de stiks even alle hoeken laten zien (desnoods enkele keren). En als je ze dan centered, moeten de aanwijzers groen worden. zo niet, nogmaals doen.

Ik zit met een dilemma.
Vermoedelijk ik heb de 4 draadjes tussen de x8r en de naza erin geplugt.
1 draadje voor de v sen. Dat is de X3 aansluiting.
En uiteraard die voor de led, en de gps.

Volgens mij moet er om te kunnen schakelen nog een extra aansluiting gemaakt worden.

Probeer eens je esc's te callibreren op deze manier:
Esc aansluiten op trottle channel van je receiver (denk dat dat channel 3 is). Stroom eraf, zender aan en vol gas geven. Stroom op de quad zetten. Je hoort dan een piep uit de esc komen. Gas helemaal naar beneden. Je hoort nu een aantal piepjes. Dan weer stroom van de quad halen, volgende esc aansluiten, vol gas, stroom erop enz..

En de U poort op de naza gaat naar je ontvanger. Deze zorgt voor het schakelen tussen de verschillende flightmodussen

Ik moet eerst die schakeldraad er morgen maar tussen drukken.

Die piep, dat is een probleem voor mij. Die hoor ik nl niet.
Mijn partner en kids worden hier helemaal gek van een hoge pieptoon.
Zodra ik de stroom eraf haal is het over.

Ik denk dus dat ze de esc's horen piepen...
Ik ga eerst de schakelmodussen proberen erin te krijgen.

Neem die piep even voor kennisgeving aan omdat ik hem niet hoor.
Superslecht gehoor hier.

Als je ze inderdaad de stroom erop zet zonder dat ze input krijgen gaan ze inderdaad piepen. Wel al mijn methode geprobeerd? Wellicht met hulp van 1 van je kids?

Het vervolg van de zaterdag.
Na een lange tijd geprutst te hebben om de zender te binden met de x8r was het niet zo'n grote klus om de sticks te calibreren.
Dat werkte eigenlijk zoals ik een beetje verwachte.

Dus vandaag een eerste poging gedaan om de drone te laten vliegen.
Een korte poging was het.
Na het starten draaide alle 4 de motoren, echter toen ik wat extra gas gaf lag hij nogal snel op zijn ruggetje met als gevolg 2 kapotte props.
Dus de zaak weer in huis bekeken en uiteindelijk kwam ik erachter wat sowieso niet goed was.

De motoren draaiden weliswaar de juiste kant op maar er zaten foute propellors op.
Ik heb niet verder gekeken dan mijn neus lang was tijdens de montage.
Dus andere props erop, echter die paste niet.

Na een minuut of 5 had ik hem door.
De motoren zaten verkeerd.
Ik heb gewoon de propellors die paste gemonteerd op de motoren, maar aangezien die op de verkeerde plek zaten was de spoed fout.

Balen dus.
Vanavond dus de zaak gesloopt, blijkt er heel klein op de motoren een pijl te staan, hierop zaten de motoren rap op de juiste plek.
Na een dubbele check van motoren en propellors weet ik nu 100%zeker dat de motoren goed staan.
De aansluitingen voor motor 1/4 nogmaals gecontroleerd. Oke.
De aansluitingen voor de ontvanger oke.

Naza, v sen en led zijn juist aangesloten.
Gps is juist aangesloten.

Morgen start ik nogmaals de pc op en ga ik voor de zekerheid de zaak weer calibreren.
Ik krijg morgen 6 nieuwe propellors binnen en ik had er nog 2 dus voorlopig kan ik vooruit.

Maar heb je nou de esc's weten te kalibreren??? Anders echt niet vliegen! Dan draaien je motoren namelijk niet even hard! Sticks kalibreren in de naza assistent is wat anders dan je esc's kalibreren. Draaien de motoren nu wel de goede kant op? Dat kun je ook checken in de assistent. En heb je alles in de naza assistent doorgelopen. Ook naza zelf gekalibreerd, goede copter lay-out gekozen etc

Ik ga de hele calibratie methode opnieuw doen vanmiddag.
Uiteraard start ik met de door jou gegeven methode.

Dus 1 voor 1 elke esc op aansluiting 3 van de ontvanger, maximaal toeren en dan de stroom erop. Toeren omlaag.
Stroom eraf halen.

Als de motoren verkeerdom draaien kun je ook gewoon 2 van de 3 motordraaiden wisselen. Succes. Maar wees wijs, voor je gaat vliegen, zet even een foto van je quad met props en een screenshot bn het beginscherm van de naza assistent hier voor je gaat vliegen.. dan kunnen wij ook even kijken of er tot nog dingen zijn die mis zijn

Komt voor elkaar.

Het ging vooralsnog fout omdat de dji werkt met veschillende motoren.
En ik had de propellors moeten bekijken.
Vanut het verleden dus meer dan 30 jaar wist ik echt wel hoe de spoed van de propellor moest staan.

Lullig genoeg trapte ik erin omdat er maar 1 propellor op de motor paste, en aangeIen de motoren op de verkeerde plek stonden ging het mis.

Het lukt me niet om de esc te calibreren.
De zender maakt. Geen verbinding met de ontvanger omdat de intvanger geen stroom krijgt

Het lijkt erop dat het nu wel lukt.
Eerste esc ging exact zoals omschreven.
Lange piep stick omlaag piepjes. Stroom eraf.
Dochter pleite dus wachten op hulp met luisteren nu.

Het lukt me niet om de esc te calibreren.
De zender maakt. Geen verbinding met de ontvanger omdat de intvanger geen stroom krijgt

Aan de foto te zien heb je de 15a opto regelaars van dji. Die hoef je niet te calibreren, sterker nog, dat kan niet eens (net als bij de oude 30a versie)

full
Ik heb de eerste stapjes gezet voor het instellen vd naza controller.

Gps locatie lijkt me wel oke.
Maar de stick's?.

Als ik de sticks in de middenstand heb staanis de A zo,goed als maximaal.
Elke andere beweging klopt wel.
Ik heb ee mode 2 zender.
Om de ontvanger zit de
De 1 op de A aansluiting.
De 2 op de E
De 3 op de T
De 4 op de R
5/6/7/8 zijn nog niet aangesloten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back