Laat ons je heli zien!

De gyro ook voor de rudder :) die was niet bij de heli inbegrepen , en die kon ik gelukkig voor een tientje krijgen waardoor de heli nu werkt :thumbup:

@ Uwe: ik heb 3 opties voor het spuitwerk.

1) zelf doen.
2) een van de collega jachtspuiters op het werk lief aankijken.
3) via de buurman bij een autoschade herstelbedrijf laten spuiten.

Maar eerst moet ie maar eens ingevlogen worden voor het zover is.

Dank je Merlijn,

ik denk ik accepteer die kosten niet van spuitwerk, ha ha
maar is toch een belangrijk onderdeel van een schaal-heli,
behalve je bouwt zo iets als ik, heb je niet veel te doen ..

full

groetjes van Uwe

edit: leuk Richard, wachten op weinig wind, is gevoelijk die kleine bird ..

Laatst bewerkt door een moderator:
Zal ik doen uwe :) moet alleen nog ff me tuimelaar fixen , want die gaat verkeerd om , I.p.v dat de heli vooruit moet vliegt die achteruit haha , was ff schikken:D

Jah dat gaat bij deze zender niet haha , heb de oude controller van de esky erop aangesloten , maar ik wil kijken of ik een 2de ontvangertje op de dx6i erop kan binden , want heb op de dx6i de blade nano cpx * blade 130x * en de esky belt cp v2 :) dus kan ik een 2de ontvanger op de dx6i erop doen?

4

Ondertussen ook met een project bezig: Vario MD 900 Notar met lichte schade aan de romp door een autorotatie landing als gevolg van vermogenverlies.

u9e9ynyz.jpg

Nu nog in Duitse kleuren, straks waarschijnlijk zo:

ry6y5y3a.jpg

WOW.........
Ben ff een tijdje weg en zie dit weer voorbij schieten... het blijft echt wel in je bloed zitten he dat heli gebeuren en zeker met zo'n notar Project.
wat voor mechaniek zit er in en is deze brandstof of electro??ben zeeeeeer benieuwd hoe deze staart aansturing vliegt en zal als je hem klaar heb zeker langs komen om hem te bezichtigen en bewonderen hoe deze vliegt............enne als je deze uit het raam gooit dan sta ik beneden om hem op te vangen wat een prachtromp is dit zeg(komt er ook een meerblads kop op??)

S6 met dit project

Greetz'
Jeroen

bij deze dan :)
een plaatje van m'n 450-size ''threefifty''

full

groet,
Hoogvlieger

Nu nog een leuk 3-blads kopje er op Hoogvlieger!

Ik heb me laten vertellen dat die CopterX kop met de bijbehorende blaadjes best gemoedelijk vliegt (volgens Johnny B, een van onze instructeurs, merkt hij weinig verschil tussen een paddelstang en die driebladskop op een 450 trainertje).

Groet, Bert

Nu nog een leuk 3-blads kopje er op Hoogvlieger!

zit ik idd ook aan te denken, maar heb elders hier gelezen dat de staart bladen door de aanwezigheid van 't derde blad dan meer thrust moeten leveren om de boel recht te houden bij hover.
daar is op de tailshaft ook al bijna geen ruimte meer voor over, o.a. vanwege de tailfin, die in de luchtstroom zit...
de gevoeligheid die zo'n kop aan de heli toevoegt lijkt me wel een spannende uitdaging.
maar van wat ik over rigid vliegen weet, moet ik dan helemaal opnieuw leren vliegen, en dat doe ik liever niet met deze beauty.... crash 'm liever niet...:?
dacht hier elders ook gelezen te hebben dat o.a. de TH curve vrij laag is bij rigids... of niet???

als 't slechts een kwestie is van drieblads kop erop, zonder verdere wijziging aan TH curve etc zit hier misschien wel een nieuwe rigid vlieger op MBF...:)

groet,
Hoogvlieger

Een drieblads rotor gaat (volgens Johnny's ervaringen) in elk geval op een trainer (lager gewicht) nog prima met gewone standaard hekrotorblaadjes.

Als je al problemen krijgt in de romp-uitvoering, de MCPX hoofdrotorblaadjes inkorten tot 62 mm (is maar 5~5 mm langer dan standaard, kan me niet voorstellen dat dat niet zou passen) en je hebt werkelijk PLENTY power op de staart.

Je throttle curve, tsja.... die hoef je niet aan te passen, je kunt bijvoorbeeld ook domweg een of twee tandjes kleiner gaan op het pinion. Is sowiso aan te raden i.v.m. temperatuur.

Opnieuw leren vliegen, is overdreven. Je zult wel een tijdje flink voorzichtig moeten aftasten wat de heli doet, want hij reageert flink anders.

Maar anders probeer je zo'n kopje eerst op een gewone trainer (als je die toevallig hebt staan), al vind ik dat zelf niet zo'n geslaagd idee, want de verschillen tussen een trainer en een rompheli kunnen best groot zijn en dan heb je er nog niks aan (vals gevoel van veiligheid).

Kijk maar, dat vliegt helemaal niet zo raar: [media=youtube]eeyFsd_zaJc[/media]

Groet, Bert

wou wou , lijkt als een 700er met v-bar, en nog een mooie, phhhhhhhhhh
maar volgens Tareq Alsaadi is die nog groter dan een 700er ..

groetjes van Uwe

Back