La Licorne - De Eenhoorn

Zeg stelletje gifmengers,.... denken jullie wel een beetje aan de gezondheid.
Straks moeten we de ontmoetingsdag laten vervallen door een teveel aan afzeggingen wegens allerlei buitengewoon enge ziektes;)

"Zeg stelletje gifmengers"

Al eens linksonder op het flesje gekeken? :schrik:

Black_guns2.jpg

Ik vraag me trouwens af wat cola met messing doet. Dat schijnt ook nogal agressief spul te zijn. Zelf heb ik het braaf met metal black van admiralty paint geschilderd.

Vervolg van de gifmengers saga...
...nu wat milder aangepakt met een lauw sodabadje gedurende 24uur; 't gaat heeeel langzaam vooruit :sleepy:, de spijkertjes hebben wel al een mooie tint...
sorry voor de reflectie op de foto.

full

Intussen het beslag voor het roer aan het maken, de scharniertjes solderen kostte wat vloekwerk, ik hoop dat het standhoudt als het roer eraan hangt...

full

Grt
Diederik

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit. Even kijken of ik het goed begrijp. Je hebt een scharnier gemaakt dat in achtersteven en roer geboord wordt en daaroverheen komen de messing strips om deze af te dekken en ze er als vingerlingen uit laten zien.

Exact,
de kant van het achtersteven moet ik nog even uitdokteren of ik het pennetje met cilinder door de messingstrip heen boor of de strip in 2 splits en lang weerszijde ertegen zet

Ziet er goed uit. Even kijken of ik het goed begrijp. Je hebt een scharnier gemaakt dat in achtersteven en roer geboord wordt en daaroverheen komen de messing strips om deze af te dekken en ze er als vingerlingen uit laten zien.

Dit is de illusie die ik wil wekken, met de rode pennetjes als versteviging in het hout verstopt

full

ik denk dat pennetje door messing boren lastig wordt omdat dan waarschijnlijk de soldeer in de weg gaat zitten. Wel een proefje waard. Naast je alternatief van 2 losse stukjes zou je ook kunnen proberen om 1 stukje rond de cilinder te buigen. 3/4 rond of zo. en dan hopen dat het messing met meer dan 90 graden terug te vouwen is.
537fc704-4139-4133-a78c-dc2e57db09a0_zps52f60c59.jpg

Verhoudingen kloppen niet helemaal, maar idee zal wel duidelijk zijn

Duidelijke illustratie! Ik ga het zeker eens proberen, maar ik vond op deze schaal een rechte knik buigen al lastig, laat staan zo'n cilindervorm en een knik van meer dan 90°.

Het klopt dat de soldeer in de weg zit...Ik zou ook de cilinder een laatste tikje met de soldeerbout kunnen geven als deze volledig gemonteerd zit in de hoop dat het soldeer zich perfect tussen de naden verspreidt, mislukt dit dan ben ik verder van huis...

full

Dank voor de complimenten! Eindelijk begint het roer z'n eindfase te bereiken. De soda heeft t beslag mooi 'zwart' gemaakt, maar tijdens het bewerken en aanraken is het er grotendeels ook weer afgeveegd :mad:. Ik maak me hier niet zo'n zorgen over omdat het onderwaterschip wit wordt. Ik zal na lang m 'n hakken in het zand te hebben gezet toch maar dat beruchte potje bestellen...

full

full

Grt
Diederik

Het zink is wel mooi mat geworden, misschien niet zo donker als gewenst, maar een stuk minder in het oog springend dan die glimmende zinken strips.

heel mooi roer geworden zo hier ga ik eens proberen wat van af te kijken want bij mij wil het nooit echt goed lukken

Back