Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
....Als jij zo doorgaat, ga ik in het vervolg punniken.........
Jij bouwt niet alleen een model, je maakt er een levenswerk van......
Het vakmanschap is zeker aanwezig.(vergeef me het gebrek aan woordenschat).
ziet er fantastisch uit, dit inspireerd mij voor een volgend schip!
wat voor hout is dat en wat voor gereedschap gebruik je voor het snijden/gutsen?
is dat boegbeeld meegeleverd bij de kit of ook zelf gesneden? ziet er heel erg mooi uit
Dank je,
het hout is Castello (plankje van ca 1cm dik gehaald bij Fijnhout in Arnhem).
De basisvorm boor ik uit en met een klein slijpertje van proxxon vorm de grove lijnen. Hierna zaag ik het plankje met de hand precies doormidden, waardoor ik twee identieke helften van 0.5cm krijg. Deze beide vervolgens vlak schuren, controleren dat ze even dik zijn en begin dan elke helft afzonderlijk te bewerken met chirurgische mesjes (rechte punt en kleine, kromme punt) en af en toe wat corrigeren met een minivijltje.
Het boegbeeld is meegeleverd en van kunststof. Ik denk dat ik het zelf niet beter kan maken, dus bouw ik er maar omheen. Ik heb wel een Fransman gezien die het beeld zelf had gemaakt: op zich wel authentiek, maar wel minder details.
Ik heb ook al wat geëxperimenteerd met fimo klei en zie dit zeker als een goed alternatief