Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
omdat je zuiger veer hoog op je zuiger gemonteerd zit en je zuiger niet alleen een op en neergaande beweging maakt maar tevens heel belangrijk niet te vergeten je zuiger ook een gedwongen door je drijfstang een kantelende beweging maakt en dus als je zuigerveer vast zit je aan een kant vaak dus een lekkage langs je zuigerveer krijgt.
maar let op ... inlopen moet dan ook weer.
Groet, Uwe
@Uwe: is een os55 een aanrader? Is deze moeilijker af te stellen met die extra naald? Of valt dat allemaal wel mee?
Ook altijd gedaan, OS MAX 40FSR en 50FSR.... de motor leeg laten lopen, hmm
ik vind het niet zo best, de motor draait dan toch een tikje zonder olie ...
Ik dacht dat alleen een L-zuigerveer / Dykes-ring (OS-MAX 50FSR) gebruik maakte van gasdruk Bert. Of maakt die meer/beter gebruik van de gasdruk t.b.v. afdichting dan een gewone zuigerveer?... Het grote probleem bij een vastzittende zuigerveer, is dat de gasdruk niet meer in de gelegenheid is de zuigerveer naar buiten tegen de bus te drukken, want dát is waarom een zuigerveer afdicht, de "veerkracht" heeft daar weinig mee te maken.
Ik dacht dat alleen een L-zuigerveer / Dykes-ring (OS-MAX 50FSR) gebruik maakte van gasdruk Bert. Of maakt die meer/beter gebruik van de gasdruk t.b.v. afdichting dan een gewone zuigerveer?
Dat hoop ik toch niet, want dat zou betekenen dat alle zuigers in alle trunkzuigermotoren aan de boven en onderkanten aan het afronden gaan, en ook dat in een klap alle niet-abc motoren zonder zuigerveer ook niet meer zouden kunnen werken....
Die zuiger, die blijft gewoon nagenoeg gecentreerd in de cylinder op de oliefilm heen en weer lopen, anders is er iets niet goed....
Het grote probleem bij een vastzittende zuigerveer, is dat de gasdruk niet meer in de gelegenheid is de zuigerveer naar buiten tegen de bus te drukken, want dát is waarom een zuigerveer afdicht, de "veerkracht" heeft daar weinig mee te maken.
Groet, Bert
...en Eric,
de motor leeg laten lopen, hmm
ik vind het niet zo best, de motor draait dan toch een tikje zonder olie..
Hey bert,
Je hebt helemaal gelijk dat de zuiger op een filmlaagje van olie gecentreerd probeert op en neer te gaan maar dat zal niet voor de volle 100% gaan want dat wijzen de hele lichte sleepsporen in de slider wel uit en ik had mijn oude slider met een digitale micrometer gemeten en je ziet toch echt wel dat er een ovale ronding ontstaan was, het is wel is waar een minimale meting maar tja het leiden wel tot compressie verlies of was een van de mede oorzaken.
groet,
Marinus