Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Inderdaad....., bijna niets.Bespannen met zijde.
Niks gaat boven zijde.
Mooi werk, Bruno.Inderdaad....., bijna niets.
Alleen zijde met daarover dun tissue is nog effectiever en kost minder lak om dicht te krijgen. Daardoor niet zwaarder.
Wel is het torsiestijver dan zijde alleen.
Dat ziet er dan zo uit (je ziet dat de zijde met 1 cm rand op de open delen is aangebracht, daarna tissue over alles heen, alleen de rompneus is met 20 grams glas en epoxy gedaan voor de structurele stevigte):
![]()
Deze methode is bedacht door Erik Janssen en Henk de Jong, F2B collega's en vrienden van mij.Mooi werk, Bruno.
Voor de vleugel ben ik er nog niet uit maar
met je inbreng ben ik weer een stuk wijzer.
Waarvoor dank.
Nou, dan zou de hoofdligger zwaarder uitgevoerd moeten worden. Dat neemt nu deels de zijde voor zijn rekening, bij 45° ben je dat kwijt.@Bruno van Hoek,
Glas of carbon in gebagde of mallen vleugels wordt onder 45° verwerkt om torsiestijfheid te vergroten.
Heb je er wel eens aan gedacht om zijde onder 45° te verwerken om de zelfde reden, al of niet i.c.m. de tissue.
Op het doosje zie ik anders S3150 staan, en heel slecht leesbaar "Digital servo"!!!De servo's ... zijn analoge Futaba servo's met metalen pignons.
Ondertussen op kousenvoeten verder bouwen.
De indekking van het air-brake gedeelte.
Zorgen dat nergens weerstand gecreëerd wordt.
Bekijk bijlage 299697
Ook de platines ven de rolroerservo's uitwerken.
Bekijk bijlage 299698
De servo's die ik in de vleugels ga inbouwen zijn analoge Futaba servo's met metalen pignons.
Bekijk bijlage 299699
Leuk hoor die discussie over het type servo, maar ik wordt meer getriggerd door Aurectar die remkleppen plaatst en dan wil voorkomen dat er weerstand gecreerd wordtDe indekking van het air-brake gedeelte.
Zorgen dat nergens weerstand gecreëerd wordt.
Leuk hoor die discussie over het type servo, maar ik wordt meer getriggerd door Aurectar die remkleppen plaatst en dan wil voorkomen dat er weerstand gecreerd wordt![]()