koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Thx voor de antwoorden. Pod (onderdelen) word dan waarschijnlijk ook zelf frezen.

Een c10x als donor is een optie, maar ik vind het zo zonde om er niet mee te rijden dan. :( :P

Waarschijnlijk zal het niet veel schelen als je de 10x ng tweedehands koopt i.p.v. de extra onderdelen zelf maakt. Heb je meteen de goede achterpod etc en heb je ook de frustraties niet als het niet lukt. Kun je ook eerder gaan proef rijden. (als het weer nog even mee zit).

Of je moet het heel leuk vinden om onderdelen zelf te (laten) maken. :-)

Laatst bewerkt:
Dank je. :D Maar die auto's zijn toch erg veel waard of niet?

Maar het liefst maak ik inderdaad zo veel mogelijk zelf. De bulkheads maken moet goed te doen zijn denk ik. Ik weet alleen niet precies hoeveel me dat gaat kosten. Verder moet ik nog een voorwielophanging en achteras zien te vinden, dus een tweedehands als donor blijft een optie. Dat is bovendien handig voor alle maten. (Schroefgaten, breedte achterpod, enz.)

Wat me trouwens opviel is dat de 1/12 modellen van asso dezelfde bulkheads gebruiken als de 1/10. Zonder deze hoger te plaatsen bij de 1/10 auto's.

Klopt, de bulkheads en motormount van de Asso 1/12 en 1/10 zijn identiek tot aan de RC12R5, die heeft wel weer hetzelfde materiaal als de RC10R5 maar niet uitwisselbaar met oudere L-series...

Joost.

bandensmeering

Wat is een goed merk van bandensmeering om buiten op asfalt te rijden? Ik gebruik nu (voorlopig) Jack The Gripper van Corally.

moet je ff de rc indoor groningen hyves in de gaten houden,van uit rc indoor word er dit jaar niks gedaan ivm drukte.Wel zijn er een paar mensen met ''iets'' bezig.Die bespreken dat op de eerder genoemde hyves pagina.

Ik zal vanavond wel ff mijn corally opmeten,welke maat zoek je precies?.Dit ivm de verschillen tussen de pod van de 12x en 10x tenopzichte van de oudere modelen.De latere versie past zonder problemen een brushles in.

jracer,word je volgend jaar ook lid van real???,dit omdat we volgend jaar voor de proten(lees ook f1) clubraces willen organiseren.Dit willen we bij de eerst volgende vergadering aankaarten bij het bestuur.De meeste rijden met een proten,maar dit komt ook omdat men de f1 eigenlijk niet ''kent''(behalve van een foto,van hoe het vroeger was:) ).Ben bij real de proten ff aan het promoten en dit gaat redelijk goed :).Wat meer rijders met een f1 zou ook niet verkeerd zijn.

cool als ze weer met F1 gaan rijden kom ik zeker een keer die kant op ;)

ik zelf gebruik tc2 jack de gripper met zonnebrand.

mijn recept is smeermiddel er op smeren en daarna met zonnebrand erover heen.sommigen doen dit niet anderen wachten 5 minuten of 10 minuten of 15 minuten etc.

let wel als je zonnebrand gebruikt dat dit factor 50 moet zijn!!!!.voorheen gebruikte ik factor 50 babymelk van de etos (witte fles oranje dop).Deze word helaas niet meer verkocht bij de etos.Heb nu een andere factor 50 van de etos,maar ik ben er net zo zeker van of deze evengoed werkt als mijn vorige zonnebrand.

en ja,het werkt echt :)

We gaan iig proberen om de proten weer bij de clubrace's tekrijgen(hebben nu meer als 5 actieve rijders).Ik zie de proten en de f1 een beetje als een zelfde klasse.Ondanks de vele verschillen.Maar het is zo dat je niet voor elke deelnemer met een apparte auto een klasse kunt maken bij een clubrace.Maar het is wel zo dat wat men niet kent of waar niet mee gereden word ook moelijk van de grond komt.Dus iemand moet het promoten(ik zelf de proten in groningen)en hopelijk hebben somige leden nog een f1 van vroeger waarmee ze ook met de proten mee kunnen doen en zo het balletje gaat rollen.

we zullen het wel zien,eerst maar eens voor elkaar krijgen dat het een klasse word bij de clubrace's

ik gebruik ook TC2 jack the gripper maar dan zonder zonnebrand. heb wel een fles gekocht factor 30 of zo maar nooit gebruikt. Daar ben ik net iets te lui voor lol. smeren ...30 min wachten....weer insmeren met zonnebrand....weer wachten..... gaap :-).

ik heb laatst in apeldoorn wel iemand met trinity ( weet niet zeker) blue dot of red dot zien gebruiken. Schijnt wel zeer goed te zijn.

Ik ben trouwens ook nog niet zo goed dat ik dat met zonnebrand zal merken hehe. Als mijn rondjes op Velp structureel tegen de 16 sec. zijn dan zal ik dat mischien eens proberen. Nu is het zo'n 16.5 -16.9 sec.

Laatst bewerkt:
Hallo,

ff een vraag je ik ben nog nieuw in de 2wd wereld vandaar.

Weten jullie wat voor een chassis dit is, ik heb het vermoede dat het een f102 is, zo ja kunnen er dan ook f103 onderdelen op gezet worden.
chassis2.jpg

ik hoor het graag

Het is volgens mij een F102. De body lijkt op de Lotus 102B Judd met een andere achtervleugel. Dat zou wijzen op een F101, maar de accu houder mist de stopperplate, die de F101 wel had, maar de F102 niet.

Je kunt maar een paar onderdelen van de F103 gebruiken, maar het meeste niet.
Delen van de achteras zijn uitwisselbaar, volgens mij alles behalve de diffjoint en de wielmeenemer.
De achterkant is anders (de F102 is symmetrisch en de F103 is asymmetrisch) en kan dus niet vervangen worden. Je kunt de demper vervangen voor een betere, maar dan houdt het wel op.
De voorwiel ophanging is compleet anders, maar de stuurblokken en veren zijn weer gelijk en uitwisselbaar.

Je zou ook de stuurstangen kunnen vervangen voor turnbuckles, maar dan wel links/rechts een andere lengte, waarvan je de lengte even moet bepalen op deze auto, dus niet uitwisselbaar met de F103.

Succes! (volgens mij ben je beter af om een nieuwe F103 te kopen, dan deze proberen te upgraden)

De chassisplaat is trouwens wel F101. Opletten, want F102 t-bars (en chassis) hebben andere maten dan het F101 chassis.
F101 en 102 hebben wel dezelfde ophanging. De houwe heeft ook een andere schokdemper zo te zien. Er hoort een gele (F101, geloof ik) of blauwe (F102) oliedemper op te zitten...

Als je trouwens ergens nog een F102 carbon chassis kan vinden dan zal dat wel passen, want daar zitten alle onderdelen bij die je nodig hebt.

ik zelf gebruik tc2 jack de gripper met zonnebrand.

mijn recept is smeermiddel er op smeren en daarna met zonnebrand erover heen.sommigen doen dit niet anderen wachten 5 minuten of 10 minuten of 15 minuten etc.

let wel als je zonnebrand gebruikt dat dit factor 50 moet zijn!!!!.voorheen gebruikte ik factor 50 babymelk van de etos (witte fles oranje dop).Deze word helaas niet meer verkocht bij de etos.Heb nu een andere factor 50 van de etos,maar ik ben er net zo zeker van of deze evengoed werkt als mijn vorige zonnebrand.

en ja,het werkt echt :)

Wat is het effect/doel van deze zonnebrand erover heen?

effect is meer grip
doel is meer grip

:)

hoe het helemaal precies zit weet ik niet,maar de zonnebrand heeft een effect op het rubber.En je smeermiddel verdampt niet zo snel en trekt beter in de band.

maar ik kan het ook mis hebben,maar het werkt wel:)

ps als de baan drogende is of het heeft dezelfde dag geregend kun je beter geen zonnebrand gebruiken.

Ik heb een klein probleemje met de voorwielen van mijn corally 10X.
Deze zijn dus gemonteerd op een asje en vastgezet met een M3 moertje aan de buitenkant. Aan de binnenkant zit dit asje vast met een E-clips. Dus om de voorwielen eraf te halen moet normaalgezien enkel het moertje eraf gedraaid worden.

Maar daar zit nu het probleem. Dat moertje is niet los te krijgen, het hele asje draait mee. De enige mogelijkheid is met een tangetje aan de achterkant het asje vastpakken zodat het niet kan meedraaien. Dit asje zit denk ik ook maar gewoon in de stuurblok.

Is hier een oplossing voor?

hoi

ik heb een vraagje ivm met mijn f103rm
de t-bar kan op twee manieren aan het chassis bevestigd worden
dit met een vijsje door een soort scharnierballetje wat heel soepel lijkt of met schims en rubbertjes tussen de t-bar en het ophangstuk

wat is het verschil en waar word welk type ophanging gebruikt ???

groetjes flamme

@andy kan idd problemen geven om de voorwielen los tedraaien,ik rij zelf met de crc pro-strut voorwiel ophanging.Ik heb er dus geen last van,maar wat je zou kunnen proberen is het e-clipje loshalen.Het wiel met de as uit het stuurblok halen(indien mogelijk) en dan proberen los tehalen.
Er zijn rijders die de as vastlijmen,Maar dit werkt ook niet altijd(vast lijmen in het stuurblok).Doordat er weinig ruimte tussen het plastic en de as is,schuif je als het ware de lijm er weer af.

mischien dat iemand anders hier nog een tip hiervoor heeft.

ik gebruik nog steeds de oude assen met aan twee zijdes de c-clip. Ik had de crc assen van de 1/12 erop zitten maar die waren al na 1 race krom hehe volgens mij waren die van aluminium of zoiets, plus dat als ik de moer helemaal aandraaide het wiel niet goed meer wilde draaien. Wegens geen andere assen heb ik de oude assen maar weer erop geplaatst en die zijn niet krom te krijgen! Maar ja, wel die c-clips die soms om je oren springen :-).

Volgend jaar toch maar wat 1/10 titanium assen kopen met aan twee zijde een moer.

Back