koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

heeft iemand toevallig de spring rate gf/mm of lb/in van de tamiya veren? Bijvoorbeeld associated buggy silveren voorveren hebben een spring rate van 3,85lb per inch of gelijkwaardige 68,76 gf/mm. Zo heeft elke veer een bepaalde waarde.

Ik zoek namelijk tamiya veren van rond de 3 tot 5 lb/in voor mijn center shock. Ik weet niet of deze er uberhaupt zijn? De buggy voorveren (de zilveren kwam origineel bij de macro shockbreker van associated) associated zijn namelijk net te lang voor de tamiya schokbreker. De toerwagen veren van associated hebben een andere waarde die hoger liggen dan 3-5 lb/in.

Mocht je een ander merk weten die wel die waarde hebben met dezelfde lengte als die van tamiya dan hoor ik dat graag.

edit:
ok laat maar heb het zelf gevonden op Oople.

Tamiya Front Buggy Springs [lb/in]
DB01 4.35
Blue3.80
Yellow3.58
Red3.17

Weet iemand hoe lang die zijn en welke onderdeel nummers die hebben? ;)

Laatst bewerkt:
Ik heb het ergens gelezen maar kan het helaas niet meer terug vinden. Welke 2s stickpack lipo past er in een oude corally f1?

maximale maatvoering:
46mm breed, 25mm hoog en ca 137mm lang. Met ronde zijkanten als in een nihm stickpack.

Ik heb in mijn F103RX een 4000 mAh pack van Intellect, accu is net zo afgerond als een stickpack. Lengte is net te groot met 138,5mm, maar past bij mij in de accuhouder. Heb de eindstukken zonder modificatie kunnen plaatsen.
Ik ben ook druk aan het zoeken geweest, maar de lengte blijft een probleem. LiPo is net iets langer dan NiMH

Laatst bewerkt door een moderator:
Top man,
was inderdaad allang weer de naam van die Duitse filmpjes vergeten...
Geinig dat jij 2wd bent. Nog bedankt,

Greetz.

Ok bedankt.

Ondertussen heb ik al iets anders bedacht. Voor de pro10 gebruik ik saddlepacks en deze passen er in als je de damper brace ca. 1mm af schuurd. Ik moet nog een verbindingskabeltje maken en de rode en zwarte draad verlengen.

De gewichtsverdeling is best ok. Je hebt zo net wat meer gewicht op de achterwielen dan met een conventionele stickpack.

Met een super snelle 23t brushed :rolleyes: .....is die klaar voor het indoor seizoen. (als er een f1 competitie komt)

Hmm... Ziet er op zich helemaal niet verkeerd uit zeg... Wel weer een beetje jammer dat het puur alleen een WGT chassis is maar het begin is er zou ik zeggen...

Vandaag een body gemaakt voor de CRC gen-x, hier wil ik op onze nieuwe baan mee gaan rijden.

IMGP9509.jpg

Moet nog ff wat sticker tuning toepassen, en dan is tie klaar.

ziet er puik uit hoor! Bevestig wel een goede foam bumper want die heb je binnen hard nodig! Ga je de volgende wedstrijd op de mach indoor ook meerijden?

ps:
Voor de foto's zien die wielkasten er super uit maar als je gaat rijden slaan de punten aan de onderkant vaak naar binnen toe en happen dan tegen je banden. Wellicht zou je de wielkasten aan de onderzijden wat rechter moeten knippen als dit bij jou ook het geval is bij het rijden.

Laatst bewerkt:
Thx 2wd,

Ja dat is idd wel nodig binnen, alleen deze er op krijgen is met de lage neus toch wel lastig. Hij zit er nu op maar dan komt de neus wel iets omhoog, en gaat de zijkant iets naar buiten staan door de spanning die er dan op komt.
Mss maar een aangepaste bumperplaat maken, die iets korter is zodat het geheel iets naar achteren kan.

Mee doen met de mach zal denk ik niet lukken, eerst maar eens rijden en afstellen en de tips van Niels toepassen.

gtz

Back