koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Na jaren mijn hersenen gebroken te hebben over het feit dat mijn servo savers altijd een halve cm uit het midden zaten en blijkbaar niemand anders daar last van had, ben ik er gisteren achter gekomen dat de offset van de low profile servo anders is. Ik heb een normale servo geprobeerd en die zit met de hevel wel in het midden. Tja....wil iemand een nieuwe low profile savox servo ( een maand of 2 oud)ruilen tegen een normale savox servo? :(

Een foto tijdens het NK te Heemstede van afgelopen weekend d.d. 25-07-10

Zaterdag was het helemaal top met zeer warm en zonnig weer.

Zondag was het helaas heel wat minder. Na de eerste kwali ging het regenen tot de 1ste finale. Het circuit droog gelukkig snel op en met een beetje vertraging werden de 1ste en 2de finales toch nog gereden.

Ik was vierde bij de eerste kwalificatie met tijden tussen 17-18 sec en ook 1 of 2 keer onder de 17 sec. Na de regen was het in de 1ste finale voor mij vrij lastig grip te genereren wat resulteerde in heel nerveus rijgedrag van de auto met enkele keren 360 graden ronddraaien en in het natte gras. Hierdoor ging het alleen nog maar slechter.

De 2e finale was zo belabberd dat ik halverwege maar ben gestopt om geen ongelukken met andere auto's te krijgen/veroorzaken. Beter stoppen dan je auto aan barrels (te laten ) rijden. ;)

De meeste hadden hun setup wat beter voor elkaar en konden, met een rustige gasvinger, toch redelijk rondkomen.

De modifieds gingen door het wegspoelen van de grip niet zo hard dan normaal het geval zou zijn.

Gelukkig was de wedstrijdleiding top alsmede de voorzieningen die door de inzet van vrijwilligers wederom goed waren. Bedankt!

ps:
Kees, wellicht kun je het linkje plaatsen van de genomen foto's?

Laatst bewerkt:
In het onroad gebeuren spreken deze auto's mij wel het meest aan :D Ik rij nu enkel 1/8 offroad met een buggy, maar misschien deze winter eens kijken voor een 1/12 Serpent of Xray om in door te gaan rijden. Ziet er een toffe klasse uit, gaat alleen precies een beetje veel sneller dan offroad :p

Gatver Alexander, wéér dat blauw/paarse hok op de foto haha ;)

Die stond een van onze duitse freunden te maken vlak na de prijsuitreiking... Staan die nu op rclemans ofzo?

p.s. Je lower podplate is verzonken en de CAD tekening is gemaakt. Ik zal hem morgen even op de bus doen voor je met die schroeven erbij voor je voorophanging ;)

Bedankt!

De 2 foto's stonden op moosi master dus heb ze even "geleend".

Trouwens, welke nummer/kleur blauw heb je gebruikt voor die hok?

thanks,

zit namelijk te twijfelen tussen deze kleurschema's
Mercedes Sauber Michelin

of deze

nu is de jagermeister wel de makkelijkste met alleen oranje en wat tekst maar er is geen Sauber Mercedes Jagermeister :rolleyes:. De rest van de mercedes kleurschema's zijn veel te donker en/of saai.

Je zou hem natuurlijk ook het bekende zilver kunnen maken... ;) Inderdaad, veel andere kleurstellingen zijn er niet voor de Sauber... Dat blauwe heb je ook nog in een "Kouros" stelling en verder wat testversies in zwart en een AEG versie ook in zwart maar dat zou ik niet doen met een RC auto... ;)

Hmm... Alexander kennende wil hij een Sauber Mercedes ook in een kleurstelling spuiten die als Sauber Mercedes rond gereden heeft.

De Lowenbrau porsche was 1 van de opties voor mijn porsche kap :D. Het was toen de Rothmans geworden. Inderdaad gaat het nu om de Sauber mercedes.

De silver arrow is natuurlijk wel de bekendste maar kwa kleurstelling en op schaal 1:10 is het echt een beetje saai. Ik heb een keer een geheel zilvere kap gezien en dat ziet er niet zo mooi uit helaas.

De kouros is ook nog een optie maar de AEG wordt echt even te moeilijk met al die dunne lijntjes.8O

Yups, die is wel gaaf in 1/18 als statisch model ofzo maar in RC niet te doen... Bij de volgende auto stap ik ook van van mijn kleurenschema zoals ik hem nu heb. Wel nog de bekende driekleur blauw/paars/wit maar een iets ander design. Ik hou nu eenmaal van eenboud en herkenbaarheid in mijn kappen...

Dit vind ik wel iets voor jou Joost.

Een echte Joest (joost) Racing kleurschema :D. Beetje blauw, veel wit en het paars kun je ook wel ergens in verwerken

In het onroad gebeuren spreken deze auto's mij wel het meest aan :D Ik rij nu enkel 1/8 offroad met een buggy, maar misschien deze winter eens kijken voor een 1/12 Serpent of Xray om in door te gaan rijden. Ziet er een toffe klasse uit, gaat alleen precies een beetje veel sneller dan offroad :p

1:12 is voor indoor heel leuk. Zoals alle pancars zijn het simpele constructies die razendsnel kunnen zijn met een beetje grip.

Mij te ingewikkeld... Ik dacht meer aan dit...

protofprm_p35.jpg

En dan wat zwart is blauw, het blauwe paars en de rest wit zoals ik het had...

Zal er ook wel weer mooi uit komen te zien Joost.

Even een update van de mercedes kap.

Er zijn toch wel wat zaken waarvan ik denk, tjonge jonge hadden ze dat niet even wat beter kunnen doen?

Het stukje voor de voorkant is bijvoorbeeld te groot als je volgens de lijntjes knip/snijd. Tevens heb ik het plaatje wat hoger gelaten (weet niet of dat origineel ook zo moet) zodat die mooi met een bochtje naar beneden verder loopt. Door het comprimeren van de lucht zal het waarschijnlijk nog meer druk geven maar ik vindt het zo net iets mooier eruit zien dan met een smal stukje.

Er zijn geen lijntjes in de kap onderaan om de kap uit te knippen/snijden. Ik zal dus zelf eerst met een stifje of zo een lijn eromheen moeten trekken en dan langs het lijntje snijden. Geen punt maar vandaag de dag zou je zoiets toch standaard op een kap moeten kunnen verwachten.

Zonder spuitwerk en knipwerk ziet het er al wel gaaf uit met zo'n luchthapper voor. Hopelijk komt mijn achter podplaat snel binnen zodat ik de kap en wielkassen kan gaan uitsnijden en dan spuiten.

Maar een linkje gemaakt. De foto's zijn wel erg groot.

http://img833.imageshack.us/img833/4741/p1030819f.jpg
http://yfrog.com/f/htp1030821oj/

Laatst bewerkt:
Back