koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Ziet er naar uit dat dit gedeelte van het forum een beetje aan het dood bloeden is.
Wie gaat er wat doen dit jaar in de pro10 of enige andere pan car klasse??

mvg Roy
 
Ziet er naar uit dat dit gedeelte van het forum een beetje aan het dood bloeden is.
Wie gaat er wat doen dit jaar in de pro10 of enige andere pan car klasse??

mvg Roy
Hi roy,
Dit jaar staan RC Lemans, benelux race en deutsche Meisters weer op de planning voor mij.
Weet je al wat jij gaat rijden?
Groetjes, mathijs
 
Hey Mathijs,

Ligt er helemaal aan wat mijn werk brengt ivm storingsdiensten.
Ik ga proberen of wat van alles te rijden indien rooster het toelaat.
Benelux staat er zeker weten tussen.
Al vrij gevraagd de vrijdag er voor en de maandag erna ivm dat ze mij dan niet in kunnen plannen

Grts Roy
 
Met mijn 3D printer en 293847238476348524 uren en testprints heb ik zelf een tandwieldif gemaakt. Het is gebaseerd op de F104 as en gebruikt ook die wheel carrier:

full


full


full


full


full


full


full


Het hoofdtandwiel heeft een kogellager en de rechter hub heeft er twee, dus het geheel loopt wel netjes.De grijze delen zijn nog in ontwikkeling, de zwarte is definitief. Ik heb nog meer onderdelen definitief maar ik wilde gewoon graag een eerste ritje maken dus heb ik dit maar gemonteerd. Nou maar hopen dat het heel blijft en eens kijken wat het op de baan doet.

Hugo
 
Netjes Hugo.
Zoiets hadden we vroeger ook op de 1:12 Porsche van Tamiya.
Nu nog kijken of je hem dicht krijgt zodat je dmv vet of olie de frictie in kan stellen.

Mvg Roy
 
Ziet er netjes uit Hugo, lijk mij wel makkelijker in gebruik omdat een Ball-Diff best wel lastig af te stellen is en je het met deze dat niet zo heb denk ik
 
Nieuwe aanschaf ....Tamiya Mercedes group c.
Hij is nog niet binnen maar spoedig zal ik starten met een nieuw project en ben aan de Google gegaan en wat me opvalt is dat er volgens mij 2 soorten chassis zijn, als ik het goed heb is de 1 een f1 auto en de andere met de kortere wielbasis de pancar klopt dat?
Hoe zit het dan met de schaal is dat dan wel beide 1/10?
Volgens mij heb ik dan de korte versie op de kop getikt maar vind hem prachtig.
Eerst maar uit elkaar halen , schoonmaken en controleren en dan eens kijken wat ik er mee ga doen , eerst dacht ik een dragcar van maken en nu twijfel ik weer om toch op de stockcar banen van MBC de liemers te gaan rijden asfalt buiten en vloerbedekking binnen.
Eerst maar afwachten....
..hier een foto

Screenshot_20190313-224419_Marktplaats.jpeg
 
Hallo Marten bedankt voor de info....
Wat een schoonheid het is de Porsche 962C Joest 1989 maar ik denk dat het een ander chassis is zie mee gestuurde onderdelen.
Eerst een foto met de lange origenele wielbasis wat de body betreft.
En dan een foto met de originele chassis delen.
 
Ik vermoed heel sterk dat het geen Tamiya body is, maar wel een redelijk mooie pancar in een andere breedte. Op de eerste foto is duidelijk te zien dat de voorzijde nu breder is dan de achterzijde.
 
Zoals je kan zien blijft de lengte van de auto hetzelfde met de originele chassis delen , heb ze er beide bij de lage en hoge ligger, echt leuk dit ....
Voorzijde van de wielen meet nu 220mm uit elkaar buitenkant en achter 230mm en exacte de pancar maat.
En het is echt de tamiya groep c 962C Joest Porsche body maar of het chassis dat ook is ????
De achterkant lijkt wel origineel, al zouden ze de bussen bij de spurgear ook later erop kunnen hebben gemonteerd.
Voorzijde is aangepast zoals de foto's laten zien.
Slaap er nog een nachtje over hoe ik hoe of wat ik ga doen met dit prachtig chassis.
Opties zijn ; origineel opbouwen
Zo laten en rijden met nieuwe brushed setup.
Verbouw naar een dragcar........
Screenshot_20190315-222500_Google.jpeg
Screenshot_20190315-190628_Google.jpeg
Screenshot_20190314-201702_Chrome.jpeg
 
Na jaren niks met modelbouw gedaan te hebben, was ik afgelopen weekend naar HFCC in den haag geweest om te kijken naar de 1e ronde van het NK. Op de website stond ook dat de F1 klasse er zou rijden maar helaas was dit niet het geval. Te weinig inschrijvingen denk ik. Nu vraag ik me af hoe erg leven de pan-cars nog hier in Nederland?
 
Laatste weekend van deze maand is de IFR.
International foam race the Rucphen bij de Baanbrekers.
Alleen maar pan cars.
Check Myrcm maar en zoek op ifr.

Mvg Roy
 
Pancars en F1 zijn modellen voor de echte liefhebber. Helaas minder toegankelijk voor de gemiddelde rijder. Zeker bij de F1 zag je een opleving door de "Max gekte" maar veel rijders haken weer af, omdat ze de auto's niet begrijpen. Helaas heeft de NK daar nu last van, met maar één deelnemer... Ook gaat dit jaar de IDFM niet door, is overigens een mooi F1 evenement met veel (inter)nationale deelnemers.Hopelijk 2020 weer.
Binnen de Tamiyacup blijft de F1 nog wel leven, aanstaande weekend in Deventer weer 10 inschrijvingen.
 
Marten??
Is de IDFM niet door gegaan ivm te weinig inschrijvingen??
Voor de pancar liefhebbers, kom het laatste weekend van april bij de baanbrekers te Rucphen kijken.
Zitten nu op 35 inschrijvingen in diverse klassen

Mvg Roy
 
De F1 is een beetje naar zijn grootje geholpen door 2 dingen.

1) De overstap van de Hobbywing Justock 21.5T set naar de Scorpion set. Naast elkaar in 1 race wordt je bijna verplicht om met de Scorpion te rijden omdat die sneller is.
2) De Volante band van vorig seizoen. Door een belabberde grip zijn mensen afgehaakt i.p.v. protesteren voor een andere band.Een hecht clubje zijn allemaal naar de FWD gegaan, deze "fronti" klasse is nieuw maar door sterk aandringen wel direct tot een klasse gebombardeerd. Overigens is de Volante band van dit seizoen naar horen zeggen een prima band, ikzelf hou het nog bij Ride.

De IDFM is niet doorgegaan wegens prive redenen van de organisator.
 
Back
Top