koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Even een vraagje om te voorkomen dat ik mijn geld in de Maas ga gooien en hooguit nog even zie drijven.

Is het wat om in Pro10 met een shorty LiPo te rijden? Ik bedoel dan één 2S shorty LiPo in het midden in de lengterichting van de auto.

- v.w.b. RC Le Mans Blinky?
- v.w.b. Benelux+ Rucphen?
- v.w.b. RC Le Mans Mod?

Volgens mij is het enige nadeel de runtime in geval van bashing. Bij wedstrijden denk ik dat runtime geen nadeel is omdat de heats 5 of hooguit 7 minuten zijn.

Ik zie, ook bij TC (zelfs in Mod), vaker mensen kiezen voor Shorty LiPo. Bij TC valt me dat op zeker omdat daar de ampdraw groter is dan bij Pro10. Dus dan zou Pro10 er zeker mee uit de voeten moeten kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Shorty gaat bij pro10 stock prima, zowel bij blinky als boosted. Bij modified kan je stroomproblemen krijgen. De snelste mannen rijden in 5 minuten 6500 accus plat.
 
Om dit topic wat meer leven te geven, foto's van de WRC F-One 14.
Prachtige F1 kit, de XRAY X1 was al mooi, maar de F-One 14 weet de lat nog net weer wat hoger te leggen.

1800138_893302297393039_4789017985040994324_o.jpg


11133927_893302304059705_5007150087118322846_o.jpg


11206007_893302290726373_4407646481703513673_n.jpg


11194579_893302300726372_7129747344670338489_o.jpg


11102963_893302287393040_8693918920309915362_o.jpg


11148383_893302370726365_8482034232691339953_o.jpg


1888857_893302377393031_392373642648934426_o.jpg


11194433_893302284059707_2458183910533373583_o.jpg


11202838_893302277393041_8025187725645932326_o.jpg


11049115_893302274059708_7862659105025677397_o.jpg


11255844_893302280726374_7354517465032554671_o.jpg


11194611_893302294059706_7539422661954021906_o.jpg
 
Prachige auto, bijna zonde om mee te gaan rijden!
Haha, ja dat matte carbon ziet er écht heel mooi uit, echt een kunstwerkje deze auto.
Body zit overigens erbij in de kit, dus dat is wel fijn.

Er is ook een conversieset om de voorkant 200mm te maken (standaard uiteraard 180mm) voor als je hem breed wilt hebben.
De afwerking van WRC is heel netjes. Aangezien hij dezelfde prijs heeft als een XRAY X1, zou ik op dit moment zeggen ga voor de WRC want die is in mijn ogen een betere keuze op dit moment.
 
Hallo iedereen

Even een vraag ik wil f1 gaan rijden en kan 'kiezen' tussen een 2de hands xray x1 voor 225 euro of een tamiya f104 pro black titanium voor 150 euro. welke is 'beter'. Het grootste nadeel vind ik zelf dat ik voor de xray nieuwe shorty accu's moet kopen en de tamiya f104 passen mijn gewone lipo's in...

Alvast dank voor jullie reactie's


T
 
Hallo allen,

bestaat Team IRS nog? De site doet het niet meer. Ik ben aan het kijken naar achterassen om een auto van 190 naar 235 te verbreden.

Dank,

Hugo
 
Wat zijn de voor- en nadelen van een T-bar ten opzichte van het systeem met de stangetjes langs de zijkant? Ik zie alle moderne auto's met stangetjes en de oudere met T-bars, maar ik zie ook nog heel veel succesvolle racers met T-bar auto's. Wat is er 'beter', of is het alleen anders? Ik zie bijvoorbeeld bij Tamiya de F104 V2 Pro met stangetjes, de TRF101 ook, maar de meest verkrijgbare / geracete auto's zijn nog met de T-bars.

Dank voor uitleg,

Hugo
 
Beide heeft zijn voor en nadelen. Link zou beter zijn dan t-bar maar de niewe F102 heeft een combo van de 2 gemaakt om de voordelen van beide te pakken.
 
Shorty gaat bij pro10 stock prima, zowel bij blinky als boosted. Bij modified kan je stroomproblemen krijgen. De snelste mannen rijden in 5 minuten 6500 accus plat.

Even inhakend op deze, maar andere tak van sport; hoeveel mAh gebruikt een F1 racer in de 10 minuten finale van de Tamiya Cup ongeveer?

Dank,

Hugo
 
In de F1 kun je makkelijk een shorty gebruiken, ook voor de 10 minuten finale.
Ik heb er al een 14 minuten mee gereden en was nog steeds niet leeg.

Mvg Roy
 
Back
Top