koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Pancar

Heren,

Even een vraag uit onwetendheid: de Pancars waar jullie mee racen, hebben die goede grip op asfalt? Ik zag in de afbeelding( avatar) van Westy dat de auto's tweewiel aangedreven zijn.Ik neem aan dat twee- of vierwielaandrijving, met dezelfde banden, uiteindelijk verschil zal maken, of zie ik dit verkeerd.

Mvg.

Erwin

Even een vraagje,

Ik heb maandag mijn nieuwe motor voor de Pro-10 binnen gekregen :D
een LRP X12 13,5T Stock spec, hiervoor zat er een Corally X-BP 10,5T in

Moet ik qua roll-out hier nog rekening mee houden, of maakt dat niet uit ?
En welke spurgears kan ik dan beter gebruiken 48DP 78-tands of 81-tands ?

Gr.rene

Als het voor op Lelystad is Rene dan denk ik niet dat je wat qua rollout zal moeten veranderen.
Ga je op de grotere banen rijden dan denk ik wel.
Bij ons een rollout van rond de 40 hanteren en de temp van de motor goed in de gaten houden.
Zijn laatste tijd op de MACH een aantal X12 en X20 motoren gesneuveld:rolleyes::cool:

mvg Roy

Zac3 :-)

36_28c9_4.jpg

Wie is er vanavond allemaal op de MACH?
Roy B, (woont daar zowat)
M7H, (verder die tijd proberen te verscherpen)

Nog meer?

Ik kom ook rijden, maar heb wel ff wat tips/advies nodig.

Krijg niet echt snelheid en stuur in mijn auto....

Wie is er vanavond allemaal op de MACH?
Roy B, (woont daar zowat)
M7H, (verder die tijd proberen te verscherpen)
Westy, (wel wat later)
Nog meer?

Als het voor op Lelystad is Rene dan denk ik niet dat je wat qua rollout zal moeten veranderen.
Ga je op de grotere banen rijden dan denk ik wel.
Bij ons een rollout van rond de 40 hanteren en de temp van de motor goed in de gaten houden.
Zijn laatste tijd op de MACH een aantal X12 en X20 motoren gesneuveld:rolleyes::cool:

mvg Roy

ok dankje Roy,

Ga hem morgen, als het goed weer is, uitproberen bij ons
zit nu op een roll-out van rond de 42, dus.......

Zijn de motoren bij de Mach misschien overleden door het lange rechte stuk? :(

Gr. rene

@Rene......Nee, deze zijn gesneueveld ivm te veel timing(correct me if i am wrong).
Zorg er voor dat je de timing insert met de minste timing in de motor zet.
Dacht dat het die met 4 gaatjes was voor de X12.

mvg Roy

Kees en ik zijn er ook vanavond.

Volgens mij komen Ben en Stephan ook.

En het zal mij niet verbazen als Jan S. er ook is.

Een aardig groepje pro10 ers dus:-) .

Ik stel voor vanaf zeven uur rijtijden:-) .

Halewijn

@Rene......Nee, deze zijn gesneueveld ivm te veel timing(correct me if i am wrong).
Zorg er voor dat je de timing insert met de minste timing in de motor zet.
Dacht dat het die met 4 gaatjes was voor de X12.

mvg Roy

ik denk ook teveel timing, of te snelle timing acceleratie stappen.
Inderdaad moet de 4-dots insert erin, met dan dus 4 dotjes zichtbaar, want hij kan ook andersom erin, en dan geef je maximaal timing :p , dus als je tegen de achterkant van de motor kijkt (daar waar de as niet uitkomt ;) ) dan zit het sensorblokje zover mogelijk rechtsom verdraait.
Ik geef in totaal 30 van de 46 stappen timing (101224 heeft er 46 en geen 64) verdeeld over 20 boost en 10 turbo....

Wie o wie heeft er nog een 10.5 te koop zodat ik van het weekend toch met een 10.5 kan rijden?
Of een achterplaat(bij de sensor) met schroefjes van een X11 zodat ik mijn oude 10.5 kan repareren?

mvg Roy

Kees en ik zijn er ook vanavond.

Volgens mij komen Ben en Stephan ook.

En het zal mij niet verbazen als Jan S. er ook is.

Een aardig groepje pro10 ers dus:-) .

Ik stel voor vanaf zeven uur rijtijden:-) .

Halewijn

Ik ben aanwezig!
Alexander, kom je ook vanavond, zo ja kan je voor mij die M3 metrische schroeven die in de achterbanden gaan meenemen?!

Laatst bewerkt:
Ik ben er vanavond helaas niet bij maar zaterdag en zondag wel dan kan ik wel wat meenemen.

Mocht er iemand anders M3 schroefjes hebben moet je wel uitkijken dat de koppen van die schroefjes niet te groot zijn. De metrische schroefkoppen zijn groter dan de imperial schroefkoppen die de amerikanen gebruiken. De Corally velgen hebben dan ook een bredere opening waar de schroefkop komt te zitten. De meeste velgen zijn gemaakt voor de imperial schroefkoppen dus de corally schroefjes hebben een te dikke kop en deze passen dus vaak niet in de velg.

Je zult dus de metrische schroeven in de dremel moeten zetten en de schroefkoppen tegen een slijpsteen kleiner maken zodat deze wel in de velg passen. Doe je dit niet dan zal de schroef nooit recht zitten en je sloopt waarschijnlijk snel de schroefdraad of de velg verbuigt.

Volgens mij heeft hans wel een slijpsteen dus zou je ook op de mach kunnen doen.

Back