Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Heel handig zaagje, zelf gebruik ik dit al jaren en bij mij is het zaagblad flexibel zodat je als het ware om een hoekje kan zagen. Zeer geschikt om kleine dingen te zagen waar je met ander gereedschap niet of nauwelijks bij kan. Dus wat mij betreft een absolute aanrader....Nieuw stukje gereedschap in het programma, een klein handzaagje.
Indien interesse, laat het mij weten
Bekijk bijlage 333398
Heb dezelfde. Nog niet nodig gehad maar denkelijk de zelfde winkel. Had er ook boortjes besteld 0,5 tot 1 mm 12 stuks voor een appel en een ei. Voor hout boren prima. Je kan ook reserve zaagjes krijgen, japans gekarteld. Handig als je niet veel kracht mag zetten.Nieuw stukje gereedschap in het programma, een klein handzaagje.
Indien interesse, laat het mij weten![]()
Leuk dat je hier deze foto laat zien, want precies voor het weghalen van de spanten is deze zaag bijzonder geschikt, werkt beter als wegbreken en je hebt nooit schade.Dat zaagje is een mooi ding om te vragen voor sinterklaas en kerst.....voor mij een onmisbaar ding. Toevallig nog een foto van toen de spantjes werden afgezaagdmaar die van jou is nog wat smaller en lijkt me ideaal voor kanonspoorten te zagen..
Bekijk bijlage 333450
Even een vraagje off topic. Die spanten (uitsteksels van het frame) verwijderen jullie die altijd nadat het bovendek erop ligt. Want ik heb die van mij laten zitten, terwijl ze niet overal even hoog zijn. Dan weet ik dat voor de volgende keer.Leuk dat je hier deze foto laat zien, want precies voor het weghalen van de spanten is deze zaag bijzonder geschikt, werkt beter als wegbreken en je hebt nooit schade.
Normaal gezien word dit aangegeven in de bouwbeschrijving en alhoewel dit vaak voorkomt, word op sommige modellen een binnen-verschansing tegen de spanten gelijmd en dan moet je ze dus laten zitten.Even een vraagje off topic. Die spanten (uitsteksels van het frame) verwijderen jullie die altijd nadat het bovendek erop ligt. Want ik heb die van mij laten zitten, terwijl ze niet overal even hoog zijn. Dan weet ik dat voor de volgende keer.
Ja die bouwbeschrijving die ik erbij kreeg was ouditaliaans en een tekening die door een 5 jarige was gemaakt. Ze hadden er dus vanaf gemoeten, het ziet er niet mooi uit nu. Maar ik kom er ook niet meer bij zonder de rest om te zagen. Maar tegen niemand niets over zeggen. Dan valt het niet op.Normaal gezien word dit aangegeven in de bouwbeschrijving en alhoewel dit vaak voorkomt, word op sommige modellen een binnen-verschansing tegen de spanten gelijmd en dan moet je ze dus laten zitten.
Mij zal je er niets over horen zeggen....Maar tegen niemand niets over zeggen. Dan valt het niet op.![]()
De sjorring loopt er onder volgens tekening en beschrijving. Als ik een werkelijke foto van Duyfken bekijk denk ik dat er voor de sjorring een gleuf zat waardoor de sjorring ging.Goede middag allen,
Ik ben weer aan mn duyfken begonnen en heb een vraagje. Ik ben bezig met de sjorring van de boegspriet moet nu deze sjorring nu geheel onder het galjoen door of niet. Op de tekening van pag 26 zie geheel onder door maar dat lijkt me wat onlogisch. Wie kan me hierbij helpen??
Bedankt voor het antwoord en de fotoos, het is duidelijk,De sjorring loopt er onder volgens tekening en beschrijving. Als ik een werkelijke foto van Duyfken bekijk denk ik dat er voor de sjorring een gleuf zat waardoor de sjorring ging.