Even een kleine update van de gang van zaken van laatste maanden.
De console voorzover mogelijk af gemaakt om te spuiten incl. klik systeem om deze op het dek te vergrendelen (zelfde type gebruikt als bij de Koos van Messel) en alles oranje gespoten.
Bankje en stoel van schuim gemaakt met vijverfolie eromheen.
Voetbeugels weer van rubber gegoten.
Alles wat klaar was gemonteerd.
Voor de console rest nu nog het stuur, dashboard, gashendels, brandbluser, radio, speakers en nog wat andere kleine details.
Tijd voor de aandrijving.........
de aquacraft BB die uit Amerika zouden komen .........kwamen niet

Dus op zoek naar ander, van graupner de ene te klein de andere te zwaar, heel internet afgezocht maar geen geschikte BB kunnen vinden voor de Atlantic.
Dus de oplossing.......zelf maken.
Uitvoering met kegeltandwielen zag ik niet zitten om zelf te maken.
Geeft wel het mooiste resultaat gezien de vorm van de BB maar als het niet werkt of snel stuk gaat heb je er ook niets aan.
Dus wordt het een uitvoering met flexas.
Hierdoor moet het staartstuk iets uitgerekt wordt zodat de flexas in een bocht kan liggen.
Aangezien de originele BB 75 pk zijn en een rechthoekige vorm hebben kwam ik niet uit met hoogte en breedte van de kap.
De brushless motor paste er dan niet in.
Dus heb ik als voorbeeld maar de Yamaha 300 PK gepakt en die verschaalt naar mijn model bijna 21 cm hoog.
Hierdoor komt de kap mooi boven de spiegel uit en steekt de cavitatieplaat net onder het onderwaterschip uit (hoogte afstelling straks in de praktijk).
Dus eerste weer een model van hout gemaakt, mal getrokken, en eerste 2 helften gemaakt.
Eerste zijn mislukt....

staartstuk te dun en kon de cavitatieplaat niet uit de mal krijgen zonder schade.
Na enige aanpassingen lukte het uiteindelijk wel.
In totaal 7 helften gemaakt.
Bij pompebled geweest om advies voor de motoren en de schroeven.
Ga varen met brushless op 3S.
Uiteindelijk 2x Aeolian C3536 KV 910 besteld 490 watt elk.
Bij MHZ 2x carbon prop 3 blads L en R 36 MM met dog drive besteld.
En bij Hydro & Marine de flexassen en ander klein spul.
Vorige week is alles geleverd en kon ik de helften met de buisjes erin samenvoegen tot 1 geheel.
Nu nog uitvogelen hoe ik het best de motortjes erin kan plaatsen.
Wordt vervolgt.
Leo.

Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us

Uploaded with
ImageShack.us

Uploaded with
ImageShack.us

Uploaded with
ImageShack.us